Test RAM
Crysis 2: RAM
1920x1200, ustawienia "ekstremalne"
4 GB @1600 MHz | 55 46 |
4 GB @1333 MHz | 54 46 |
2 GB @1600 MHz | 53 45 |
2 GB @1333 MHz | 53 46 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Patrząc na spore zużycie pamięci w menadżerze zadań spodziewałem się, że dodatkowe 2 GB pamięci RAM będą w istotny sposób wpływać na grę. Nic bardziej mylnego. Różnice prezentowane na wykresach mogą wynikać równie dobrze z błędu pomiarowego. Crysisowi 2 wystarczają w zupełności 2 GB pamięci RAM.
Test CPU
Crysis 2: CPU
karta HD 6970, 1920x1200, ustawienia "ekstremalne"
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | 43 40 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | 42 39 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | 41 39 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | 28 26 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | 43 41 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | 42 39 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | 34 28 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | 22 19 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2 GHz | 43 40 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2 GHz | 42 38 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2 GHz | 24 20 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2 GHz | 17 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Testy CPU jednoznacznie wskazują, że Crysis 2 potrafi zrobić użytek z 4 rdzeni. Nie gardzi również procesorami trzyrdzeniowymi. Jedynie odpowiednio podkręcone dwurdzeniowce będą w stanie utrzymać liczbę klatek na stałym poziomie. Widzimy, że po obniżeniu taktowania z 3,7 GHz na 2,66 GHz nastąpił znaczny spadek płynności animacji w momencie pracy na dwóch rdzeniach. Obniżenie częstotliwości pracy procesora o kolejne 600 MHz nie zrobiło żadnego wrażenia na procesorze w momencie wykorzystywania trzech i czterech rdzeni. Wydajność na jednym i dwóch rdzeniach uległa dalszemu pogorszeniu.
Test Vintage
Procedura testowa identyczna, jak w przypadku pozostałych kart graficznych.
Crysis 2: Vintage
8600 GT OC
800x600 wysokie | 46 35 |
1280x720 wysokie | 24 16 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crytek sprawił wszystkim niebywałego psikusa, nazywając poszczególne poziomy ustawień odpowiednio "wysokimi", "bardzo wysokimi" oraz "ekstremalnymi". Ma to zapewne podbudować posiadaczy kart pokroju GeForce'a 8600 GT, którzy z dumą mogą powiedzieć, że Crysis 2 działa im płynnie na ustawieniach wysokich. Wprawdzie w rozdzielczości 800x600, ale mówi się, że lepszy rydz...