Co nowego pojawi się w jedenastej wersji API? Wśród najważniejszych funkcji wymienia się zmianę procesu renderingu, umożliwiającą wsparcie dla Tessellation/Displacement, a także obsługę wielowątkowości podczas generowania grafiki oraz Shader Model 5.0 z nowym typem shaderów, najprawdopodobniej związanych z przetwarzaniem fizyki.
NVIDIA i ATI zapowiadają swoje karty graficzne ze wsparciem dla DirectX 11 na przyszły rok. Wtedy również najprawdopodobniej pojawi się finalna wersja nowego API – zapewne najpierw w postaci dodatku do Visty, a później jako integralna część Windows 7.
Komentarze
13Dodatek: Impreza w Londynie jest datowana na 6 SIERPIEŃ, zaś w Tokjo na 4 i 5 wrzesień.
teraz te technologie robią sie standardem.. To samo tyczy się proców
A zunifikowane shadery? Geometry shaders?
Podmiana tekstur bez udziału CPU?
To jest 'nic' ?
Owszem, w efektach graficznych nie dużo się zmieniło. To samo można uzyskać przy użyciu DX9. Tu chodzi o zmiany, które nie są widoczne gołym okiem. Zmiany w procesie renderowania.
Dlatego też wersja ta jest DX10, a nie DX9.0d/e/f
Nie jestem szczególnym zwolennikiem DX10 - sam nie używam.
Ale renderowanie grafiki jest szybsze na DX10 - mimo 'ociężałej Visty'