GTA V (PC) – testy wydajności: procesory
Gry komputerowe

GTA V (PC) – testy wydajności: procesory

przeczytasz w 1 min.

Sprawdziliśmy już, jak prezentuje się optymalizacja pod kątem kart graficznych w GTA 5. Najwyższa pora przetestować procesory.

Ocena benchmark.pl
  • 4,5/5
Plusy

ulepszona oprawa graficzna; wsparcie dla rozdzielczości 4K; ogromny, zróżnicowany świat; trche wyrazistych bohaterów, każdy z własnym życiem; świetnie zaprojektowane misje fabularne; ciekawe zadania poboczne; niesamowita ilość dodatkowych aktywności; rewelacyjny dubbing; całkowita nowość - tryb FPP

Minusy

system oceniania zadań

Muszę przyznać, że optymalizacja GTA V w ogólnym rozrachunku mnie nie zawiodła. Jak potwierdziły nasze testy kart graficznych w GTA V, tytuł ten jest niezwykle elastyczny pod tym względem i praktycznie nawet posiadając konfiguracje o parametrach zbliżonych do podanych przez producenta jako minimalną, bez problemu możemy osiągnąć zadowalającą płynność rozgrywki.

Z drugiej strony jeśli ktoś posiada topowego peceta to bez problemu jest wstanie osiągnąć 60 kl/s w ustawieniach bardzo wysokich, w rozdzielczości 1080p lub nawet 1440p. Dopiero 4K okazało się poza zasięgiem testowanych kart graficznych. Choć w gwoli ścisłości należy dodać, że wynikało to głównie z braku wystarczającej ilości VRAM.

Dziś sprawdzamy jak sprawuje się optymalizacja GTA V względem procesorów. I podobnie jak to miało miejsce w przypadku kart graficznych już teraz mogę Wam powiedzieć, że studio Rockstar ponownie nie zawiodło oczekiwań. Zabawa jest możliwa nawet na układach dwurdzeniowym.

GTA V - napad

W oficjalnych wymaganiach sprzętowych producent jako minimum w przypadku procesorów podaje Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz lub AMD Phenom 9850 2,5 GHz, a więc już dość wiekowe jednostki. Od razu nasuwa się jednak oczywisty wniosek, że GTA V całościowo zostało zoptymalizowane pod układy czterordzeniowe. I jak możecie zobaczyć na kolejnych stronach naszych testów tak dokładnie jest. Zysk z posiadania procesora 8-wątkowego typu i7-4790K jest stosunkowo niewielki. Nie dziwi więc, że Rockstar w zalecanej konfiguracji umieścił czterordzeniowego i5.

W naszych testach wykorzystaliśmy wysokie ustawienia detali graficznych oraz rozdzielczości FullHD. Nie było większego sensu robienia pomiarów w maksymalnych detalach czy wyższej rozdzielczości z uwagi na fakt, że w takim przypadku wyniki końcowe były mocno ograniczone przez karty graficzne.

Ustawienia testowe:

Wysokie 
  
Jakość cząstekWysoka
Zróżnicowanie przechodniów100%
Skalowanie dystansu100%
Jakość teksturWysoka
Jakość cieniowania powierzchniWysoka
Jakość cieniWysoka
Jakość odbićWysoka
Jakość wodyWysoka
Jakość trawyWysoka
Zagęszczenie ludności100%
Post FXWysokie
Refleksy MSAAOFF

Na kolejnych stronach przedstawiamy platformy testowe, wyniki testów oraz ich analizę.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login