Thrustmaster T500 RS to zestaw kierownicy i pedałów zoptymalizowanych specjalnie pod kątem gry Gran Turismo 5.
| Warto przeczytać: | |
![]()  | Gran Turismo 5 – graliśmy | 
 ![]()  | Shift 2 - pre-orderowe atrakcje | 
Thrustmaster T500 RS posiada oficjalne licencje Sony i Gran Turismo 5, a przy pracach nad kółkiem czuwał Kazunori Yamauchi, twórca serii Gran Turismo i dyrektor Polyphony Digital.
Thrustmaster T500 RS bazuje na opatentowanej technologii H.E.A.R.T. (HallEffect AccuRate Technology), znanej z joysticków Thrustmastera (HOTAS WARTHOG) i wykorzystującej magnetyczny sensor, który jest w stanie odczytać 65536 różnych odchyleń kierownicy. H.E.A.R.T. gwarantuje precyzję odczytu ruchów koła kierownicy oraz trwałość mechanizmu.
W oczy rzucają się liczne metalowe elementy wykończenia - łopatki zmiany biegów, centralna część kierownicy (30 cm średnicy) i zestaw pedałów. Urządzenie nie należy do najlżejszych - waga kierownicy wynosi 4,6 kg, a pedałów 7,3 kg.

Silnik odpowiedzialny za efekty Force Feedback posiada moc 65W i moment obrotowy 150mNm przy 3000 rpm. Mechanizm jest także dynamiczny i czuły – to zasługa zastosowania systemu z podwójnym pasem.
Zestaw Thrustmaster T500 RS dostępny będzie w drugiej połowie stycznia 2011. Cena produktu ma wynieść bagatela 2400 zł.

Cechy produktu:
- Realistyczne koło kierownicy:
    
- 30 cm średnicy, metalowe elementy konstrukcji
 - Odczepiana (umożliwia przyszły upgrade)
 
 - Sekwencyjna skrzynia biegów:
    
- 17 cm łopatki wykonane ze szczotkowanego metalu (łatwo dostępne niezależnie od obrotu koła kierownicy)
 - Łopatki na stałe przymocowane do podstawy kierownicy (nie obracają się wraz z kołem kierownicy)
 
 - Precyzja, Force Feedback i realistyczny kąt obrotu
    
- Technologia H.E.A.R.T. (HallEffect AccuRate Technology)
 - Rozdzielczość 16-bitowa, co przekłada się na 65536 różnych odchyleń odczytywanych przez kierownicę!
 - Mechanizm odporny na tracenie precyzji wraz z upływem czasu (dzięki wykorzystaniu bezstykowego czujnika magnetycznego)
 - Force Feedback z potężnym silnikiem (moment obrotowy 150 mNm, 3000 rpm, 65W, średnica 52 mm)
 - Kąt obrotu kierownicy 1080 stopni (3 pełne obroty)
 
 - Realistyczny zestaw pedałów
    
- Wyjątkowe rozwiązanie – dwa tryby do wyboru: F1 (pedały ulokowane blisko podłoża), GT (pedały podwieszone)
 - W 100% metalowe, z możliwością regulacji wysokości
 - Wzmocniony pedał hamowania z możliwością regulacji siły oporu
 
 

Źródło: Thrustmaster
| Polecamy artykuły: | ||
| Optymalne karty graficzne do NFS: Hot Pursuit | Wyścig trwa - 2x GF GTX 460 vs 2x Radeon 6850 | TOP-10: Dyski twarde i SSD | 
 ![]()  | ![]()  | ![]()  | 









Komentarze
28I kierownica zapełniona guzikami, po co ?
Czy G27 killer? Absolutnie nie. Nie oferuje nic ponad G27 poza kilkoma buttonami więcej.
Kąt obroty 1080*? I tak większość graczy nawet kierownice z kątem 900* ogranicza do do gier wyścigowych. Wyjątkiem może są Rally, gdzie to się przydaje. Kąt ponad 900* nic nie daje poza liczbą.
Reszta bajerów też jest dyskusyjna.
a jak tak to za 2,5k powinni kubelek recaro dolozyc jeszcze i wogole caly system mocowan fotela kiery i pedalow.
Model zniszczeń w grze kuleje, ciekawe co jeszcze...
Shifter będzie można kupić, jako osobny element. I cena 500 Euro nie za atrakcyjna, wychodzi prawie prawie 2000 tysiące złotych, za 700 złotych można mieć już G27.
Kąt 1080, nie jest realistyczny, w samochodzie jest tyle i jakoś wystarcza. Zresztą skręt, nie zależy tylko od kątu obrotu kierownicy, lecz i elementów zawieszenia etc.
Sam mam Logitech DFGT podpiętą do PC i jestem z niej bardzo zadowolony.
jakbym miał dać 2 500 zł za coś co jest mega podobne a jeszcze do tego bez shiftera o matko ;D co ja bym musial brać! :D:D