Procesory

Testy - Dragon Age: Inkwizycja, DiRT: Showdown i Sleeping Dogs

przeczytasz w 1 min.

APU AMD A8-7650K przetestowaliśmy w dwóch ustawieniach:

  • ustawienia standardowe, RAM 1866 MHz
  • OC 4,3 GHz, RAM 2133 MHz

Dodatkowo porównaliśmy również działanie najmocniejszego modelu Kaveri, czyli 7850K, przy wykorzystaniu najnowszych (Omega) i poprzednich sterowników graficznych.

DiRT: Showdown – 1680 x 1050
[kl./s] medium, AA x0

AMD A10-7850K (Omega) 57
44
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz 55
43
AMD A10-7850K 52
42
AMD A8-7650K (Omega) 52
41
AMD A10-6700 45
37
  średnie klatki na sekundę
 średnie klatki na sekundę

DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0

AMD A10-7850K (Omega) 52
43
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz 50
41
AMD A8-7650K (Omega) 48
40
AMD A10-7850K 46
38
AMD A10-6700 41
32
  średnie klatki na sekundę
 średnie klatki na sekundę

Uruchamianie na APU nowych i tak wymagających gier jak np. Far Cry 4 mija się z celem, jednak niedrogi zestaw AMD z całą pewnością bardzo dobrze sprawdzi się przy nieco starszych i mniej wymagających grach (przy średnich i niskich ustawieniach graficznych).

Sleeping Dogs – 1680 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0

AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz 39
25
AMD A10-7850K (Omega) 38
26
AMD A10-7850K 36
25
AMD A8-7650K (Omega) 36
24
AMD A10-6700 33
25
  średnie klatki na sekundę
 średnie klatki na sekundę


Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0

AMD A10-7850K (Omega) 34
24
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz 34
21
AMD A10-7850K 32
24
AMD A8-7650K (Omega) 32
 21
AMD A10-6700 29
20
  średnie klatki na sekundę
 średnie klatki na sekundę

Sleeping Dogs jest bardziej wymagające dla zestawu, ale obniżając rozdzielczość do 1680 x 1050 możemy osiągnąć około 40 klatek na sekundę.

Postawmy jednak przed A8-7650K większe wyzwanie - oto nowy Dragon Age: Inkwizycja. W tym przypadku APU może użyć swojej "tajnej" broni, czyli trybu Mantle. Wyzwanie jest zdecydowanie większe, więc w testach wykorzystaliśmy wyłącznie podkręconą wersję (4,3 GHz / 2133 MHz).

Dragon Age: Inkwizycja – 1920 x 1080
[kl./s] niskie (AMD A8-7650K, OC 4,3 GHz, RAM 2133 MHz)

Mantle 24
21
DX 11 22
19

W testach wykorzystaliśmy wbudowany w grę benchmark, który wykorzystuje wymagające lokacje - wyniki na wykresie to średnia trzech testów przeprowadzonych w każdej konfiguracji. Podczas realnej rozgrywki w trybie DirectX 11 framerate wahał się do 25 do 30 fps, a więc w trybie Mantle powinniśmy uzyskać 2-4 klatki na sekundę więcej. Rozgrywka w Full HD jest więc jest jak najbardziej możliwa, jednak przy bardziej gorącej akcji możemy spodziewać się spadków prędkości działania.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login