Taktowanie pamięci RAM w przypadku APU ma gigantyczne znaczenie, bo zintegrowany układ graficzny korzysta ze współdzielonej pamięci. Wykorzystana przez nas płyta główna umożliwiała przypisanie dla układu graficznego jedynie 512MB RAM.
3D Mark 11
3DMark 11 – Performance [punkty]
Wynik ogólny
1576 1400
Graphics
1427 1271
Physics
? ?
Combined
1352 1145
1866 MHz 1333 MHz
3DMark 11 – Extreme [punkty]
Wynik ogólny
470 421
Graphics
423 381
Physics
? ?
Combined
473 402
1866 MHz 1333 MHz
Widać wyraźny postęp w stosunku do poprzedniej generacji APU. Przypomnijmy, że topowe Llano osiągało w teście Performance około 1000 punktów z pamięciami 1333MHz i 1100 punktów z pamięciami 1866MHz.
DiRT: Showdown
DiRT: Showdown – 1280 x 720 [kl./s] medium, AA x0
RAM 1866 MHz
65 47
RAM 1333MHz
57 42
średnie kl/s minimalne kl/s
DiRT: Showdown – 1680 x 1080 [kl./s] medium, AA x0
RAM 1866 MHz
45 37
RAM 1333MHz
37 30
średnie kl/s minimalne kl/s
DiRT: Showdown – 1920 x 1080 [kl./s] medium, AA x0
RAM 1866 MHz
40 33
RAM 1333MHz
33 27
średnie kl/s minimalne kl/s
Przy ustawieniach Medium i wykorzystaniu pamięci 1866MHz można śmiało pogrywać w DiRT: Showdown w praktycznie każdej rozdzielczości.
Sleeping Dogs
Sleeping Dogs – 1280 x 720 [kl./s] niskie
RAM 1866 MHz
54 39
RAM 1333MHz
44 33
średnie kl/s minimalne kl/s
Sleeping Dogs – 1680 x 1050 [kl./s] niskie
RAM 1866 MHz
33 28
RAM 1333MHz
27 22
średnie kl/s minimalne kl/s
Sleeping Dogs – 1920 x 1080 [kl./s] niskie
RAM 1866 MHz
29 22
RAM 1333MHz
23 20
średnie kl/s minimalne kl/s
GTA w azjatyckim wydaniu, czyli Sleeping Dogs, jest grą zdecydowanie bardziej wymagającą. Pomimo tego, że ustawienia niskie nie odbierają grze wiele uroku, to najprawdopodobniej mała ilość pamięci graficznej stoi na przeszkodzie osiągnieciu lepszych wyników. Stawiamy diamenty przeciw orzechom, że kolejny EFI płyty Gigabyte wprowadzi opcje przypisania większej ilości pamięci RAM dla "integry".
Borderlands 2
Borderlands 2 - 1280 x 720 [kl./s] niskie
RAM 1866 MHz
54 43
RAM 1333MHz
42 34
średnie kl/s minimalne kl/s
Borderlands 2 - 1680 x 1050 [kl./s] niskie
RAM 1866 MHz
32 26
RAM 1333MHz
26 20
średnie kl/s minimalne kl/s
Borderlands 2 - 1920 x 1080 [kl./s] niskie
RAM 1866 MHz
29 23
RAM 1333MHz
23 18
średnie kl/s minimalne kl/s
Podobna sytuacja wystepuje w grze Borderlands 2 - 1GB RAM z pewnością poprawiłby nieco osiągi gry w wyższych rozdzielczościach. Dzięki kreskówkowej grafice Borderlands 2 wygląda bardzo dobrze również na niskich ustawieniach.
Ogólne wrażenia? APU Trinity celuje w segment średni i w nim sprawdza się znakomicie. Nowy APU AMD, 5800K, zrywa z opinią, że zintegrowane układy graficzne nadają się tylko do wyświetlania pulpitu. Na nowym APU firmy AMD pogramy nawet w najnowsze tytuły DX11 z zachowaniem przyzwoitych detali, natomiast ogólna wydajność układu zapewni komfortowe warunki podczas codziennej pracy.