Technologie i Firma

WhatsApp Business dla firm i ich klientów

przeczytasz w 1 min.

Właściciele aplikacji, z której 1,3 miliarda użytkowników korzysta do rozmawiania ze znajomymi i członkami rodziny, chcą, by w ten sam sposób można było wygodnie komunikować się z firmami. W tym celu powstał komunikator WhatsApp Business.

Dziś ludzie chcą mieć wszystko w jednym miejscu – to olbrzymie wyzwanie, ale też bardzo duża szansa dla firm, niezależnie od ich wielkości. Autorzy komunikatora WhatsApp chcą być częścią rewolucji, która ma szansę się dokonać.

Z komunikatora, którego właścicielem jest Facebook, korzysta aktualnie ponad 1,3 miliarda użytkowników. Nowo utworzony WhatsApp Business ma sprawić, że narzędzie będzie można wykorzystać nie tylko do rozmawiania z rodziną i ze znajomymi, ale też do komunikacji z firmami. Dla przedsiębiorstw zaś ma to być naturalnie szansa na ułatwienie kontaktów z klientami.

Dzięki WhatsApp Business przedsiębiorca będzie mógł utworzyć profil firmowy (z opisem, adresami czy godzinami otwarcia). Będzie on odpowiednio oznaczony, dzięki czemu konsumenci będą mogli być pewni, że nie rozmawiają z oszustami, a do komunikacji z przedsiębiorstwami zwykli użytkownicy będą mogli wykorzystywać tę samą aplikację, co zawsze.

Korzystając z niego, przedsiębiorca otrzyma dostęp do licznych narzędzi komunikacyjnych: 

  • wiadomości powitalne (które pozwolą szybko przedstawić firmę klientom), 
  • szybkie odpowiedzi (które będzie można zdefiniować dla najczęściej zadawanych pytań) 
  • i wiadomości poza godzinami pracy (które będą stanowić informację o dostępności).

WhatsApp Business screen

Biznesowa wersja komunikatora da też dostęp do statystyk wiadomości. Jak czytamy w oficjalnej zapowiedzi, „aplikacja WhatsApp zbudowana została dla ludzi, a obecnie chcemy polepszyć doświadczenia użytkowników z firmami. Na przykład chcemy ułatwić firmom: udzielanie odpowiedzi klientom, oddzielanie wiadomości od klientów i osobistych oraz tworzenie oficjalnej obecności”.

Aktualnie aplikacja WhatsApp Business na Androida jest dostępna dla osób prowadzących małe przedsiębiorstwa w zaledwie kilku krajach: Indonezji, Włoszech, Meksyku, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Zasięg ma być dynamicznie zwiększany w ciągu najbliższych tygodni. 

Źródło: WhatsApp Blog

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    sebmania
    -1
    Fajna mi aplikacja dla firm gdzie wszystkie rozmowy są nagrywane :D
    • avatar
      Damian_jo
      0
      Mam tylko nadzieję że aplikacja nie zacznie się robić równie ociężała jak Messenger czy Gadu-Gadu swego czasu. Bo od przedsiębiorstwa do reklam wykupowanych przez nich i wyświetlanych klientom nie długa droga. A skoro poprzedni właściciel WhatsAppa obiecał że aplikacja nigdy więcej nie będzie płatna to CukroBergowi pozostaje dodanie wspomnianych reklam.
      Obym się mylił.

      Witaj!

      Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
      Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

      Połącz konto już teraz.

      Zaloguj przez 1Login