Internet

Microsoft zainteresowany Dailymotion i walką z YouTube?

przeczytasz w 1 min.

Trwają rozmowy pomiędzy gigantem z Redmond a francuskim Orange - właścicielem platformy Dailymotion.

Dailymotion

Jak donosi Wall Street Journal Microsoft jest zainteresowany nawiązaniem partnerstwa z francuskim Orange – firmą, w której posiadaniu znajduje się platforma strumieniowania wideo Dailymotion. Dyrektor generalny „pomarańczowego operatora” – Stéphane Richard – potwierdził, że rozmowy pomiędzy tymi przedsiębiorstwami faktycznie mają miejsce.

Podczas wywiadu dla jednej z francuskich telewizji Stéphane Richard stwierdził jednak, że partnerstwo z Microsoftem może mieć nieco inne niż można by się tego spodziewać warunki. Przede wszystkim firma Orange zachowałaby większość udziałów w Dailymotion, a rola giganta z Redmond skupiałaby się głównie na dostarczaniu odpowiednich narzędzi do rozwoju i rozpowszechniania tej platformy wideo.

Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku zakupem platformy Dailymotion zainteresowana była firma Yahoo, która chciała przejąć 75 proc. udziałów. Propozycja została jednak odrzucona przez francuski rząd, który posiada udziały w Orange. Współpraca na warunkach tej ostatniej firmy – tak jak teraz chce to zrobić – może jednak dojść do skutku i mogłaby być bardzo owocna.

Przypomnijmy, że platforma Dailymotion powstała krótko po debiucie YouTube’a. Mimo to jest wciąż daleko w tyle za należącym do Google serwisem, będącym aktualnie niezaprzeczalnym liderem. Gdyby jednak Orange zdecydowało się na nawiązanie partnerstwa z Microsoftem – któż wie jak mogłoby się to zakończyć.

Źródło: Neowin, WSJ

Komentarze

17
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    pawelczykesik
    1
    Jeśli rzeczywiście chcą stworzyć coś porządnego, to 100x lepiej dopracowany jest player Vimeo i w tą stronę powinni się kierować
    • avatar
      michal0120
      1
      RIP Dailymotion
      • avatar
        Konto usunięte
        -4
        Czy to tak ładnie wszystko kopiować? M$ stara się dorównać innym firmom, szkoda tylko, że jakoś brak im własnych oryginalnych pomysłów.
        • avatar
          Badas
          -4
          Nie ma nic dziwnego w tym, że Dailymotion nie jest popularne. Ich player już nie raz napsuł mi nerwów ciągłym zacinaniem się i praktycznie brakiem ładowania bufora jak się nie ogląda(więc nie można pozbyć się zacięć dając pauze i czekając chwile, aż film się załaduje), aż się bufor załaduj, na YT zdarzą się to mi znacznie rzadziej.
          Do tego te reklamy, kilka razy trafiłem na filmiki, które były przerywane w środku by puścić 30s reklamę, a sama strona nie lepsza.
          Raz adblock po otwarciu strony z filmem przyblokował na dzień dobry 1400 reklam(słownie tysiąc czterysta),a normą są 2 cyfrowe wyniki.
          • avatar
            ADiS_
            0
            Hahah przeczytałem pierwsze zdanie M$ + Orange i aż się przestraszyłem :D
            Dobrze że chodzi im tylko o to Dailymotion.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Może rozwinę myśl, to będziecie lepiej wiedzieć o czym mówię.

              Pamiętacie odtwarzacz o nazwie Zune? Był to odpowiednik na iPoda i M$ chcąc konkurować nie wytrzymało i anulowali product.
              Następnie M$ WebTV/MSN Tv... 30 września 2013 usługa została zamknięta.
              Ktoś pamięta o takim serwisie jak Microsoft Vine, który miał być odpowiedzią na Facebooka i Twittera? 11 Października 2010 przestał być dalej prowadzony.

              Ja nie piszę tutaj o projektach, których było jeszcze więcej i w większości zostały w fazie konceptów. Mówię o produktach gdzie M$ nie wspiera swoich pomysłów, a stara się tylko wprowadzać swoje odpowiedniki względem konkurencji. Wielokrotnie robi to za późno i nieudolnie przez co przegrywa.

              To samo jest z Surface, które ma konkurować z iPadami i tabletami pokroju Asus Transformer. Ciekawe jak z tym długo wytrzymają?

              YT Googla to zły przykład, bo tak samo zrobił M$ ze Skypem rezygnując tak swojego MSN Messengera. Jednak tutaj nie ma się czego przyczepić i do Skypa konkurencja może tylko równać, o ile M$ nie zniszczy tej aplikacji ;)
              Nie mam nic przeciw przejmowaniu danych produktów czy usług i prowadzeniu pod własnym szyldem, ale niech będą one innowacyjne, a nie tylko odpowiedzią na produkt konkurencji.
              • avatar
                Anonim20
                0
                Jeśli chodzi sam pomysł to ciekawy bo to co z YT się dzieje to porażka.
                Ktoś pisał o jakości filmów na YT w full HD (1080p) słabo doinformowaną osobą jest bo na YT 1080p lecą 8000-10000kb/s a 720p 4000-5000kb/s (a nawet więcej).
                Druga sprawa co ludziom przeszkadzają reklamy? Litości to ,że ktoś zarabia to źle? Z waszych kieszeni idą te pieniądzę? To jak jakby kupić piwo w sklepie,iść do baru tam je otworzyć i wypić.
                • avatar
                  stalkerpl
                  0
                  gdyby chodziło o polski rząd to by to sprzedali i jeszcze dopłacili uzasadniając to tym ze w prywatnych rekach ten biznes lepiej by sie rozwijał.
                  Nie wiem czy płakać czy śmiać się z tego ze rządzą nami idioci którzy juz większość majątku rozprzedali za grosze ale sami jesteśmy sobie winni, ktoś tych złodziei wybrał

                  Witaj!

                  Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                  Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                  Połącz konto już teraz.

                  Zaloguj przez 1Login