
GTA V
GeForce GTX 970, 1920x1080, Ustawienia wysokie
![]() ![]() | |
Intel Core i7-4790K | ![]() ![]() |
Intel Core i5-4670K | ![]() ![]() |
Intel Core i5-3570K | ![]() ![]() |
AMD FX-9590 | ![]() ![]() |
Intel Core i3-4350 | ![]() ![]() |
AMD FX-8370E | ![]() ![]() |
AMD FX-6300 | ![]() ![]() |
Intel Pentium G3258 | ![]() ![]() |
AMD FX-4300 | ![]() ![]() |
GTA V
Radeon 290X, 1920x1080, Ustawienia wysokie
Intel Core i7-4790K | ![]() ![]() |
Intel Core i5-4670K | ![]() ![]() |
Intel Core i5-3570K | ![]() ![]() |
AMD FX-9590 | ![]() ![]() |
Intel Core i3-4350 | ![]() ![]() |
AMD FX-8370E | ![]() ![]() |
AMD FX-6300 | ![]() ![]() |
AMD FX-4300 | ![]() ![]() |
Intel Pentium G3258 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Można rzecz, że bez większych niespodzianek. Szczególnie jeśli sparujemy procesory z kartą pokroju Zotac GeForce GTX 970. Nieco inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku Radeona 290X, gdzie wyraźnie widać, że testowany, dwurdzeniowy Pentium G3258 miał spore problemy z zapewnieniem płynnej animacji w GTA V. Dość mocno sugeruje to, że sterowniki do kart AMD nieco mocniej obciążają procesor niż konstrukcje z obozu „zielonych”. Należy w tym miejscu dodać, że zabawa w GTA V, w przypadku wspomnianego procesora była nieco utrudniona za sprawą drastycznych spadków w ilości wyświetlanych klatek na sekundę.
Można temu jednak zaradzić obniżając ustawienia odpowiadające za jakość trawy oraz ilość cząsteczek, a dodatkowo sztucznie ograniczając maksymalna ilość kl/s do powiedzmy 40 – 45 (np. programem MSI Afterburner). Po takim zabiegu duet GeForce GTX 970 + Pentium G3258 zapewniał całkiem sensowną płynność rozgrywki.
GTA V
Podkręcanie, GeForce GTX 970, 1920x1080, Ustawienia wysokie
Intel Core i7-4790K@4,5 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5-4670K@4,5GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5-3570K@4,5 GHz | ![]() ![]() |
AMD FX-9590@5 GHz | ![]() ![]() |
AMD FX-8370E@4,5 GHz | ![]() ![]() |
Intel Pentium G3258@4,5 GHz | ![]() ![]() |
AMD FX-6300@4,5 GHz | ![]() ![]() |
AMD FX-4300@4,5 GHz | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
GTA V
Podkręcanie, Radeon 290X, 1920x1080, Ustawienia wysokie
Intel Core i7-4790K@4,5 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5-4670K@4,5GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5-3570K@4,5 GHz | ![]() ![]() |
AMD FX-9590@5 GHz | ![]() ![]() |
AMD FX-8370E@4,5 GHz | ![]() ![]() |
AMD FX-6300@4,5 GHz | ![]() ![]() |
AMD FX-4300@4,5 GHz | ![]() ![]() |
Intel Pentium G3258@4,5 GHz | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Po podkręceniu relacje pomiędzy poszczególnymi procesorami prawie w całości zostały zachowane. Przekrojowo zysk ze wspomnianej czynności w GTA V wynosi około 10 - 15%. Ponownie jedynie Pentium G3258 wyłamał się znacząco osiągając blisko 50% więcej kl/s w relacyjne do standardowego taktowania. Tym samym przegonił AMD FX-6300 i zbliżył się do modelu FX-8370E. Ze wszystkich testowanych układów jedynie FX-4300 nie był wstanie nawet po podkręceniu zapewnić średnio 60 klatek na sekundę.
Warty odnotowania jest również fakt, że najmocniejszy procesor w ofercie AMD – FX 9590 nie jest wstanie dogonić nieco już leciwego i5-3570K i to standardowo taktowanego. Po podkręceniu różnica na korzyść układu Intela jest już bardzo duża.
Na szczycie stawki jest dokładnie tak jak można było się tego spodziewać. Potwierdziło się również to o czym wspomniałem wcześniej – w GTA V zysk z posiadania 8-wątkowego procesora (Intela) jest relatywnie niewielki. Widać wyraźnie, że silnik gry został zoptymalizowany pod układy czterordzeniowe / wątkowe.