Dead Rising 3
1920x1080 px
Niskie | 58 47 |
Średnie | 46 38 |
Wysokie | 41 30 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dead Rising 3
1920 x 1080 - i5@4,3 GHz
Niskie | 66 53 |
Średnie | 50 41 |
Wysokie | 43 32 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dead Rising 3
1920 x 1080 - Wydajność, a ilość pamięci RAM, ustawienia wysokie
16 GB | 41 30 |
8 GB | 39 25 |
6 GB | 34 5 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Analiza wydajności
Muszę przyznać, że problemy z optymalizacją Dead Rising 3 mnie zaskoczyły. Minimalne wymagania w szczególności te dotyczące ilości pamięci RAM to jakaś pomyłka. Przy 6 GB nie da się sensownie grać, co jakiś czas „rzeźbiący” dysk zwyczajnie całkowicie stopuje akcję na ekranie. 8 GB zapewnia w miarę sensowną zabawę, ale pełen komfort uzyskamy dopiero po podwojeniu tej wartości. Trochę lepiej wygląda sprawa wydajności na poszczególnych kartach graficznych, ale tu też jest na co narzekać. Na testowej konfiguracji jedynie niskie ustawienia zapewniały rozgrywkę przy około 60 kl/s. W wysokich też oczywiście dało się grać, ale różnica w płynności pomiędzy nimi była bardzo odczuwalna. Co gorsza, nawet na topowych kartach pokroju GeForce 780 TI czy Radeon R9 290X nie da się uzyskać w pełni stabilnych 60 kl/s. Oficjalnie forum gry pęka w szwach, setki użytkowników narzekają na kompletny brak optymalizacji i niestabilność produkcji. Tym razem Capcom zdecydowanie się nie popisał.