Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | ![]() ![]() |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | ![]() ![]() |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | ![]() ![]() |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | ![]() ![]() |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | ![]() ![]() |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | ![]() ![]() |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | ![]() ![]() |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | ![]() ![]() |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | ![]() ![]() |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | ![]() ![]() |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
W najnowszej części Stalkera nowość NVIDII skutecznie rywalizuje z modelem GTX 480. I to zarówno w niższej, jak i wyższej rozdzielczości. Zaskoczyły nas także możliwości podkręconych akceleratorów ASUS-a i Gigabyte - karty te są co najmniej tak szybkie jak GeForce GTX 570. Na szczególną uwagę zasługuje bardzo wysoko podkręcony model Gigabyte, który osiągał w tym teście lepszą wydajność niż Radeon 6950.
Jak widać, ta gra wyraźnie reaguje na wyższą częstotliwość taktowania karty graficznej GeForce GTX 560 Ti. Różnice pomiędzy standardowym modelem a podkręconym są bardzo duże.
Resident Evil 5
Pod względem technologicznym gra nie oferuje zaskakującej jakości grafiki, ale w zamian nie ma kolosalnych wymagań sprzętowych. Ponadto możemy w Resident Evil 5 włączyć generowanie obrazu w trybie DX10.
Resident Evil 5 - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | ![]() ![]() |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | ![]() ![]() |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | ![]() ![]() |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Resident Evil 5 - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | ![]() ![]() |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | ![]() ![]() |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | ![]() ![]() |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) | ![]() ![]() |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | ![]() ![]() |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tym razem nawet Radeon 6870 wydaje się lepszą propozycją niż GeForce GTX 560 Ti. Reszta stawki, jak GeForce GTX 480 lub Radeon 6950, osiągały dużo wyższe wyniki w teście Resident Evil 5. Wyższa częstotliwość taktowania w kartach graficznych Gigabyte i ASUS nieco uratowała sytuację. Jednak i one nie należą do czołówki w swoim segmencie cenowym.