Gry

Testy: Metro 2033 i Lost Planet 2

przeczytasz w 2 min.

Testy w grach przeprowadziliśmy w czterech ustawieniach:

  • Full HD bez 3D
  • Full HD z 3D Vision
  • 4800 x 1024 z 3D Vision Surround
  • 5760 x 1080 (3x Full HD) z 3D Vision Surround.

Należy pamiętać, że gry działające w 3D nie mogą działać z prędkością większą niż 60 klatek na sekundę z powodu synchronizacji obu obrazów. Pora sprawdzić na co stać duet GeForce'ów GTX 580 w trybie SLI.
 

Metro 2033

Metro 2033 jest jedną z nielicznych gier, które mają znaczek 3D Vision Ready. Trzeba przyznać, że sprawdza się w zestawie z 3D Vision po prostu świetnie. Dzięki zastosowaniu trzeciego wymiaru mroczna atmosfera gry potęguje się jeszcze bardziej.

Metro 2033, DirectX 11
[FPS]

1920 x 1080 (bez 3D) 108
1920 x 1080 42
4800 x 1024 30
5760 x 1080 26

W testach wykorzystaliśmy dołączony do gry benchmark i scenę Frontline. Przy wysokich ustawieniach i filtrowaniu anizotropowym x16 widać potworny apetyt zestawu 3D Vision na moc układów graficznych. O dziwo, przy wykorzystaniu 3D Surround szybkość działania nie zmniejsza się lawinowo, ale nie jest też imponująca. Średnio 26 klatek na sekundę w rozdzielczości 5760 x 1080 w 3D to niewiele jak na grę FPS. Nawet przy wykorzystaniu jednego monitora 3D przy wysokich ustawieniach możemy liczyć na nieco ponad 40 klatek na sekundę.

Metro 2033, DirectX 10
[FPS]

1920 x 1080 (bez 3D) 117
1920 x 1080 43
4800 x 1024 31
5760 x 1080 27

Zastosowanie DirectX 10 niewiele tu zmienia. Metro 2033 ma bardzo zaawansowany i wymagający silnik.

Lost Planet 2

W testach wykorzystaliśmy samodzielny benchmark Lost Planet 2. Wedle skali ocen NVIDII, obsługa 3D Vision Surround została określona jako "dobra". W tym przypadku mamy nieco mieszane uczucia dotyczące dodania trzeciego wymiaru. Efekt 3D jest znakomicie widoczny i robi niezłe wrażenie. Niestety, niektóre elementy, jak na przykład roślinność, znika nieco zbyt późno i często mamy wrażenie, że gałęzie w dżungli za chwilę wydłubią nam oczy. Jest to też mocno męczące dla wzroku.

 

Lost Planet 2, DirectX 11, Test B
[FPS]

1920 x 1080 (bez 3D) 85
1920 x 1080 58
4800 x 1024 39
5760 x 1080 36

Gry testowaliśmy w wysokich ustawieniach - wszak testowa platforma naprawdę imponuje pod względem mocy GPU. Należy jednak zauwazyć, że jakość ustawień obrazu w 3D nie jest jednak tak istotna jak w przypadku zwykłej rozgrywki w 2D - część elementów nie jest po prostu aż tak widoczna. Obniżając detale możemy więc przyśpieszyć działanie gier bez widocznego obniżenia jakości obrazu.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login