Chłodzenie

Topowe chłodzenie CPU z problemami. Ludzie skarżą się na irytującą usterkę

przeczytasz w 2 min.

W sieci pojawiły się doniesienia o problemach z irytującym hałasem generowanym przez chłodzenie Noctua NH-D15 G2. Producent odniósł się do zarzutów i zaproponował tymczasowe rozwiązanie problemu.

Noctua NH-D15 G2 to chłodzenie, które ma zaliczać się do najlepszych coolerów dostępnych na rynku. Producent chwalił się przemyślaną konstrukcją, dzięki czemu sprzęt ma zapewniać dobrą wydajność i niski poziom generowanego hałasu. Warto jednak zauważyć, że przy okazji mówimy o jednym z najdroższych coolerów dostępnych na rynku (w polskich sklepach jego ceny oscylują w granicach 650 – 670 zł).

Problemy z chłodzeniem Noctua NH-D15 G2 

Ostatnio w sieci zaczęły pojawiać się doniesienia o tzw. aferze „Rattlegate”. Niektórzy użytkownicy zauważyli, że nowe chłodzenie generuje irytujący hałas przypominający grzechotanie (stąd nazwa rattlegate). Irytująca usterka w jednym z najdroższych coolerów CPU od razu przyciągnęła uwagę branżowych mediów.

Firma Noctua odniosła się do doniesień i opublikowała obszerne wyjaśnienie problemów. 

Producent obecnie analizuje usterkę, ale według wstępnych podejrzeń, hałas może wynikać z poluzowania górnego żeberka radiatora - w takim przypadku przepływające powietrze może powodować wibrację blaszki, co jest słyszalne jako lekkie grzechotanie. Głośność takich dźwięków ma być niewielka (poniżej 0,5 dB(A)). 

Noctua NH-D15 G2
Problem ma wynikać z poluzowanai górnego żeberka w radiatorze. Producent poleca swoim klientom tymczasowe rozwiązanie w postaci podklejenia blaszki lub włożenia plastiku lub pianki między blaszki

Producent pracuje nad rozwiązaniem usterki. Jako tymczasowe rozwiązanie poleca podklejenie radiatora z boku żeberek (w miejscu, w którym zazębiają się blaszki) lub włożenie kawałka plastiku lub pianki między pierwszą a drugą blaszkę. Obydwa rozwiązania powinny zapobiec wibracjom i wyeliminować słyszalne dźwięki. 

Noctua zaproponowała też zwrot pieniędzy za felerny produkt. Producent na razie nie wprowadza programu wymiany produktów, ponieważ nie może wykluczyć, że podobne problemy pojawią się ponownie podczas transportu. Dokładne analizy mogą doprowadzić do opracowania rozwiązania problemu lub udoskonalenia projektu radiatora.

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    holdmybeerandwatch
    4
    Zawsze uważałem że ta firma jest przereklamowana i się nie myliłem. Wydaj 700 zeta na chłodzenie i wciskaj w nie piankę, jprdl.

    Witaj!

    Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
    Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

    Połącz konto już teraz.

    Zaloguj przez 1Login