

LG Nexus 4 wyposażono w chipset Snapdragon S4. Taki sam układ znajdziemy we flagowym smartfonie Sony Xperia Z z ekranem Full HD. Potencjał tego układu jest wystarczająco duży, by nie przejmować się faktem, że wprowadzono go na rynek praktycznie już jesienią ubiegłego roku. Wydajność LG Nexus 4 powinna spełnić wymagania większości, jeśli nie wszystkich użytkowników Androida.
Wydajność
Sprawność przeglądarki WWW
SunSpider JavaScript Benchmark
Domyślna przeglądarka systemowa, [ms] mniej = lepiej
| HTC Windows Phone 8X | |
| Nokia Lumia 820 | |
| Nokia Lumia 920 | |
| Apple iPhone 5 | |
| Samsung Galaxy S3 | |
| Samsung Galaxy Note II | |
| HTC One | |
| Sony Xperia Z | |
| LG Nexus 4 | 1370 |
| Nokia Lumia 620 | 1432 |
| Huawei Ascend P1 | |
| HTC One X | |
| Asus Padfone | |
| Samsung Galaxy Note | |
| Motorola RAZR Maxx | |
| Motorola RAZR | |
| Samsung Galaxy Nexus | |
| Apple iPhone 4S | |
| Huawei Honor U8860 | |
| LG Swift L9 | |
| HTC Sensation XE | |
| HTC Sensation XL | |
| HTC One V | |
| HTC Rhyme | |
| Samsung Galaxy S 2 | |
| LG Swift L7 | |
| LG Swift 2X | |
| LG Prada 3 | |
| Motorola Atrix | |
| Samsung Galaxy R | |
| LG Swift 3D | |
| LG Swift L5 | |
| Sony Ericsson Xperia Neo | |
| HTC Desire S | |
| HTC EVO 3D | |
| HTC Titan | |
| Nokia Lumia 710 | |
| Nokia Lumia 800 | |
| Nokia 500 | |
| Samsung Omnia W | |
| HTC Radar | |
| Motorola Fire XT 530 | |
| Samsung Wave 3 | |
| HTC ChaCha | |
| HTC Wildfire S | |
| Nokia C6-00 | |
| Dell Venue Pro | |
| Huawei Ideos U8500 |
W LG Nexus 4 domyślnie mamy do dyspozycji jedynie systemową przeglądarkę, a w tym przypadku jest to Google Chrome. Po zaktualizowaniu do najnowszej dostępnej wersji osiągnęliśmy wynik około 1350 ms. To bardzo dobry rezultat, choć nie tak dobry jak ten osiągany przez IE 10 w smartfonach z Windows Phone 8.
W teście zgodności ze standardem HTML5 Google Chrome uzyskał dobry wynik 415 punktów, nieco niższy niż systemowa przeglądarka HTC One czy tabletu Sony Xperia S.

3D Mark
Tryb testowy Ice Storm z benchmarku 3D Mark zagościł w końcu również na smartfonach. Niewątpliwie szybko zyska popularność, choć ma ostre kryterium minimum 1 GB pamięci RAM. Dlatego też nasza baza wyników dla 3D Mark jest jeszcze dość skromna, ale już mamy w niej dwa urządzenia, które reprezentują dwa bieguny wydajnościowe. Jedno z nich to Samsung Galaxy S2, który mimo całego szacunku dla tej konstrukcji, w 3D Marku osiąga wynik 10-krotnie gorszy niż jeden z najwydajniejszych Sony Xperia Z. W AnTuTu produkt Japończyków brylował, a w 3D Mark? Osiągnięty wynik również budzi respekt, ale tym razem nasz LG Nexus 4 wypadł rewelacyjnie – lepiej niż oczekiwania. Trudno się dziwić, wszak w tym teście bardzo dużą rolę gra rozdzielczość, a ta w produkcie LG jest niższa. Wyświetlany podczas testowania obraz na ekranie Nexusa był przez większość czasu płynny, odczuwalne zacięcia pojawiły się tylko w drugim teście grafiki w momencie przelotu przez kanion. Podobnie jak w teście Ice Storm, także w Ice Storm Extreme, bohater tej recenzji zameldował się na czele stawki. Dla pewności uruchomiliśmy test kilkukrotnie - wyniki były powtarzalne. Należy je jednak traktować jako górną granicę możliwości smartfona. System od dawna nie odświeżany, z wieloma aplikacjami działającymi w tle, da wyniki nawet o kilkaset punktów gorsze.

3DMark (Ice Storm) - TOTAL
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Graphics
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Physics
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Graphics test 1 (fps)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Graphics test 2 (fps)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Physics test (fps)
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - TOTAL
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Graphics
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Physics
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Graphics test 1 (fps)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Graphics test 2 (fps)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Physics test (fps)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
AnTuTu System Benchmark
AnTutu System Benchmark - TOTAL SCORE
| HTC One (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | 17517 |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 6776 |
AnTutu System Benchmark - RAM
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | 2312 |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 1110 |
AnTutu System Benchmark - CPU - liczby całkowite
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | 4091 |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 1324 |
AnTutu System Benchmark - CPU - liczby zmiennoprzecinkowe
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | 2136 |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 1077 |
AnTutu System Benchmark - Grafika 2D
| HTC One (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | 1608 |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 476 |
AnTutu System Benchmark - Grafika 3D
| HTC One (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | 6477 |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 2035 |
AnTutu System Benchmark - Baza danych
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | 555 |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
AnTutu System Benchmark - Zapis na SD
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | 150 |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 104 |
AnTutu System Benchmark - Odczyt z SD
| HTC One (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 190 |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) |
Przystępując do testów w AnTuTu 3.2.2 pamiętaliśmy, że wyniki osiągane przez chipset APQ8064 są bardzo silnie uzależnione od modelu smartfona (dotyczy to zwłaszcza nowej wersji tego benchmarku). Spójrzcie na rubrykę dla Sony Xperia Z, który mimo tego samego chipsetu zdobył 3 tysiące więcej punktów. Nie ukrywamy, że od urządzenia, do którego powstania przyłożyło się Google oczekiwaliśmy w tym teście odrobinę lepszych wyników. Mimo to i tak jest bardzo dobrze – łączny rezultat dla LG Nexus 4 plasuje go w górnej części stawki, aczkolwiek dość daleko za tegorocznymi nowościami, których z pewnością będzie przybywało. Dla porównania zamieszczamy również zrzut ekranu z wynikami dla starszej wersji AnTuTu 2.9.2, w której LG Nexus 4 również osiągnął jeden z lepszych wyników.
GLBenchmark 2.5 – Egypt HD (onscreen)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 13 |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Huawei Ascend P1 (Android 4.0) |
GLBenchmark 2.5 – Egypt HD (offscreen)
| HTC One (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Huawei Ascend P1 (Android 4.0) |
GLBenchmark 2.7 – T-Rex HD (onscreen)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Huawei Ascend P1 (Android 4.0) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 4 |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
GLBenchmark 2.7 – T-Rex HD (offscreen)
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Note 2 (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Huawei Ascend P1 (Android 4.0) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | 1 |
Testy wydajności mobilnej technologii OpenGL ES pokazały na co stać wydajny czipset, który nie musi męczyć się z obsługą rozdzielczości Full HD, a jedynie 1280×768 pikseli.
Czas pracy na baterii
Wewnątrz LG Nexus 4 zainstalowano niewymienialny akumulator litowo-polimerowy o pojemności 2100 mAh. Pojemność należy do tych większych, aczkolwiek spoglądając na kaliber urządzenia, sporą wydajność chipsetu i dużą jasność ekranu, można mieć obawy, czy nie będzie to kolejny smartfon, który cierpi na syndrom jednego dnia. Nie używany, w stanie kompletnej bezczynności LG Nexus 4 nie wykazuje zbytniego apetytu na energię. Może tak sobie leżeć i leżeć, dwa tygodnie a nawet dłużej. Podobnie ma się sytuacja z czasem rozmów – wynik ponad 14 godzin to przy takiej pojemności akumulatora bardzo dobry rezultat.
Gdy jednak zabierzemy się za intensywne wykorzystywanie różnych zasobów sprzętowych, akumulator wytrzyma co najwyżej 8 godzin. Wniosek jest prosty, z pewnością LG Nexus 4 nie jest urządzeniem do bardzo ciężkiej pracy. Jednak nie zawsze puszczamy benchmarki jeden po drugim, za chwilę gramy w wymagające gry 3D, a potem oglądamy godzinami wideo HD. Przy umiarkowanym korzystaniu ze smartfona akumulator wystarczył na dwa dni, czyli całkiem przyzwoicie, choć bez szału.
Gdybyśmy skoncentrowali się na jednej czynności, na przykład fotografowaniu, będziemy mogli wykonać prawie 400 zdjęć zanim akumulator się wyładuje. Nasz wynik odnosi się do sytuacji, gdy wykonywano zdjęcia jedno po drugim, a kadrowanie każdego z nich trwało około 30 sekund – lampa i inne funkcje nie były stosowane. Jednak w praktyce od czasu do czasu skorzystamy z lampy LED, zrobimy foto w kuszącym trybie HDR, a nawet pokusimy się o złożenie panoramy. I przede wszystkim nasz ekran nie będzie pracował na minimalnym poziomie podświetlenia. W słoneczne dni nawet na maksimum. Te wszystkie elementy w połączeniu z innymi aktywnościami pomiędzy kolejnymi fotkami składają się na wynik nawet dwa razy gorszy.
Jak bardzo jasność wpływa na czas pracy, pokazał nam test czasu odtwarzania filmu. Przy minimalnej jasności było to około 8 godzin. Niestety, zwykle jasność będzie podkręcona i na przykład dla 1/3 pełnej mocy czas oglądania spada do 6 i pół godziny.
- Czas czuwania: minimum 14 dni
- Czas rozmów (3G): 14 godzin 20 minut
- Przeglądanie internetu: 5 godzin 30 minut (Wi-Fi)
- Odtwarzanie filmu: 6 godzin 30 minut
- Wykonywanie zdjęć: do 3 godzin 20 minut
Podsumowując. Biorąc pod uwagę parametry smartfona, rozdzielczość ekranu i pojemność akumulatora, wydajność zasilania uznajemy za przyzwoitą, ze wskazaniem na bardzo dobrą w przypadku czasu rozmów telefonicznych.
LG Nexus 4 standardowo nie dysponuje trybem szybkiego uruchamiania jak smartfony HTC. Jeśli całkowicie wyłączymy urządzenie, musimy liczyć się z 23-sekundowym oczekiwaniem na jego ponowne uruchomienie.
Jasność i kąty widzenia
Zastosowany przez LG ekran wykonano w technologii True HD IPS Plus. Rozszyfrujmy ten skrót. Oznacza on zastosowanie panelu IPS, który wykorzystuje po trzy subpiksele na piksel przy rozdzielczości HD. Mówiąc inaczej, to szumne określenie standardowego panelu LCD, a nie typu pentile.

Piksele na panelu LG Nexus 4 w dużym powiększeniu.
Pierwsze wrażenie jest odmienne od tego, do którego przyzwyczaili się użytkownicy smartfonów, w których ekrany wyświetlają soczyste kolory (nie tylko AMOLED). Przypominają nam się odczucia towarzyszące testom Nokii Lumia 920. Nasycenie kolorów co prawda nie kłuje tak w oczy, ale w praktyce panel lepiej radzi sobie z ich odwzorowaniem niż superkolorowe wyświetlacze. Przekłada się to także na bardzo dobrą ostrość wyświetlanego obrazu. Oglądanie filmów HD (smartfon świetnie radzi sobie również ze skalowaniem Full HD) to w przypadku LG Nexus 4 duża przyjemność od strony wizualnej.
Kąty widzenia prezentują się podobnie jak w przypadku innych dobrych paneli wykonanych w technologii IPS. Są bardzo dobre, ale zauważalny jest spadek jasności i zmiana temperatury bieli, zwłaszcza gdy patrzymy na ekran wzdłuż przekątnych oraz z lewej strony panelu. Przydatna jest tutaj duża ostrość, która pomaga w czytelności, zwłaszcza tekstu, przy spoglądaniu na panel pod dużym kątem.
Ekran jest bardzo jasny (biel ma lekki niebieski odcień), przy maksymalnej mocy podświetlenia jasność wynosi około 450 cd/m2. Oznacza to, że do wygodnej pracy w większości sytuacji wystarczy nam podświetlenie na poziomie nie większym niż jedna trzecia. W pomieszczeniach ze słabym bocznym światłem wielu użytkownikom wystarczy nawet minimalna wartość. Duża jasność przydaje się za to w czasie pracy w jasnych pomieszczeniach, a zwłaszcza w silnym oświetleniu zewnętrznym. Choć LG Nexus 4 nie jest mistrzem w unikaniu odblasków na ekranie, którego czytelność w słoneczny dzień dramatycznie spada, to nawet wtedy wykonując zdjęcia nie będziemy ich kadrować całkiem na ślepo.

Kontrast pomiędzy otoczeniem a ekranem, w bezchmurny dzień, nawet przy maksymalnej jasności panelu jest ogromny.
GPS
Czujnik GPS zastosowany w LG Nexus 4 jest bardzo precyzyjny i szybko podaje pozycję. Gdy nawigacja posiłkuje się dodatkowo sieciami Wi-Fi, określenie pozycji jest praktycznie natychmiastowe. Jak już wspomnieliśmy, standardowo dołączone oprogramowanie nawigacyjne Google nie udostępnia trybu pracy offline.
Wi-Fi
Praca z Wi-Fi jest bardzo komfortowa, sieć jest wyszukiwana natychmiastowo, a skonfigurowanie połączenia zajmuje dosłownie chwilę. Moduł obsługuje standardy 802.11 a/b/g/n i działa w dwóch pasmach – możemy zdecydować czy chcemy korzystać z trybu Dual czy tylko jednego pasma częstotliwości 2,4 lub 5 GHz. Domyślnie sieć działa w trybie optymalizacji, czyli zmniejszonego wykorzystania akumulatora kosztem mniejszej wydajności połączenia.
1370
1432








