Karty graficzne

Oddał kartę graficzną do naprawy. Nie spodziewał się takiej wyceny u producenta

przeczytasz w 1 min.

Jeden z klientów firmy ASUS opisuje niemiłą historię związane z serwisem producenta: wycena drobnej naprawy modelu GeForce RTX 4090 okazała się droższa niż koszt samej karty graficznej.

Problemy z kartami graficznymi GeForce RTX 4090 odbiły się szerokim echem w branżowych mediach, więc użytkownicy zwracają uwagę już na wszelkie niepokojące usterki związane ze sprzętem.

Ciekawy przypadek opisuje jeden z użytkowników serwisu Reddit, który oddał uszkodzoną kartę do serwisu.

Zawyżona wycena serwisu

Chodzi o użytkownika Mulgoki, który niedawno kupił kartę graficzną ASUS GeForce RTX 4090 ROG STRIX Gaming White OC. Sprzęt działał bez zarzutu, jednak uwagę klienta przykuła niewielka usterka złącza zasilania – chodziło o wyłamany zatrzask w gnieździe, który blokował wtyczkę zasilania. W obawie przed znanymi problemami, użytkownik postanowił oddać kartę do serwisu producenta.

ASUS GeForce RTX 4090 - wycena naprawy

Serwis producenta wycenił naprawę na 3758,23 dolarów kanadyjskich (jakieś 2750 dolarów amerykańskich), co przewyższało wartość nowego sprzętu – GeForce RTX 4090 to jedna z topowych kart graficznych do gier, a takie modele kosztują około 2800 dolarów kanadyjskich (około 2000 dolarów amerykańskich).

ASUS GeForce RTX 4090 - wycena naprawy

Mulgoki poprosił o ponowną wycenę naprawy, a producent zaproponował zniżkę w wysokości 30 proc. na usługę serwisową. Uszkodzenie miało wpływać na funkcjonalność sprzętu i nie było objęte standardową gwarancją producenta. Klient ostatecznie nie zgodził się na taką propozycję.

Klient walczy o swoje prawa

Sprawa została opisana na platformie Reddit, a temat został podchwycony przez branżowe media. Efekt? Z klientem skontaktowało się biuro producenta, które zaproponowało odkupienie karty graficznej za pełną kwotę. Niezadowolony klient zgodził się na taką propozycję.

Źródło: Reddit

Komentarze

17
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    gormar
    19
    Ja powiem tak: Asus i wszystko jasne.
    Polecam obejrzeć materiał z YT na kanale GamersNexus ze Stevem Burke o naprawie Ausu ROG Ally. :)
    • avatar
      assistant
      9
      Kuriozum.
      • avatar
        xxx.514
        8
        Miałem laptopa Asusa. Nigdy więcej. Zdechła grafika, to tak naprawili, że laptop trzy czy cztery razy krążył od serwisu do mnie i z powrotem, bo nie umieli tego porządnie naprawić: najpierw padł procesor graficzny, po naprawie wiatraki wyły jak odkurzacz, po następnej naprawie się przestał włączać... Zaje serwis.
        • avatar
          Hedrox
          8
          Asus pod względem obsługi klienta i serwisu to jest po prostu piekło. Ja nigdy nic Asusa nie kupię, bo nawet gwarancji nie uznają. Poczytajcie ten artykuł https://joemonster.org/art/70775/Dlaczego_mam_bana_na_wszystkich_profilach_Asusa
          • avatar
            baertus11
            3
            Ostatni sprzęt jaki kupiłem i był porządnie serwisowany przez Asusa to eePC. Od tej pory zero wynalazków Asusa typu: jak mam wymienić pamięć w laptopie to muszę zdemontować klawiaturę lub zasilacze do laptopów Asusa z autorską "cienką" końcówką.
            • avatar
              vacotivus
              2
              Gamer's Nexus i Louis Rossmann już wrzucili stosowne filmiki. To jest jawna kpina z klienta i woła o bojkot.
              • avatar
                Yetii
                2
                Asus, kiedyś premiowa marka słynąca z jakości wykonania, parametrów, itd. Teraz to syf z apetytem na cenę x 10
                • avatar
                  FranzMauser
                  0
                  Powinien wziąć kasę i kupić RX 7900xtx nitro+ i pokazać środkowy palec i nvidii i asusowi. Jeszcze by mu kasa została na inne przyjemności. Nie kumam lecą te głupki do nvidii jak muchy do gówna.
                  • avatar
                    stalkerpl
                    0
                    takie są standardy???, jak nie zrobisz szumu to maja cię daleko gdzieś i najlepiej zdechnij gdzieś w koncie bo mają na ciebie wiadomo co
                    • avatar
                      angelboy
                      0
                      mój znajomy zakupił dacie sandero za około 38-40 tyś zł, długo się nie cieszył bo padł mu nowiutki silnik, (tak wiem co to za auta ale chodzi o samą zasadę), serwis wycenił mu naprawę / wymianę silnika na 48 tyś zł :D xD biorąc pod uwagę że za "część" auta chcieli jeszcze więcej niż wartość wszystkiego razem wzięte to jeszcze nawet w połowie by tyle nie powinien zapłacić :D niestety ale jak widać serwisy gdziekolwiek lubią wręcz medialny rozgłos :D
                      • avatar
                        Preston2009
                        0
                        Asus to taki gorszy ASRock. Kiedyś było odwrotnie. Teraz tylko kuszą wyglądem.
                        • avatar
                          pawluto
                          0
                          Piękna reklama Asusa...
                          Wylutowanie gniazda zasilania i wlutowanie noweg kosztuje tyle co sama karta...
                          Dobrze że są takie newsy - Nigdy nie kupie Asusa w przyszłości...
                          A sprawa trochę przypomina - jak dla mnie sprawę nie związaną z komputerami - Chodzi o golarki Philips...
                          Są świetne ale...no właśnie ...
                          Trzy orginalne ostrza do nich kosztują prawie tyle samo co nowa golarka... Mega wałek znany od lat i jakoś nikt nie robi z tym porządku...
                          ps. nigdy nie kupujcie nieorginalnych ostrzy - to wyrzucone pieniądze w błoto - nie golą dobrze a golenie przypomina horror bo ostrza zamiast golić wyrywają...
                          • avatar
                            FunkyKoval
                            0
                            Wydawać by się mogło, że cóż prostszego niż jakiś technik z dobrą lutownicą za 40 USD i przelutowanie nowego gniazda zasilania, niestety tak prosto nie jest w serwisach.
                            Trzeba pamiętać o tym, że w Polsce rzadko kiedy są serwisy producenta, to są najczęściej zewnętrzne firmy, które mają umowy partnerskie z dużymi producentami na serwis ich sprzetu a te obejmują juz konkretne przepisy.
                            Kiedyś pracowałem w dużej firmie, "Authorized Partner" firm COMPAQ, IBM, HP.
                            Obejmowały nas ścisłe przepisy tych wielkich producentów, każde ich przekroczenie to był koszt dla naszej firmy i utrata punktów partnerskich.
                            Ciężko było wysłuchiwać skarg klientów na ceny podzespołów czy ironicznych komentarzy z ich strony, bo jak już wtedy nie najnowszy procesor INTEL Pentium chyba 120MHz na karcie do serwera, wyceniono w COMPAQ na 5000 DEM (wtedy jeszcze marki zachodnio-niemieckie były) to klient się mi pytał czy dobrze się czuję.
                            Nawet gdybyśmy mieli takowy na magazynie skądś, za tańsze pieniądze i chcieli go taniej sprzedać, to nie wolno było pod groźbą utraty statusu partnera danej firmy.
                            Podobnie było z innymi drobniejszymi podzespołami do serwerów, jakieś montażę, drobne elementy elektroniki itp. to wszystko kosmiczną kase kosztowało. Dlatego ważne było aby klient trafił dobrą firmę z dobrym handlowcem, który trafnie ocenił potrzeby i sprzedał mu to co naprawdę potrzebował na dany czas w cenie oraz z lekkim naddatkiem. Pamiętam też, jak z pewnej firmy sprzedano klientowi serwer COMPAQ Proliant w obudowie na kółkach z płytą na 4 procesory PentiumPro, w której obsadzony był 1 procesor tylko.
                            Kiedy chciał dokupić następne procesory, zderzył sie z kosmosem cen części od COMPAQ-a.
                            W naszym serwisie robiliśmy często "ukłony" w stronę klientów i pewne sprzęty naprawialiśmy na własną rękę jak np. ta karta grfioczna z newsa, mieliśmy zaprzyjaźniony profesjonalny serwis elektroniki, naprawiali nam monitory, terminale, zasilacze itp. Inaczej klienci płakaliby jak ten od karty graficznej czy serwera.

                            Witaj!

                            Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                            Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                            Połącz konto już teraz.

                            Zaloguj przez 1Login