
Testujemy gry w jak najbardziej rzeczywistych ustawieniach, tak aby wyniki były jak najbardziej realne. Miejsca testowe są wybrane wśród typowych lokacji dla danej gry. Nie wyszukujemy miejsc które najmocniej obciążają procesor, ale mogą stanowić 5% czasu rozgrywki, ani nie korzystamy z nierealnych ustawień, które po prawdzie wykazałyby większe różnice między procesorami, ale z których nikt w praktyce nie korzysta.
Wiedźmin 2 – 1680 x 1050
[kl./s] ustawienia wysokie
Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) | ![]() ![]() |
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) | ![]() ![]() |
OC AMD FX-4130 4,5GHz | ![]() ![]() |
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) | ![]() ![]() |
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) | ![]() ![]() |
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) | ![]() ![]() |
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) | ![]() ![]() |
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Wiedźmin 2 – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia wysokie
Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) | ![]() ![]() |
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) | ![]() ![]() |
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) | ![]() ![]() |
OC AMD FX-4130 4,5GHz | ![]() ![]() |
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) | ![]() ![]() |
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) | ![]() ![]() |
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) | ![]() ![]() |
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Wiedźmin 2 jest grą, która "lubi" procesory AMD, jednak zdecydowanie lepiej wypadają tu droższe jednostki wyposażone w osiem rdzeni (cztery moduły). Podkręcony FX-4130 nie odstaje jednak wiele od czołówki.
Dishonored – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne, MLAA
Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) | ![]() ![]() |
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) | ![]() ![]() |
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) | ![]() ![]() |
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) | ![]() ![]() |
OC AMD FX-4130 4,5GHz | ![]() ![]() |
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) | ![]() ![]() |
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) | ![]() ![]() |
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
AMD FX-4130 będzie nieco szybszy w grach od swojego poprzednika. Różnice nie będą jednak powalające.
The Last Remnant – 1280 x 720
[średnie kl./s]
Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) | ![]() |
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) | ![]() |
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) | ![]() |
OC AMD FX-4130 4,5GHz | ![]() |
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) | ![]() |
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) | ![]() |
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) | ![]() |
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) | ![]() |
The Last Remnant – 1920 x 1080
[średnie kl./s]
Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) | ![]() |
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) | ![]() |
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) | ![]() |
OC AMD FX-4130 4,5GHz | ![]() |
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) | ![]() |
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) | ![]() |
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) | ![]() |
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) | ![]() |
Testy w starszej produkcji jaką jest The Last Remnant (silnik Unreal) ładnie obrazują w jaki sposób podkręcenie procesora może wpłynąć na szybkość generowania grafiki 3D. Oczywiście wszystko zależy od konkretnej gry i użytego w niej silnika. Niektóre produkcje nie wymagają dużej mocy procesora, inne wręcz przeciwnie.