Testy Cyberpunka 2077 z ray-tracingiem - bo po to przecież kupiliście nowe karty graficzne
O ile oczywiście udało się wam znaleźć je w sklepach... Sprawdzamy wydajność nowych kart NVIDIA GeForce RTX w Cyberpunku 2077 w maksymalnych ustawieniach graficznych oraz z włączonym ray-tracingiem.
My gracze tak mamy, że jeśli już długo czekaliśmy na wymarzoną grę, to chcemy w nią zagrać w jak najlepszej jakości. Nierzadkie są sytuacje wymiany komputera związane właśnie z premierą oczekiwanej gry. Nie inaczej jest w przypadku Cyberpunka 2077. Tutaj sytuacja wygląda tak, że jeśli chcemy się cieszyć maksymalną jakością grafiki, musimy zaopatrzyć się w karty ze sprzętową obsługą ray-tracingu. Pomimo tego, że nowe karty Radeon RX serii 6xxx mają już tę funkcjonalność, to RT w Cyberpunku na razie działa tylko na kartach GeForce RTX.
Testy Cyberpunka 2077 z ray-tracingiem
- Trzy karty GeForce RTX 3xxx ze stajni MSI
- Ustawienia ray-tracingu w grze i porównanie jakości grafiki
- Testy wydajnościowe Cyberpunk 2077 z DXR
- Jaka optymalna karta do grania w Cyberpunk 2077 z ray-tracingiem?
Chwila, a gdzie testy Cyberpunka 2077 bez ray-tracingu? No... nie mówcie, że przegapiliście - oczywiście testy Cyberpunka 2077 bez efektów RT pojawiły się już na naszych łamach.
Trzy karty GeForce RTX 3xxx ze stajni MSI
Trio od MSI - trzy karty GeForce RTX 3xxx
Przy okazji testów Cyberpunka 2077 z ray-tracingiem do naszej redakcji zawitały trzy karty MSI - GeForce RTX 3060 Ti, 3070 oraz 3080. Wszystkie trzy są w wersji Gaming X Trio - nie tylko wyposażone w imponujące i wydajne chłodzenie, ale również fabrycznie podkręcone. Zegary tych trzech modeli MSI GeForce RTX Gaming X Tri możecie sprawdzić na zrzutach ekranowych GPU-z poniżej.
Na naszych łamach znajdziecie pełne testy wydajnościowe modeli GeForce RTX 3080, recenzję RTX 3070, jak i najmniej wydajnego modelu RTX 3060 Ti.
Ustawienia ray-tracingu w Cyberpunk 2077 i porównanie jakości grafiki
Korzystając z predefiniowanych ustawień w grze można włączyć poziom jakości grafiki (powyżej ultra) na Ray-tracing Medium oraz Ray-tracing Ultra. Uwaga - oba ustawienia automatycznie włączają również DLSS (poziom Auto). Samo DLSS można również konfigurować ręcznie na poziomy Quality, Balanced, Performance oraz Ultra Performance.
Ustawienia Ray-tracing Medium całkowicie wyłączają odbicia (reflections) oraz ustawiają poziom oświetlenia na średni.
Ustawienia Ray-tracing Ultra zapewniają wszystkie efekty DXR, a odbicia w grze przedstawiają się naprawdę świetnie.
Jeśli jeszcze wam mało - można przeskoczyć powyżej ustawień Ultra, ustawiając globalne oświetlenie RT na poziom Psycho. Jest to raczej opcja pomyślana o kolejnej generacji kart graficznych.
Jak widać po porównaniu, świetną robotę w grze robią przede wszystkim odbicia, ale widać również istotne zmiany w cieniowaniu (bardziej "miękkie" cienie).
Generalnie rzecz biorąc jest to jedna z tych gier, dla których naprawdę warto włączyć ray-tracing, bowiem wzrost jakości grafiki jest widoczny na pierwszy rzut oka.
Testy wydajnościowe Cyberpunk 2077 z DXR
MSI GeForce RTX 3060Ti Gaming X Trio
Grę testowaliśmy w wersji 1.03 (GOG) - w międzyczasie zdążył pojawić się hotfix 1.04, z ale z tego co wiemy nie poprawia on wydajności na PC. Komputer oparty był na płycie głównej MSI X570 Godlike, a jego sercem był procesor AMD Ryzen 5900X.
Cyberpunk 2077 - 1920 x 1080, ray-tracing medium
[kl./s.]
RTX 3080 (DLSS Quality) | 98 86 |
RTX 3070 (DLSS Quality) | 85 75 |
RTX 3060 Ti (DLSS Quality) | 73 63 |
RTX 3080 | 69 61 |
RTX 3070 | 52 45 |
RTX 3060 Ti | 49 43 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Cyberpunk 2077 - 2560 x 1440, ray-tracing medium
[kl./s.]
RTX 3080 (DLSS Quality) | 72 63 |
RTX 3070 (DLSS Quality) | 59 52 |
RTX 3060 Ti (DLSS Quality) | 51 45 |
RTX 3080 | 46 40 |
RTX 3070 | 34 29 |
RTX 3060 Ti | 30 27 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Cyberpunk 2077 - 3840 x 2160, ray-tracing medium
[kl./s.]
RTX 3080 (DLSS Quality) | 41 36 |
RTX 3070 (DLSS Quality) | 32 27 |
RTX 3060 Ti (DLSS Quality) | 27 23 |
RTX 3080 | 24 20 |
RTX 3070 | 16 14 |
RTX 3060 Ti | 11 10 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Widać, że żartów nie ma. Do testów z ustawieniami RT na poziomie Ultra przeskoczyliśmy więc dwa oczka wyżej i wykorzystaliśmy DLSS w trybie Performance.
MSI GeForce RTX Gaming X Trio - podobne z wyglądu, różne wydajnościowo
Cyberpunk 2077 - 1920 x 1080, ray-tracing ultra
[kl./s.]
RTX 3080 (DLSS Performance) | 103 89 |
RTX 3070 (DLSS Performance) | 89 79 |
RTX 3060 Ti (DLSS Performance) | 79 70 |
RTX 3080 | 54 50 |
RTX 3070 | 42 38 |
RTX 3060 Ti | 38 35 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Cyberpunk 2077 - 2560 x 1440, ray-tracing ultra
[kl./s.]
RTX 3080 (DLSS Performance) | 80 70 |
RTX 3070 (DLSS Performance) | 66 56 |
RTX 3060 Ti (DLSS Performance) | 57 52 |
RTX 3080 | 36 33 |
RTX 3070 | 24 20 |
RTX 3060 Ti | 20 18 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Cyberpunk 2077 - 3840 x 2160, ray-tracing ultra
[kl./s.]
RTX 3080 (DLSS Performance) | 48 42 |
RTX 3070 (DLSS Performance) | 37 32 |
RTX 3060 Ti (DLSS Performance) | 33 28 |
RTX 3080 | 18 16 |
RTX 3070 | 11 9 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Po zastosowaniu DLSS w trybie Performance (Wydajność) można liczyć na większą wydajność przy ray-tracingu ultra, niż przy DLSS Quality (Jakość) przy średnich ustawieniach ray-tracingu. Ustawienia DLSS 2.0 nie kończą się również na trybie wydajność - można również wykorzystać jeszcze szybszy tryb Ultra Wydajność.
Licznik klatek na sekundę (w prawym górnym rogu) na powyższych zrzutach ekranowych mówi sam za siebie - bez DLSS (w rozdzielczości 4K UHD przy ustawieniach ultra ray-tracingu) mamy 17 klatek na sekundę, przy DLSS w trybie Wydajność mamy już 48 klatek na sekundę, a w trybie Ultra Wydajność już 66 klatek na sekundę.
Jaka optymalna karta do grania w Cyberpunk 2077 z ray-tracingiem?
Odpowiedź brzmi - najwydajniejsza jaką znajdziecie. Tylko dzięki DLSS 2.0 możemy liczyć na szybkie działanie Cyberpunk 2077 z ray-tracingiem. Jak na razie granie w natywnych rozdzielczościach z włączonym ray-tracingiem po prostu mija się z celem. Oczywiście o ile mowa o wyższych rozdzielczościach jak 4K UHD, bowiem w przypadku Full HD GeForce RTX 3080 może sięgnąć prawie 60 klatek na sekundę bez skalowania.
MSI GeForce RTX 3080 w wersji Gaming X Trio
DLSS w wersji 2.0 na szczęście działa świetnie - spadek jakości obrazu jest tak niewielki, że w ruchu praktycznie niezauważalny, a zyskujemy naprawdę solidny skok wydajności.
Wszyscy czekamy, aż twórcy Cyberpunka udostępnią łatki poprawiające wydajność, ale powiedzmy sobie szczerze, że pecetowi gracze i tak są w najlepszej sytuacji. Można się krzywić na większe, czy mniejsze błędy, ale to posiadacze konsol (zwłaszcza starszych modeli) przeżywają teraz naprawdę cieżkie chwile.
Może Cię również zainteresować:
- Test Cyberpunk 2077 - ile musisz wydać na kartę graficzną?
- Test NVIDIA GeForce RTX 3070 - tym razem nie oprzesz się przed wymianą karty graficznej
- Gry na dwie osoby na jednym komputerze
Komentarze
61Większość tych naciąganych efektów można uzyskać bez RT.
No a fota gdzie bez RT są dwa auta na ulicy a z RT nie ma aut to kabaret :)
- miękkie cienie
- odbicia w kałużach
- realne cieniowanie (tam gdzie dociera jakieś źródło światła, jest trochę jaśniej itp.)
- widać, że cieniowanie w grze jest takie ... żywe
Historia loga MSI: https://www.youtube.com/watch?v=zAp3qcfodK8
"9 I został strącony wielki SMOK,
Wąż starodawny,
który się zwie diabeł i szatan,
zwodzący całą zamieszkałą ziemię,
został strącony na ziemię,
a z nim strąceni zostali jego aniołowie."
http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=250
"2 I pochwycił SMOKA,
Węża starodawnego,
którym jest diabeł i szatan,
i związał go na tysiąc lat. "
http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=1108
"13 I ujrzałem wychodzące z paszczy SMOKA i z paszczy Bestii,
i z ust Fałszywego Proroka
trzy duchy nieczyste jakby ropuchy;"
http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=1104
"2 Bestia, którą widziałem, podobna była do pantery,
łapy jej - jakby niedźwiedzia,
paszcza jej - jakby paszcza lwa.
A SMOK dał jej swą moc, swój tron i wielką władzę."
http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=1101
Chiny, Tajlandia itp. tam symboliki smoka jest wynoszona do formy kultu i co widzimy w Chinach komunizm nie upadł, a Tajlandia to burdel świata .... - brutalne ale takie są fakty otwierania się na satanizm w symbolice, czynach, kultach itd.
Nie wspieram firm które promują symbole, wartości satanistyczne !
tylko, co to za inteligencja DLSS, skoro najpierw go do grafiki trzeba dostarczyć profil tej ętelegęcji i to dla każdej z gier z osobna? nie zdziwiłbym się gdyby gra miała mieć nawet wiele profili dla DLSS dla różnych lokalizacji.