Intel wraz z premierą własnego procesora graficznego Larrabee, spróbuje narzucić producentom oprogramowania własne API. Może to być jednak trudne zadanie, ponieważ to właśnie Microsoft wraz ze swoim zestawem bibliotek DirectX kontroluje nawet w 95% rynek ger komputerowych.
Oczywiście Larrabee będzie obsługiwał również biblioteki DirectX i OpenGL, jednak Intel będzie propagował na szeroką skalę własne rozwiązania. Nic w tym dziwnego, ponieważ firma zainwestowała w ten projekt ogromne pieniądze.
Układu możemy spodziewać się jeszcze w tym roku, jednak bardziej prawdopodobne jest, że premiera nastąpi w 2010 roku.
Komentarze
8Co do własnego API... Panowie z intel-a chyba myślą, że jest rok 1997 i zostaną nowym 3dfx... BTW, Glide był chyba najszybszym API dla aplikacji 3D w historii, wystarczy spojrzeć na szybkość działania gier zoptymalizowanych pod to API (np. Unreal)