Ostatnia aktualizacja Windows 10 sprawia, że drukarki odmawiają posłuszeństwa [AKT.]
Użytkownicy Windows 10 narzekają na drukarki. Zgodnie z tradycją, kolejna aktualizacja najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie powoduje u niektórych osób duże problemy.
Aktualizacja newsa, 17 czerwca 2020:
Microsoft przygotował poprawki, eliminujące problemy z drukowaniem w Windows 10. Aby się z nimi uporać, należy zainstalować (opcjonalną) aktualizację KB4567512, KB456713 lub KB456714 – w zależności od wersji systemu w centrum aktualizacji znajdziecie jedną z nich. W tym celu włączcie Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Sprawdź, czy są dostępne aktualizacje systemu Windows.
Oryginalny news, 15 czerwca 2020:
Jeśli korzystasz z systemu Windows 10 i od niedawna trapią cię problemy z drukarką, to wiedz, że jest was więcej. Ostatnia aktualizacja powoduje u niektórych użytkowników błędy związane z drukowaniem – od braku reakcji, przez nieoczekiwane zamknięcie bufora wydruku, po dziwne komunikaty z edytorów. W raportach wymieniane są urządzenia różnych producentów, w tym HP, Brother i Canon.
Aktualizacja Windows 10 – problem z drukarką w skrócie:
- Co nie działa? Drukarki podłączone do komputera przez USB i wirtualne drukarki PDF.
- Kogo dotyczy problem? Użytkowników Windows 10 (od wersji 1607 do 2004), Windows 8.1 oraz Windows Server (od 1709 do 2004) i Windows Server 2012.
- Co powoduje problem? Aktualizacje KB4557957, KB4560960 i KB4561608 z 9 czerwca 2020 roku.
Co zrobić, gdy po aktualizacji Windows 10 drukarka nie działa?
Microsoft potwierdził, że jest świadomy występowania tego problemu i już trwają prace nad jego eliminacją. Najpewniej więc wszystko zostanie naprawione przy okazji najbliższej aktualizacji. Do tego czasu jedynym sposobem, by sobie poradzić z tym błędem, jest odinstalowanie wspomnianych wyżej paczek. Jak to zrobić?
- Włącz Ustawienia (Win + I),
- przejdź do sekcji Aktualizacja i zabezpieczenia,
- kliknij Wyświetl historię aktualizacji, a następnie: Odinstaluj aktualizacje,
- znajdź aktualizacje powodujące problemy i wybierz Odinstaluj.
Niestety nie jest to rozwiązanie doskonałe, ponieważ wraz z eliminacją tych problemów, pozbędziemy się z systemu łatek, naprawiających inne błędy i mających pozytywny wpływ na bezpieczeństwo czy stabilność „Dziesiątki”. Dlatego, gdy pojawią się już kolejne aktualizacje, należy je czym prędzej zainstalować.
Źródło: Bleeping Computer, Microsoft Support
Czytaj dalej o Windows 10:
- Twój telefon na Windows 10 zyska jeszcze jedną praktyczną funkcję
- Nowa aktualizacja Windows 10 wstrzymana. Tak, powoduje mnóstwo problemów
- Microsoft uwalnia Terminal 1.0 i zapowiada Menedżer Pakietów dla Windows 10
Komentarze
38Chyba już wielu olało ich program Insiderów między innymi za to, że zgłaszane problemy nie były poprawiane i potem wychodziły takie buble. Mam W10 od wielu lat i rzadko coś się z nim złego dzieje, ale brak druku to mnie ostro zaskoczył. Póki co wyłączone automatyczne aktualizacje do następnego patch Tuesday.
Mozna się wkurzyć!!!
Nie rozumiem w czym Microsoft ma problem? Mam spore doświadczenie z tym problemem. Mam pod obsługą ponad 1000 komputerów. Problem pierwszy raz pojawił się około rok temu. Zazwyczaj reinstalacja systemu pomagała, ale gdy problem zaczął się pogłębiać na co raz większej ilości komputerów z Windows 10 sprawa zaczęła być zgłaszana do Microsoftu. Problem nadal istnieje, nawet ostatnie poprawki zadziałały tylko na kilku komputerach z obojętnie jaką wersją. Chcecie całkowicie i w 100% pozbyć się problemu?
- Problem nie dotyczy samego procesu drukowania, a interfejsu przez który jest wysyłany.
- Podłączcie komputer nie przez wi-fi, a przez kabel ethernet i drukowanie ZAWSZE będzie działać na każdej wersji systemowej. Nie ma znaczenia, które wgrane , czy odinstalowane poprawki, które i tak nic nie dają. Na niektórych laptopach kupiliśmy nawet przejściówki USB-rj45 (bo nie miały wejścia rj-45) i też całkowicie wyeleminowały problem z drukowaniem.
- Microsoft o tym wie. Nasz dział informował ich o tym rozwiązaniu już kilka miesięcy temu.
Chętnie poczytam komentarze od osób którym to rozwiązanie pomogło, lub nie, w co wątpie :)