
Podkręcanie

Podczas testów OC karty graficzne pracowały z maksymalnym przetaktowaniem, przy którym na ekranie nie pojawiały się jeszcze artefakty, bądź zawieszenia.
Nasze próby
Far Cry 4
3840x2160, Maks. Detale, MSAA x4, AF x16
| Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) | |
| Radeon R9 Fury X 4GB (@1120/500) | |
| GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | |
| Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | |
| GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | |
| Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | |
| GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | |
| Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | |
| GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | |
Śródziemie - Cień Mordoru
3840x2160, Najwyższe, AF x16
| Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) | |
| Radeon R9 Fury X 4GB (@1120/500) | |
| GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | |
| GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | |
| Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | |
| Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | |
| GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | |
| Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | |
| GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | |
Watch_Dogs
3840x2160 - Ultra, MSAA x4, SAO On, AF x16
| GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | |
| Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) | |
| Radeon R9 Fury X 4GB (@1120/500) | |
| GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | |
| GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | |
| Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | |
| Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | |
| GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | |
| Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | |
Wiedźmin: Dziki Gon
3840x2160 - Maksymalne, (bez Nvidia Hairworks)
| Radeon R9 Fury X 4GB (@1120/500) | |
| Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | |
| GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | |
| Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | |
| GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | |
Wprawdzie Radeon R9 Fury X nie podkręca się zbyt dobrze, ale podniesienie częstotliwości rdzenia pozwoliło uzyskać kilka dodatkowych kl./s i wyprzedzić nawet GeForce’a GTX Titan X. Warto jednak pamiętać, iż karty „zielonych” też się podkręcają i to z całkiem niezłym skutkiem.
Pobór prądu

Pomiaru poboru energii dokonaliśmy przy pomocy watomierza. Poniższe wartości dotyczą całej platformy testowej (oprócz monitora, głośników, drukarki, itd.). Pomiar w trybie spoczynku odbywał się przy uruchomionym systemie operacyjnym. Natomiast "obciążenie" sprawdzaliśmy podczas testu w grze Crysis 3 (1920x1080).
Pobór prądu - spoczynek
Pulpit, Firefox, Foobar [W]
| GeForce GTX 960 2GB (1126/1752) | |
| MSI R7 370 Gaming 2GB (1050/1400) | |
| Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | |
| GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | |
| GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | |
| Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | |
| Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | |
| GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | |
| GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | |
| Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) |
Pobór prądu - Obciążenie
Crysis 3 [W]
| GeForce GTX 960 2GB (1126/1752) | |
| MSI R7 370 Gaming 2GB (1050/1400) | |
| GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | |
| GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | |
| GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | |
| GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | |
| Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | |
| Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | |
| Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | |
| Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) |
Akceleratory bez obciążenia prezentują bardzo wyrównany poziom, bo nie muszą przeprowadzać obliczeń, a ich częstotliwość taktowania spada, co z kolei odbija się niewielkim zapotrzebowaniem na energię elektryczną. Podczas obciążenia sytuacja wygląda dużo ciekawiej, bo Fury X pobiera mniej więcej tyle samo mocy co zauważalnie słabszy Radeon R9 390 i tylko nieznacznie więcej niż GeForce GTX 980 Ti lub GTX Titan X. Widać zatem potencjał nowego rdzenia i zastosowania pamięci HBM. Nie należy także zapominać o funkcji Frame Rate Targeting Control, która pozwoli jeszcze bardziej zmniejszyć pobór mocy w mniej wymagających grach



