Gry

Ustawienia graficzne

przeczytasz w 2 min.

Bioshock: Infinite oferuje szereg ustawień graficznych, których zmiana mocno wpływa na ilość wyświetlanych kl./s. Dobierając odpowiednie detale sprawimy, że nawet na karcie graficznej z przed 2-3 lat będziemy mogli pograć w Full HD. Ogólne stopnie złożoności obrazu wyglądają tak:

  • Niskie
  • Normalne
  • Wysokie
  • Doskonałe

Na przykładzie poniższych zrzutów ekranowych zapraszamy do zapoznania się z wynikającymi różnicami.

Jakość obrazu


niska

normalna

wysoka

doskonała

 


niska

normalna

wysoka

doskonała

Gra nawet w najniższych ustawieniach graficznych wygląda dość szczegółowo i kolorowo. Widać pewne braki w oświetleniu, rozdzielczości tekstur i cieniach. Liczba generowanych kl./s na karcie GeForce GTX 660 przekracza wówczas grubo ponad 100. Przejście na „Normalne”, podwyższa złożoność grafiki, ale głównie w oświetleniu, a nie złożoności np. postaci. Kolejny stopień to jeszcze ładniej przenikające światła, lecz pełną paletę tego, co zaprojektowali programiści zobaczymy dopiero na maksymalnych ustawieniach. Najbardziej rzuca się w oczy ładnie rysowane tło, mocne zaakcentowanie krawędzi i więcej detali w teksturach.

Niemniej jednak różnic można się dopatrywać na statycznych obrazkach. W rzeczywistej grze trudno ocenić, czy mamy włączone maksymalne detale, czy średnie. Widać to natomiast po ilości wyświetlanych kl./s. Każda zmiana ma ogromny wpływ na szybkość działania gry.


niska

normalna

wysoka

doskonała

Postanowiliśmy również sprawdzić, jak poszczególne zmiany w nastawach detali wpływają na wygląd postaci. Podeszliśmy blisko do Elizabeth i porównaliśmy grafikę. Niestety, my nie jesteśmy w stanie wykazać jakichkolwiek różnic. Zmienia się tylko tło, zaś twarz kobiety na każdym obrazku pozostaje naszym zdaniem identyczna.

Wygładzanie krawędzi


on / off

Bioshock: Infinite oferuje rzecz jasna możliwość uruchomienia pełnoekranowego wygładzania krawędzi. Z poziomu gry mamy dostępne dwa ustawienia: wygładzanie włączone i wyłączone. Powyżej przedstawiamy dwa zrzuty obrazu, gdzie różnice pomiędzy włączoną a wyłączoną technologią niwelowania krawędzi są naprawdę duże.

Pozostałe „kwiatki”

Gra ogólnie rzecz biorąc wygląda ładnie, jednak na tle niedawno zaprezentowanych hitów nie robi jakiegoś specjalnego wrażenia. Tym bardziej, że w nowym Bioshock’u występują liczne niedoskonałości.

Przede wszystkim tekstury wielu obiektów, chociażby kwietniki. Złożoność obrazu wygląda, jak z czasów pierwszego Unreala! To oczywiście tylko jeden przykład, bo w zasadzie każda lokacja zawiera tego typu niedoróbki. Wszelkiego rodzaju tkaniny, przedmioty, przenikające tekstury, postacie zawieszone w powietrzu czy również przenikające przez ściany są na porządku dziennym. Wątpimy, aby jakikolwiek patch tutaj pomógł.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login