Xbox One vs PC
Trzeba sobie jasno powiedzieć – między bajki należy wsadzić historie z sieci, które sugerują, że konsolowa edycja gry wygląda lepiej niż komputerowa. Dead Rising 3 na Xboksie działa w jakości 720p w 30 klatkach na sekundę. Taki sam wynik bez problemu uzyskacie na przeciętnym pececie, o ile będzie on wyposażony w minimum 8 GB RAM. Tyle tylko, że to dopiero początek tego co oferuje edycja komputerowa. Możemy tutaj uzyskać jakość 1080p oraz włączyć wygładzanie krawędzi, a wszystko to przy 60+ kl/s, pod warunkiem oczywiście, że dysponujemy odpowiednio mocną maszyną. Ktoś może polemizować, że do takiej jakości potrzeba potężnej konfiguracji za absolutnie nieporównywalne do wartości konsoli pieniądze. Jest to naturalnie prawda, ale na tym polega urok grania na komputerze - każdy może sobie ustawić poziom detali adekwatny do możliwości swojego sprzętu i własnych upodobań.
Z drugiej strony nie mam żadnych wątpliwości co do tego, że port Dead Rising 3 został wyjątkowo nieudolnie wykonany. Tak jakby producent koniecznie chciał pokazać, że gracze komputerowi i owszem mogą osiągnąć identyczną jakość co na konsoli, ale nie powinni liczyć na nic więcej. Nie da się inaczej wytłumaczyć tak tragicznej optymalizacji tego tytułu. Gracze nie pozostawili suchej nitki na producencie. Trudno się im dziwić, nie ma tutaj jakiegoś niesamowitego oświetlenia, szczegółowych modeli czy tekstur o jakości zapierającej dech w piersiach. Nie wspominając już niestabilności gry, która często potrafi zwyczajnie „wywalić” nas do pulpitu. Ten problem występuje jedynie na kartach graficznych z obozu zielonych. Naszym zdaniem Dead Rising 3 to drugi po Need For Speed: Rivals idealny przykład tego jak nie należy robić portów z konsoli na komputer.
Podsumowanie
Dead Rising 3 to całkiem przyjemna gra. W sam raz nadaje się na krótką sesję odstresowująca po ciężkim dniu pracy. Bierzemy piłę mechaniczną w ręce i rozpoczynamy zabawę. Fabuła w takim przypadku nie jest nikomu do szczęścia potrzebna. Rozrywka w najprostszej, ale i całkiem przyjemniej formie. Na kilka wieczorów jak znalazł. Jeśli natomiast ktoś chce czegoś więcej to Dead Rising 3 nie jest raczej dla niego. Przy dłuższej zabawie wkrada się tutaj monotonia, bo o ile fajnie jest rozczłonkowywać Zombie na niezliczone sposoby to pewnym czasie staje się to nudne. Szczególnie bez jakieś ciekawszej fabuły, która zdołałaby utrzymać naszą uwagę.
Z technicznego punktu widzenia DR3 budzi mieszane odczucia. Oprawa jest całkiem przyzwoita, ale z całą pewnością nie ma tutaj czego podziwiać. A tego należałoby oczekiwać mając na uwadze realne wymagania sprzętowe tej gry. Producent zwyczajnie poszedł na łatwiznę serwując nam domyślnie 30 kl/s przy jakości 720p. Można to obejść, ale w takim przypadku należy dysponować naprawdę mocną maszyną. Nie zmienia to jednak faktu, że komputerowa edycja gry jest zdecydowanie jej najładniejszą wersją, do tego wyposażoną we wszystkie wydane dotąd dodatki DLC. Pozostaje mieć nadzieję, że przy kolejnej odsłonie panowie ze studia Capcom bardziej przyłożą się do optymalizacji komputerowej edycji, bo ta naszym zdaniem mogłaby być ona zdecydowanie lepsza.
Moja ocena: | |
Grafika: | dobry |
Dźwięk: | zadowalający |
Grywalność: | zadowalający |
Ogólna ocena: | |
Podsumowanie | |||
plusy: • niezła oprawa • ciekawy system łączenia broni • nietuzinkowe sposoby zabijania • bezustanna akcja | |||
minusy: • optymalizacja leży i kwiczy • problemy ze stabilnością • po pewnym czasie wkrada się nuda | |||
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 89 zł (PC) | |||
Komentarze
134Przecież to jest nie grywalne jak Pre-Alpha jeszcze gorzej niż Watch Dogs i GTA 4.
Ileż można tolerować nie udolność deweloperów?!
Wersja PC powstała przed nawet wersją na Xbox One.
Wersja na XO miała momenty ,że framerate spadał do jedno cyfrowej wartości.
Po ok. 35GB patchy gra działa teraz w 18-30fps no to jest jakiś czeski film do tego gra wygląda bardzo słabo patrząc jak wygląda Crysis 3, Metro, BF4 które lepiej działają.
Pierdyliard zombie klonów, co druga tekstura to rozmazane 512x512
Crashe co chwile, 15-20 fps poczas filmików które lecą z pliku WTF?
Co ciekawe DLC'ki działają lepiej ale nadal gównianie.
Nie dziwię ,że fala zwrotów na steam jest, dobrze ,że demko jest uff nie utopiłem 90zł w szambie ;)
Wydali Patch #1 w którym piszę ,że naprawiono crashe, cóż nadal gra crashuje co zresztą piszą ludzie na steam ;)
8 rdzeniowy procek taktowany 1,6 ghz( z czego tylko 6 rdzeni wykorzystane), Niby 8 GB ramu, ale system zjada tyle, że do dyspozycji jest tylko koło 5. No i średniacka grafa.
W czasach gdy wyszło PS3 i X360, te konsole były bardzo mocne jak na swoje czasy i dlatego wytrwały tak długo na rynku.
Teraz PS4 i Xbone są bardzo średniackie już na wstępie dlatego wielu nie wróży im tak długiego życia jak PS3 i X360.
"Dead Rising 3 na Xboksie działa w jakości 720p w 30 klatkach na sekundę. Taki sam wynik bez problemu uzyskacie na przeciętnym pececie, o ile będzie on wyposażony w minimum 8 GB RAM. Tyle tylko, że to dopiero początek tego co oferuje edycja komputerowa"
W kolejnym akapicie :
"Producent zwyczajnie poszedł na łatwiznę serwując nam domyślnie 30 kl/s przy jakości 720p. Można to obejść, ale w takim przypadku należy dysponować naprawdę mocną maszyną. Nie zmienia to jednak faktu, że komputerowa edycja gry jest zdecydowanie jej najładniejszą wersją"
Czyli tak : gra działa na Xone w 720p i 30fps. W takich samych ustawieniach działa bezproblemowo na "przeciętnym PC" (jaki to jest "przeciętny" to już autor nie napisał) Wszystko powyżej tego jest niegrywalne, co widać po wykresach, że nawet na low w 1080p gra nie trzyma 60fps i ma często te wkurzające spadki fps. Potwierdzają to również userzy na forach, którzy nawet na 780TI i mocno wykręconych CPU mają co chwilę dropy fps.
Podsumowując: gra jest grywalna tylko w 720p i 30fps, więc pytanie do autora recenzji co miał na myśli pisząc :
"Tyle tylko, że to dopiero początek tego co oferuje edycja komputerowa" ?
Odnośnie wysokich wymagań na PC, to faktycznie nie jest łatwo o te 60fps, jednak ja nie jestem tym faktem zaskoczony. W teście na eurogamerze już na xbox one gra zaliczała spadki do 18 fps, a to nie wróżyło nic dobrego. Na 2 letnim PC mam tu jednak 43-60 fps przy 1080p, więc suma wszystkiego komfort z gry jest i tak lepszy, niż w wersji na xbox one (720p, spadki na 14 fps i średnio 30 fps). Po daniu locka na 40 fps gra się wciąż bardzo przyjemnie (zwłaszcza na padzie od xboxa)
Co ciekawe na chwilę obecną Nv nie zoptymalizowała jeszcze sterów. Na stronce gamegpu średni wynik 770GTX jest o 20 fps mniejszy od karty AMD 280X, a to nie jest normalne :)
http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Dead_Rising_3-test-dr_3_1920.jpg
Co ciekawe na stronce gamegpu zamieścili też wynik, który nie pozwala jednocześnie stwierdzić, że karty AMD są do tej gry bezsprzecznie lepsze. Chodzi o power proca na karcie AMD i Nv, no tu już Nv zdecydowanie mniej obciąża procesor, sami zobaczcie
NV
http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Dead_Rising_3-test-dr_3_proz_amd.jpg
AMD
http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Dead_Rising_3-test-dr_3_proz.jpg
Właśnie, to jest w tym najważniejsze. Nawet przy słabym porcie gra chodzi znacznie lepiej od wersji na xboxa. Lepsze to, niż jak gdyby gra wcale nie wyszła i nie było żadnego wyboru :P.
Mój i5 3470 + GTX 560 SE + 8 bg ram dawało sobie radę na singlu w zadowalającej płynności (1080p i ustawienia high). Nie powiem że przebiłem konsole fpsami bo więcej niż 30 fps to widziałem chyba tylko w małych pomieszczeniach ale to nic bo grałem padem i mi to nie przeszkadzało (gdybym się przestawił na mysz to rzucał bym bluzgi straszne :D).
Tak czy owak moje zdziwienie jest ogromne bo na konsoli jest 720p a u mnie chodziło na 1080p w lepszych detalach a moja karta powinna być ok 40% słabsza od tej w XONE. 288 procesorów strumieniowych a gierka chodziła zadowalająco. Ram też dawał radę, proc to samo. Ale trzeba przyznać że granie padem obniża trochę zapotrzebowanie na fpsy :)
Hej :)
The Order jeszcze nie wyszło a już ośmieszyło pc max 30 fps i 1920 X 800 liniowa gra!Destiny no super fps i 30 klatek całkiem, całkiem jak na sprzęt za 1400zł ale obok kompa to to nie leżało.
http://www.gamasutra.com/view/feature/191007/inside_the_playstation_4_with_mark_.php?page=2
"Architektura PS4 prezentuje PC z przyszłości. Szczególnie chodzi tu o APU (procesor i grafa złączone, wymiana danych więc jest szybka i nie idzie przez magistrale) oraz zunifikowaną pamięć o ogromnej przepustowości (w PC ze zwykłego ramu dane muszą być najpierw przekopiowane do ramu grafiki.
W tym momencie Playstation 4 wyprzedza technologicznie to, co możemy osiągnąć na PC." (nie chodzi tu o czystą moc obliczeniową cpu czy gpu tylko sposób operowania wszystkimi danymi w całym urządzeniu.
Warto pamiętać, że o unifikacji pamięci i maksymalnym zbliżaniu procesora do grafiki mówiono już od dawna jako przyszłości PC, a Sony to zrobiło teraz z PS4"
"OFC szyna konkurencyjna dla nowych konsol (PS4 ma mieć przepustowość pamięci 176GB/s, przy czym 16GB/s PCI-E 3.0 16x brzmi śmiesznie (i na nic prawie 290GB/s w GeForce Titan skoro jeśli robimy update często (jak przy megatexturingu) jesteśmy ograniczeni do tego 16GB/s...
Tu chodzi o coś odwrotnego - aby CPU mógł zapisać do pamięci dostępnej szybko dla GPU (nie musiało być 'kopiowane' z pamięci procesora przez szynę AGP/PCI-E, aby później mieć szybki dostęp do pamięci liczony w setkach GB/s). Takie rozwiązania znajdziemy na konsolach czy SoC, gdzie pamięć procesora i GPU jest współdzielona"
"Powodem Sony zdecydowania na GDDR5 od tradycyjnych pamięci RAM DDR3, jest bardziej elastyczny, programiści mogą stosować tak dużo RAM do GPU lub tak dużo RAM do CPU, jak im się podoba.
Pamięci GDDR5 jest zoptymalizowana do obliczeń równoległych, a DDR3 jest zoptymalizowana dla bardziej liniowa obliczeń.
Jeśli deweloperzy mają sposób, aby przeznaczyć prawie całą pamięć na GPU i wykonywania obliczeń na GPGPU to PS4 będzie przewyższać PC-ty w nadchodzących latach"
"Co do PCI-E o co w tym chodzi. Na PC nawet nie próbuje się pisać tak aby rendering przebiegał współbieżnie na gpu i cpu.
PCI_E umożliwia szybki blokowy transfer dużych partii danych, nie nadaje się ze względu na czas dostępu do bezpośredniego grzebania w pamięci obrazu.
Jakieś porównania wydajności cpu i gpu z pc to pomyłka i tyle. To dwie różne architektury potrzeba zmiany archite
PS4 w akcji
DriveClub
https://www.youtube.com/watch?v=m2MLhwhelkI
http://giant.gfycat.com/ExcellentAnguishedBluegill.gif
https://1f9f7cb900056acbb954bbda2a042f18ff4f9b8f-www.googledrive.com/host/0B4eMtE7Ljti1b0RyVmFUSzJlOWs/dc1.gif
The Order 1886
http://www.gamersyde.com/hqstream_the_order_1886_gamescom_trailer-32714_en.html
http://a.pomf.se/lawpma.gif
Silent Hill demo
http://www.gamersyde.com/hqstream_project_p_t_gameplay_4-32806_en.html
Killzone S.F
https://www.youtube.com/watch?v=XWxipHzU9xo
http://youtu.be/fcru--sEN7Y?t=3m22s
http://www.gamersyde.com/stream_killzone_shadow_fall_stealth-31294_en.html
Technologia oświetleniowa Cascaded Voxel Cone Tracing na PS4
PS4′s Powerful Async Compute Tech Allows The Tomorrow Children’s Developer to Save 5 ms Per Frame
http://www.dualshockers.com/2014/09/03/ps4s-powerful-async-compute-tech-allows-the-tomorrow-childrens-developer-to-save-5-ms-per-frame/
http://www.dualshockers.com/2014/09/03/ps4-exclusive-the-tomorrow-children-shows-its-amazing-lighting-technology-with-new-wip-screenshots/
Dla przykładu wielki Crysis3 z pc
https://www.youtube.com/watch?v=kopGn8Jiyic
http://youtu.be/fKKauMvARok?t=2m17s
Bieda i jeszcze raz bieda na pc a wszystko to będzie się jeszcze bardziej pogłębiać :)
Uncharted4 i będzie pozamiatane na kolejne lata i piewcy będą gonić grafikę i dorzucać do swojej budy coraz więcej węgla ech.......
U4
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=835985
Silent Hill
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=883151
To jest ta bieda konsolowa drzyjcie pctowcy bo to dopiero początek :)
Urokiem grania na pc jest wywalanie kasy nieporównywalnie większej niż wartość konsoli. Ciekawe
Można też napisać inaczej
"Ktoś może polemizować, że koszt gry na konsole jest nieporównywalny do gry na PC. Jest to naturalnie prawda. Natomiast do konsoli wkładasz grę i działa bo na tym polega urok grania na konsoli"
pctowcy to gdzie te konsole jak zwykłe pcty jak nawet nie można gry dobrze przenieść na pctową prowizorę :)
Ale taki to już los będzie piecyka porty jeszcze raz porty albo sprzęt z kosmosu hue.
@Uncharted4
Panowie,zobaczę jeszcze raz ,że robicie prowokacje na chacie,obiecuje wam że dostaniecie bana na stronie benchmark. Dojścia mam w administracji.
dziękuję dobranoc
Dla tego właśnie dale mnie ta seria jest cienka. Dziecinne poczucie humoru i bezsensowna rzeź znudziły mi się kiedy byłem nastolatkiem.