Klapki na oczy sposobem Panasonica na problem z biurowym open space
„Liczba otwartych biur rośnie, a dla pracowników ważne jest by mieć osobistą przestrzeń, w której mogą się skupić". Wear Space ma być rozwiązaniem tego problemu.
Trudności związane ze skupieniem uwagi na zadaniu oraz brak możliwości odizolowania się od reszty zespołu to jedne z podstawowych minusów wiążących się z przestrzenią biurową urządzoną w modelu open space. Swój sposób na rozwiązanie tego problemu przynajmniej do pewnego stopnia zaprezentował Panasonic.
Autorami tego gadżetu są projektanci ze studia Panasonic Future Life Factory. Właściwie nie jest to nic innego jak przeznaczony dla ludzi odpowiednik… końskich klapek na oczy. Dzięki nim zwęża się pole widzenia pracownika (o około 60 proc.), dzięki czemu eliminowana jest przynajmniej część „rozpraszaczy”. Kolejna część wygłuszana jest dzięki zintegrowanym słuchawkom redukującym hałas z otoczenia.
„Liczba otwartych biur rośnie, a dla pracowników ważne jest by mieć osobistą przestrzeń, w której mogą się skupić. Wear Space [jak zostało nazwane to ustrojstwo] natychmiast tworzy taką przestrzeń i jest to tak proste, jak zakładanie ubrania” – zachwalają autorzy. Cóż, wygląda na to, że uwolnieni od kabin mamy się zamknąć w jeszcze mniejszych kabinach.
Wiele epitetów pasuje do tego wynalazku i tych negatywnych znalazłoby się pewnie przynajmniej tyle, co pozytywnych. A jeśli myślicie, że gorzej być nie może, to dochodzimy do ceny. Otóż wynosi ona 29 tysięcy jenów, czyli prawie 1000 złotych. I to w ramach przedpremierowej zbiórki, później ma ona jeszcze wzrosnąć…
Źródło: TechCrunch, Dezeen Panasonic
Komentarze
14