
Wydajność
Sprawność przeglądarki WWW
SunSpider JavaScript Benchmark
Domyślna przeglądarka systemowa, [ms] mniej = lepiej
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 | |
| HTC Windows Phone 8X | |
| Nokia Lumia 820 | |
| Nokia Lumia 920 | |
| Apple iPhone 5 | |
| Samsung Galaxy S3 | |
| Samsung Galaxy Note II | |
| HTC One | |
| Sony Xperia Z | |
| LG Nexus 4 | |
| Nokia Lumia 620 | |
| Huawei Ascend P1 | |
| HTC One X | |
| Asus Padfone | |
| Samsung Galaxy Note | |
| Samsung Galaxy S3 mini | |
| Motorola RAZR Maxx | |
| Motorola RAZR | |
| Samsung Galaxy Nexus | |
| Yarvik Ingenia Synchro | |
| Apple iPhone 4S | |
| Huawei Honor U8860 | |
| LG Swift L9 | |
| HTC Sensation XE | |
| HTC Sensation XL | |
| HTC One V | |
| HTC Rhyme | |
| Samsung Galaxy S 2 | |
| LG Swift L7 | |
| LG Swift 2X | |
| LG Prada 3 | |
| Motorola Atrix | |
| Samsung Galaxy R | |
| LG Swift 3D | |
| LG Swift L5 | |
| Sony Ericsson Xperia Neo | |
| HTC Desire S | |
| HTC EVO 3D | |
| HTC Titan | |
| Nokia Lumia 710 | |
| Nokia Lumia 800 | |
| Nokia 500 | |
| Samsung Omnia W | |
| HTC Radar | |
| Motorola Fire XT 530 | |
| Samsung Wave 3 | |
| HTC ChaCha | |
| HTC Wildfire S | |
| Nokia C6-00 | |
| Dell Venue Pro | |
| Huawei Ideos U8500 |

Rezultat wynoszący 841 ms plasuje Galaxy S 4 na szczycie naszego rankingu. Sprawność renderowania JavaScriptu była znakomita.
3DMark (Ice Storm) - TOTAL
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Graphics
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Physics
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Graphics test 1 (fps)
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Graphics test 2 (fps)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm) - Physics test (fps)
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |

Niecałe 11000 punktów w 3DMarku to świetny wynik. LG Nexus 4 był nieco lepszy, ale pamiętajmy, że jego system jest znacznie mniej obciążony wszelkimi udogodnieniami, takimi jak np. obsługa gestów i dodatkowa nakładka graficzna.
3DMark (Ice Storm Extreme) - TOTAL
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | 6561 |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Graphics
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | 6104 |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Physics
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | 8898 |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Graphics test 1 (fps)
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | 31,4 |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Graphics test 2 (fps)
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | 23 |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
3DMark (Ice Storm Extreme) - Physics test (fps)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | 28,2 |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |

W teście Extreme Samsung Galaxy S 4 okazał się najlepszy. Pozytywna różnica uwidacznia się zwłaszcza w stosunku do Sony Xperia Z.
AnTutu System Benchmark - TOTAL SCORE
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) |
AnTutu System Benchmark - RAM
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
AnTutu System Benchmark - CPU - liczby całkowite
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
AnTutu System Benchmark - CPU - liczby zmiennoprzecinkowe
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
AnTutu System Benchmark - Grafika 2D
| HTC One (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) |
AnTutu System Benchmark - Grafika 3D
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) |
AnTutu System Benchmark - Baza danych
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) |
AnTutu System Benchmark - Zapis na SD
| HTC One (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |
AnTutu System Benchmark - Odczyt z SD
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S2 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) |

W AnTuTu 3 Samsung Galaxy S 4 zmiażdżył konkurencję. Ani HTC One, ani Sony Xperia Z, nie wspominając już o LG Nexus 4 nie byli w stanie mu dorównać. Warto również zwrócić uwagę na wysokie wartości odczytu i zapisu danych z pamięci magazynowej. 30 MB/s to wśród smartfonów wciąż wynik bardzo dobry.
GLBenchmark 2.5 – Egypt HD (onscreen)
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Huawei Ascend P1 (Android 4.0) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) |
GLBenchmark 2.5 – Egypt HD (offscreen)
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | |
| HTC One (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4 (Android 4.2) | |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy Camera (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Huawei Ascend P1 (Android 4.0) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) |

Wyniki w trybie onscreen i offscreen były identyczne – 40 kl./s. Przy rozdzielczości ekranu wynoszącej 1920x1080 pikseli to naprawdę świetny wynik.
GLBenchmark 2.7 – T-Rex HD (onscreen)
| LG Nexus 4( Android 4.2) | |
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | 15 |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| Huawei Ascend P1 (Android 4.0) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) | |
| Yarvik Ingenia Synchro (Android 4.0) |
GLBenchmark 2.7 – T-Rex HD (offscreen)
| Samsung Galaxy S3 (Android 4.1) | |
| Samsung Galaxy S 4 GT-i9505 (Android 4.2) | 15 |
| Sony Xperia Z (Android 4.1) | |
| LG Nexus 4( Android 4.2) | |
| Huawei Ascend P1 (Android 4.0) | |
| Samsung Galaxy S3 mini (Android 4.1) |

Ponownie wyniki onscreen i offscreen są jednakowe. Rezultat na poziomie 15 kl./s nie jest szokująco dobry, ale porównywalny do konkurentów. Istotną rolę gra tutaj rozdzielczość ekranu – w smartfonach o niższej rozdzielczości ilość klatek na sekundę może być wyższa. Pod warunkiem oczywiście, że dysponują podobną wydajnością komponentów obliczeniowych.
Czas pracy na baterii
Bateria Li-ion o pojemności 2600 mAh spisywała się bardzo dzielnie w Samsungu Galaxy S 4, mimo, iż 5-calowy ekran Super AMOLED o rozdzielczości 1920x1080 pikseli intensywnie starał jej się w tym przeszkadzać.
Technologia AMOLED-owa słynie ze świetnych kątów widzenia, bardzo głębokiej czerni i żywych kolorów, ale niestety nie jest zbyt oszczędna. AMOLED-y przeciwieństwie do ekranów LCD nie potrzebują dodatkowego źródła światła służącego do podświetlania ekranu, gdyż same generują światło. Najnowsze generacje tych wyświetlaczy są znacznie oszczędniejsze niż ich protoplaści, ale wciąż wyświetlanie jasnych stron internetowych (z białym tłem) jest bardziej energochłonne, niż oglądanie filmów, które zazwyczaj stanowią mieszankę scen ciemnych i jasnych.
W ogólnym rozrachunku musimy jednak przyznać, że czas pracy SGS4 był dobry biorąc pod uwagę iloma funkcjami nasycony jest system operacyjny. Przy jasności ustawionej na komfortowe 35% i głośności na ok. 50% smartfon był w stanie odtwarzać film HD przez 11 godzin. Łączność 3G/4G, Wi-Fi, NFC oraz Bluetooth była w tym czasie nieaktywna, a ekran przełączony był w tryb o nazwie „Film”.
- Czas rozmów (3G): 12 godzin 49 minut
- Przeglądanie internetu: 8 godzin 27 minut (Wi-Fi)
- Odtwarzanie filmu: 11 godzin 2 minuty
W czasie typowego, codziennego użytkowania obejmującego przeglądanie internetu, słuchanie muzyki, korzystanie z aplikacji narzędziowych, rejestrowanie kilku fotek, synchronizację poczty oraz oczywiście pisanie SMS-ów i kilkanaście rozmów telefonicznych smartfon pracował przez ok. 4 dni. Zużycie prądu w czasie bezczynności było znikome pod warunkiem, że nie aktywowaliśmy wszystkich możliwych udogodnień. W przeciwnym razie można było oczekiwać nawet 10-15% spadku w ciągu nocy.
Jasność i kąty widzenia
W tym temacie nie musimy już wiele dodawać ponad to, co napisaliśmy. Ekran jest po prostu imponujący. Liczba pikseli na cal to 441, czyli bardzo dużo (znacznie więcej niż np. iPhone 5). Przypominamy, że im większa gęstość ułożenia pikseli, tym bardziej szczegółowy obraz dociera do ludzkiego oka.
Mimo, że wiele osób twierdziło, że różnica między 300 ppi, a 400 ppi będzie zerowa lub znikoma tak naprawdę jest ona w pełni zauważalna. Ekrany o gęstości powyżej 400 ppi sprawują się znacznie lepiej w czasie wyświetlania maleńkich czcionek oraz innych drobnych elementów graficznych.
W porównaniu np. do HTC One uważamy, że obraz w Samsungu jest nieco mniej szczegółowy, ale za to znacznie bardziej kontrastowy. Jasność jest dobra, ale gorsza niż w HTC One. Wynosi ona około 400-410 cd/m2 (maksymalne ustawienie manualne) lub nawet 470 (maksymalna jasność przy ustawieniu AUTO). Powinna wystarczyć nie tylko wewnątrz pomieszczeń, ale również pod gołym niebem.

Dla osób, które wymagają bardziej wiarygodnej reprodukcji kolorów przewidziany został tryb Profesjonalne zdjęcie, który obniża nasycenie barw i sprawia, że stają się one znacznie bardziej naturalne.
UWAGA!
W sieci odnaleźć można pierwsze doniesienia o niemożności wyświetlenia idealnie czarnego koloru. Przyczyną mają być czerwone subpiksele, które nie potrafią się całkowicie wyłączyć (świecą bardzo delikatnie). Niestety musimy potwierdzić tą przypadłość. Zaznaczamy jednak, że w czasie typowego, codziennego użytkowania problem ten jest praktycznie niezauważalny. Widać go w nocy, gdy wyświetlamy na całym ekranie bardzo ciemny obraz (np. idealnie czarną grafikę). Obraz na ekranie prezentuje się imponująco w zdecydowanej większości przypadków, ale problem z czerwonymi subpikselami nie powinien mieć miejsca. Mamy nadzieję, że uda się go rozwiązać w sposób programowy (aktualizacja systemu).
GPS
Wbudowany odbiornik nawigacji satelitarnej działa szybko i cechuje się dobrą precyzją. Jest w pełni użyteczny na zewnątrz i w samochodzie, a nawet wewnątrz budynków (dzięki wspomaganiu lokalizacji przez Wi-Fi).
Wi-Fi
Dzięki zastosowaniu modułu sieciowego wspierającego najnowszy standard Wi-Fi 802.11ac możemy oczekiwać naprawdę bardzo wysokich prędkości transmisji. Ograniczeniem będzie w tym przypadku szybkość odczytu i zapisu do pamięci masowej. Zmniejszenie intensywności kolorów może mieć też pozytywny wpływ na czas pracy na baterii.
6561




