
AIDA64
AIDA64 Cache & Memory Benchmark to typowy przykład testu syntetycznego, który świetnie obrazuje teoretyczne różnice między danymi ustawieniami pamięci RAM.
Odczyt z pamięci
[MB/s] więcej = lepiej
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | ![]() |
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | ![]() |
Zapis do pamięci
[MB/s] więcej = lepiej
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | ![]() |
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | ![]() |
Kopiowanie w pamięci
[MB/s] więcej = lepiej
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | ![]() |
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | ![]() |
Czas dostępu
[ns] mniej = lepiej
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | ![]() |
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | ![]() |
Benchmark wbudowany w pakiet AIDA64 pokazał zauważalne różnice tylko przy odczycie i czasie dostępu, natomiast przy zapisie i kopiowaniu od reszty odstawała jedynie konfiguracja o standardowej częstotliwości 2133 MHz. Widać zatem, że dużo większe znaczenie mają tutaj taktowania, niż opóźnienia czy pojemność zestawu.
Renderowanie 3D
Test sprawdza wydajność procesora w renderowaniu grafiki 3D za pomocą wszystkich dostępnych wątków.
Cinebench R15 - wszystkie wątki
[pkt] więcej = lepiej
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | ![]() |
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | ![]() |
W kolejnym teście wszystkie zestawy uzyskały bardzo zbliżone rezultaty, niemniej jednak widać lekki wpływ taktowania i opóźnień na wynik.
3DMark Fire Strike
3DMark to popularny benchmark, który sprawdza wydajność komputera pod kątem wydajności w grach. Niezastąpiony do szybkiego porównania gamingowych możliwości różnych komputerów. Do porównania osiągów wykorzystaliśmy tryb Fire Strike i test fizyki (Physics), który maksymalnie wykorzystuje możliwości procesora do generowania efektów fizycznych.
3DMark Fire Strike - Physics Score
[pkt] więcej = lepiej
G.Skill 2x 4 GB - 2933 MHz CL15-15-15-35 | ![]() |
Corsair 4x 4 GB - 2800 MHz CL16-18-18-39 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2800 MHz CL17-17-17-36 | ![]() |
ADATA 2x 8 GB - 2133 MHz CL15-15-15-36 | ![]() |
Podobnie wygląda to w teście fizyki w benchmarku 3DMark Fire Strike, niemniej jednak standardowo taktowana konfiguracja już trochę bardziej odstaje od reszty.