Gry

Oryginalna koncepcja?

przeczytasz w 2 min.

Star Wars: Empire at War, jak wszystkie gry osadzone w tym uniwersum ukazuje odwieczny konflikt dobra ze złem, z tą tylko różnicą, iż konflikt ten  przedstawiony jest w skali globalnej.

Twórcy nie pokusili się o wymyślenie czegoś oryginalnego i poprzestali na osadzeniu gry w już istniejącej historii, znanej wszystkim z filmów. W ten sposób fabuła Star Wars: Empire At War została ściśle powiązana z czwartym epizodem sagi i rozpoczyna się na kilka lat przed bitwą o Yavin 4, a kończy się albo zniszczeniem Gwiazdy Śmierci (dla Rebelii) albo zniszczeniem Sojuszu (dla Imperium).

Do tej pory gry strategiczne osadzone w uniwersum Star Wars reprezentowały przede wszystkim gatunek strategii czasu rzeczywistego (RTS) z jednym małym wyjątkiem - Star Wars Rebellion (Supremacy), który był całkiem udaną grą taktyczną, lecz w mało atrakcyjnym 'opakowaniu'.

Zamierzeniem twórców 'Star Wars: Empire At War' było więc zaprezentowanie czegoś nowego, co mogłoby odświeżyć gatunek strategii, a jednocześnie zadowolić wszystkich graczy-fanów gwiezdnej sagi. Dlatego też postanowiono połączyć najlepsze elementy z dotychczasowych gier i w ten sposób stworzyć niezwykły mix strategii czasu rzeczywistego ze strategią taktyczno-ekonomiczną. Na tym polega właśnie oryginalność nowej koncepcji twórców.

Część taktyczna gry rozgrywana jest na mapie taktycznej obejmującej ponad 40 różnych planet, w tym te najbardziej znane - Hoth, Tatooine, Naboo, Dagobah czy Kashyyyk, a także szereg innych miejsc takich choćby jak pasy asteroid. Na większości z planet można budować określone instalacje z tym jednak ograniczeniem, iż każda z planet ma pewien limit budynków, które można postawić. Poza tym planety różnią się od siebie także warunkami atmosferycznymi, które mają wpływ na rozgrywkę  w części bitewnej (strategii czasu rzeczywistego).

Skoro już mowa o części bitewnej to ten element gry daje użytkownikowi dwie możliwości - rozegranie bitwy kosmicznej lub lądowej i to zarówno w roli atakującego jak i obrońcy.

Na mapie taktycznej mamy możliwość zarządzania zdobytymi planetami poprzez budowę instalacji obronnych i szkolenie oddziałów, rozlokowywanie dostępnych wojsk pomiędzy planetami czy planowania kolejnych ataków bądź posunięć obronnych.

Dodatkowo twórcy gry wprowadzili do tego systemu całą plejadę bohaterów znanych z uniwersum Gwiezdnych Wojen tj. choćby Darth Vader, Imperator, Bobba Fett, Han Solo, Obi-Wan Kenobi  i wielu, wielu innych. Ich wykorzystanie w grze jest także całkiem specyficzne, gdyż przekłada się na obie warstwy gry - taktyczną, gdzie mogą np. zwiększać wydobycie z kopalni na danej planecie bądź wykradać kredyty lub technologie, oraz warstwę bitewną - gdzie podnoszą morale oddziałów bądź pełnią inne funkcje.

Spójność i wzajemne przenikanie się płaszczyzn taktyczno-ekonomicznej i bitewnej widoczne na powyższym przykładzie pojawia się także w innych aspektach gry. Najciekawiej rozwiązane to jest przy atakach na planety, gdzie pierwszą fazą jest bitwa na orbicie. Gdy w takiej bitwie zniszczone zostaną transportowce przewożące wojska lądowe możemy się niemiło zdziwić w momencie inwazji lądowej, bo z naszej armii pozostanie tylko garstka oddziałów (rada dla przyszłość - rozkładajcie atak i oddziały na dwie fazy: orbitalną i lądową). Na przebieg bitwy kosmicznej mogą mieć wpływ także instalacje obronne zbudowane na planecie np. działo jonowe może diametralnie zmienić sytuacje na polu walki.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login