Być może Galaxy S25 będzie ostatnim flagowcem Samsunga wypuszczonym pod marką Galaxy. Wszystko po to, by zadowolić młodszych klientów.
Marka Galaxy powstała w 2009 roku i pierwotnie miała odróżnić smartfony z Androidem od innych linii produktowych. Jeszcze przez kilka kolejnych lat smartfony z Windowsem wypuszczane były pod marką Samsung Omnia, telefony z bada OS pod marką Samsung Wave, zegarki i słuchawki pod marką Samsung Gear, a laptopy pod marką Samsung Ativ.
Z czasem brand Galaxy się rozrósł i aktualnie obejmuje praktycznie wszystkie urządzenia mobilne Samsunga - smartfony, tablety, słuchawki, smartwatche, opaski fitness, inteligentne pierścienie czy laptopy. Zresztą nie tylko urządzenia, bo - jak widać po Galaxy AI - łapią się także usługi.
Co z marketingowego punktu widzenia prawdopodobnie bardziej problematyczne, marka Galaxy obejmuje wszystkie segmenty cenowe - od budżetowego Galaxy A05s za 599 zł do topowego Galaxy Z Fold 6, który startował w dniu premiery z poziomu 8699 zł. I właśnie dlatego firma ma myśleć o zmianach.
Nowa marka premium zamiast Samsung Galaxy
Jak twierdzi południowokoreański serwis eToday, Samsung rozważa utworzenie nowej marki z myślą o smartfonach premium. Powód? Z uwagi na duży rozstrzał cenowy, młodsi klienci mają postrzegać brand Galaxy jako mniej prestiżowy od marki iPhone, której wizerunek budowany jest wyłącznie na modelach premium.
Argumentem przemawiającym za zmianą nazewnictwa ma być sukces Hyundaia, który przed laty zdecydował się na podobny krok. W 2015 roku motoryzacyjny gigant utworzył submarkę samochodów premium Genesis, co miało pozytywnie wpłynąć na wizerunek i rentowność firmy.
Na razie o rebrandingu Samsunga mówi się głównie w kontekście ewentualnej opcji, więc na razie nie wiadomo kiedy (i czy w ogóle) do niego dojdzie. Wszystko wskazuje na to, że zmiany nie obejmą nadchodzącej serii Galaxy S25.
Komentarze
2Młodsi klienci, czyli kto? Zombie dzieciaki w wieku 17-25 lat?