„Ray tracing to rewolucja w grafice gier wideo, która dzieje się na naszych oczach” – powiedział Bronislav Sviglo, kierownik tworzenia grafiki w World of Tanks. Nie bez powodu – to popularne MMO wkrótce doczeka się obsługi tej technologii i znów wypięknieje.
Półtora roku temu zadebiutowało World of Tanks 1.0. Sieciowa gra wojenna przeszła wtedy na nowy silnik graficzny – Core – dzięki czemu na nowo zaczęła cieszyć oczy graczy. Wkrótce będzie to robić nawet skuteczniej, ponieważ nadciąga aktualizacja tego silnika – WoT enCore RT – z zaimplementowaną technologią ray tracing. Sprawia ona, że cienie wyglądają bardziej realistycznie.
Co ciekawe, zmiany w World of Tanks doceni każdy posiadacz komputera z kartą graficzną z DirectX 11 – nie będzie ona musiała dodatkowo obsługiwać sprzętowo tej technologii. Udało się to osiągnąć, dzięki współpracy z firmą Intel i wykorzystaniu jej bibliotek Embree. Krótko mówiąc: dokonywanie wielowątkowych konstrukcji BVH powierzono procesorowi, a karta graficzna może tworzyć ray tracing w shaderach.
Ray tracing w World of Tanks – wideo:
Jeśli jesteście ciekawi, jak będzie wyglądać ray tracing w World of Tanks, to… już teraz możecie się o tym przekonać. Wargaming udostępnił bowiem aplikację demonstracyjną. Link do jej pobrania, jak i komplet dodatkowych informacji na temat silnika enCore RT, znajdziecie w tym miejscu.
Źródło: Wargaming
Warto zobaczyć również:
- Control - test ray-tracingu
- Call of Duty: Modern Warfare - wymagania dla ray tracingu
- Ray tracing trafi do Minecrafta
Komentarze
14