Technologie i Firma

Co zmieni sztuczna inteligencja w e-commerce?

przeczytasz w 1 min.

Branża handlu elektronicznego poważnie odczuje wpływ sztucznej inteligencji. To spora szansa, ale też wyzwanie dla właścicieli sklepów online.

Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w kolejnych sektorach rynku, ale tym, w którym jej wpływ będzie widoczny najbardziej w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat, jest handel elektroniczny. Tak przynajmniej uważa Devin Wenig, dyrektor generalny platformy eBay.

Wenig twierdzi, że sztuczna inteligencja w e-commerce pozwoli przede wszystkim na lepsze zrozumienie intencji i preferencji zakupowych. Możliwe będzie zaoferowanie klientowi w pełni spersonalizowanego doświadczenia, dla którego bazą będą nie tylko oglądane i kupowane produkty, ale też zgromadzone informacje na temat użytkowników (lub ich grup), zachowań w obrębie sklepu, trendów czy kontekstów.

eBay

„Konsumenci będą mogli poczuć się, jakby tuż obok stał ich osobisty doradca – do tego za każdym razem będzie mądrzejszy i coraz lepiej dostosowany do ich potrzeb” – powiedział Wenig, podając konkretny przykład. Taki ukryty asystent będzie w stanie zaproponować produkty w dostosowanych do klienta cenach, z naturalnych lub sztucznych materiałów. – „Sztuczna inteligencja pomoże konsumentom odnaleźć te odpowiednie [produkty] wśród wszechogarniającego chaosu” – dodał.

To właśnie w systemach rekomendacji wpływ sztucznej inteligencji będzie najbardziej zauważalny. Niemniej jednak technologia ta (ze względu na głębokie analizowanie danych) będzie miała również wpływ na zarządzanie ryzykiem, ochronę przed oszustwami i podróbkami czy optymalizację procesów sprzedażowych (na czele ze skróceniem czasu wysyłki i dostawy).

„Obecnie branża handlu online stoi u progu nowej rewolucji. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy świadkami bezprecedensowego zbliżania się technologii oraz oczekiwań sprzedawców i konsumentów – podsumował przedstawiciel eBay. – Dzięki technologii i skupieniu się na potrzebach konsumenta, proces robienia zakupów stanie się bardziej intuicyjny, dostępny i po prostu łatwiejszy”.

Źródło: eBay, inf. własna. Foto: TheDigitalArtist/Pixabay

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login