Ciekawostki

Merry ChrAIstmas. Nowa reklama Coca-Coli nie zachwyciła

przeczytasz w 2 min.

"To najlepsza reklama Pepsi", "Czy Pepsi może zrobić reklamę, żeby wyśmiać Coca-Colę?', "Bezduszna reklama AI" - to jedne z komentarzy, które można zobaczyć pod najnowszą świąteczną reklamą Coca-Coli. Internauci nie wyrażają zachwytu i życzą firmie zdecydowanie niewesołych świąt.

Coca-Cola po raz kolejny wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby na nowo zinterpretować swoje klasyczne świąteczne reklamy przyczep kempingowych Coca-Coli. Po fali krytyki za wyemitowanie w zeszłym roku trzech świątecznych reklam generowanych przez AI, w których pojawiały się szybujące koła i dziwnie wyglądające twarze, firma postawiła na nową, świąteczną kampanię z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

12... zwierząt świątecznych?

Reklama „Nadchodzą Święta” próbuje ominąć problemy związane z generowaniem realistycznych postaci, prezentując zamiast tego całą plejadę stworzeń. The Verge wskazuje, że brakuje spójnego stylu, przeskakując między próbą realizmu a kreskówkowym wyglądem z wyłupiastymi oczami.

Niedźwiedzie polarne, panda i leniwiec poruszają się nienaturalnie, niczym płaskie obrazy, które zostały niedbale animowane. The Verge zauważa, że koła obracają się realistycznie. Jednak za to AI nie mogło się zdecydować ile ich jest w peletonie - na początku reklamy jadą trzy ciężarówki, później zaś długi sznur. W kolejnym ujęciu ukazano cztery pojazdy, by znowu pokazać cały peleton i zakończyć przejazd z czterema pojazdami.

Jak zwrócił uwagę jeden z komentujących na serwisie YouTube - ciężarówka również wjeżdża poza kadrem w grupę pieszych. Ciężarówki również jeżdżą raz po lewej, a raz po prawej stronie drogi. Dodatkowo... nikt ich prowadzi tych ciężarówek. Czyżby kierowcy też zostali zastąpieni przez AI?

Życzenia od AI czy Coca-Coli?

Według ustaleń dziennika Wall Street Journal Coca-Cola odmówiła komentarza na temat kosztów nowej świątecznej kampanii, ale poinformowała, że ​​w projekt zaangażowanych było około 100 osób – liczba porównywalna z wcześniejszymi produkcjami firmy bez sztucznej inteligencji.

W składzie pracowników było pięciu „specjalistów od sztucznej inteligencji” z Silverside, którzy przyczynili się do powstania i udoskonalenia ponad 70 000 klipów wideo z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Dyrektor ds. marketingu firmy, Manolo Arroyo, powiedział WSJ, że ich najnowsza świąteczna kampania była tańsza i szybsza w realizacji w porównaniu z tradycyjną produkcją. – Wcześniej, gdy realizowaliśmy zdjęcia i wszystkie standardowe procesy związane z projektem, zaczynaliśmy z rocznym wyprzedzeniem – powiedział Arroyo w wywiadzie dla WSJ. – Teraz można to zrobić w około miesiąc – dodał.

Rózga od internautów

Być może firmie opłacało się wygenerować reklamę. Internauci jednak nie zostawili na reklamie suchej nitki, wyrażając swoją niechęć do AI oraz do firmy. "Lata rozwoju AI, a reklama wciąż wygląda beznadziejnie", "Nawet fabuła została ograniczona przez AI", "Dawno nie chciało mi się tak pić Pepsi" - to jedne z komentarzy, które można zaobserwować pod filmikiem.

Na ironię - w piosence akompaniującej reklamę usłyszeć można słowa "The season is always a real thing". Coca-Cola dowodzi, że dla niej chyba jednak nie.

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    st4lk3r
    9
    Czy Wasze artykuły też pisze AI?
    'Coca-Cola po raz kolejny wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby na nowo zinterpretować swoje klasyczne świąteczne reklamy przyczep kempingowych Coca-Coli.'
    Przyczep kempingowych? Serio? Nikt tego gunwa nie przeczytał, nie sprawdził i nie poprawił?
    • avatar
      bbkr_pl
      3
      Najlepsze sa bociany. Wysrali filmik AI i nawet nie sprawdzili, ze tylko bociany ktore sa zbyt slabe lub chore na migracje zostaja na zime na pewna smierc. Takze za ich ciezarowkami leca wesolo ptaki, ktore juz sie poddaly i wkrotce umra :)
      • avatar
        piomiq
        2
        Szkoda, że autorka nie dba o jakość swoich artykułów i wypisuje farmazony typu "przyczepy kempingowe" coca coli :/. Strasznie to słabe. Zniechęca do czytania artykułów tej pani.
        • avatar
          maluszek88
          -4
          A mi sie tam podoba. Duch swiat dobrze oddany. Zwierzątka slodkie. Dlugosc konwoju moze byc inna bo to moga byc odnogi dostawy z innych magazynów. To nie musza byc te same auta. Jakbyś nie napisala to bym nawet nie zwrócił uwagi. Reklama spoko. Napoj za to szkodliwy i duzo cukru xd i to jest prawdziwy problem.
          • avatar
            piomiq
            0
            "Teraz można to zrobić w około miesiąc – dodał."
            I dostać wielką k....ę. A nie porządną, spójną reklamę.
            • avatar
              altronix
              0
              Jak 100 osób jak, 2,3 max, i jak to w miesiac, czemu tak dlugo fak.
              • avatar
                pawluto
                0
                Benchmarkt zajmuje się reklamą coca-coli...Czy można niżej upaść ???
                Czy wy widzicie że z szanowanego portalu technologicznego robicie się portalem ala pudelek czyli o wszystki i o niczym...?!?

                Witaj!

                Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                Połącz konto już teraz.

                Zaloguj przez 1Login