Pomiary wykonywane były w lokacji „Droga do Alkarnus”, znajdującej się w II akcie gry. Jak widzicie na załączonym poniżej filmiku, pomiar polegał na przebiegnięciu lokacji dookoła i wybiciu w pień wszystkich niemilców. Jak zawsze każda z kart testowana była dwukrotnie. Wyniki zostały uśrednione. Domyślnie liczbę klatek zablokowano na poziomie 60. Wyłączenie synchronizacji pionowej nic nie daje i konieczna jest ingerencja w plik konfiguracyjny gry. Wystarczy wejść w Dokumenty/Diablo III i odnaleźć plik o nazwie D3Prefs. Po zmianie parametrów LimitForegroundFPS "0" oraz LimitBackgroundFPS "0" na wartości „1” będziemy mogli cieszyć się zdjęciem blokady. Ingerencja w ten plik jest akurat w pełni legalna.
Karty graficzne
Diablo 3
1920x1200, Najwyższe
| GeForce GTX 680 | |
| Radeon HD 6970 | |
| GeForce GTX 580 | |
| GeForce GTX 560 Ti | |
| Radeon HD 6950 | |
| GeForce GTX 480 | |
| Radeon HD 6870 | |
| Radeon HD 6850 | |
| GeForce GTX 470 | |
| Radeon HD 5770 | |
| Radeon HD 5750 | |
| GeForce GTS 450 | |
| Radeon HD 7770 | |
| GeForce GTX 260 | |
Jeżeli czytaliście pomiary wydajności z wersji beta gry, zauważycie niewielki przyrost wydajności, który odnotowała w zasadzie każda karta. Może być to oczywiście spowodowane w niewielkim stopniu zmianą lokalizacji testowej, ale osobiście odniosłem wrażenie, że gra działa nieco płynniej. W dalszym ciągu zdarzały się spadki płynności, ale wydaje mi się że, o zgrozo, winnym mogły być moje dyski twarde. Wstrzymałem się więc z podawaniem minimalnej liczby klatek do czasu testu kolejnej gry i zakupu dysku SSD.
Konkurentów na głowę bije nowa karta w mojej testowej kolekcji - GTX 680. Gorsze wyniki zanotowały kolejno HD 6970, GTX 580 oraz GTX 560 w wersji Ti. Zauważcie, że każda z testowanych kart przekroczyła granicę 60 klatek, na której ustawiony jest domyślnie limit. Do zabawy w Diablo 3 nie potrzebujemy więc karty z wysokiej półki. Wystarczy zwykły przeciętniak. Blizzard spełnił swoje obietnice - brawo. Zwróćmy uwagę, że taki stan rzeczy zawdzięczamy technologii Directx 9.
CPU
Diablo 3
1920x1200, Najwyższe, GTX 580
| Intel Core i5 2500k 4 rdzenie @3,7 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 3 rdzenie @3,7 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 2 rdzenie @3,7 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 1 rdzeń @3,7 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 4 rdzenie @2,66 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 3 rdzenie @2,66 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 2 rdzenie @2,66 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 1 rdzeń @2,66 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 4 rdzenie @1,8 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 3 rdzenie @1,8 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 2 rdzenie @1,8 GHz | |
| Intel Core i5 2500k 1 rdzeń @1,8 GHz | |
Ponownie wyniki pomiarów były dużo korzystniejsze niż w wersji beta. Od tamtego czasu nic się nie zmieniło w zakresie liczby obsługi rdzeni - silnik jest taki a nie inny. Z grą zaczął sobie dużo lepiej radzić pojedynczy rdzeń procesora. Chwilami spadki ilości klatek były spore, ale dało się przymknąć na nie oko.
RAM
Diablo 3
1920x1200, Najwyższe
| 4 GB @1600 MHz | |
| 4 GB @1333 MHz | |
| 2 GB @1600 MHz | |
| 2 GB @1333 MHz | |
Skoro 1 GB pamięci RAM powinien wystarczyć, to tym bardziej wystarczą dwa. Różnic pomiędzy mniejszą a większą ilością nie stwierdzono. Swoją drogą ciekawi mnie ilu czytelników Benchmark.pl ma u siebie w komputerze, w którym pracuje na co dzień, 1 GB pamięci RAM?
Vintage
Diablo 3
8600 GT OC
| 1920x1200 najniższe | |
| 1920x1200 średnie | |
Kolejna niespodzianka. Karta 8600 GT OC, która kompletnie nie poradziła sobie z wersją beta, nagle odzyskała siły. I to w rozdzielczości Full HD! Pokusić się można nawet o granie na średnich detalach. Cudowne poprawki Blizzarda czy może zasługa najnowszych sterowników Nvidia? A wam na jakich starszych kartach udało się uruchomić Diablo 3?



