Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki! Zobacz artykuł Metro 2033 – recenzja i testy wydajności.
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x0, AF x4
MSI GTX 480 1,53GB (901/1152) | 45 33 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 43 28 |
MSI GTX 480 1,53GB (750/1000) | 39 29 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 36 27 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 28 21 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 28 18 |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
MSI GTX 480 1,53GB (901/1152) | 36 27 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 35 23 |
MSI GTX 480 1,53GB (750/1000) | 31 23 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 29 21 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 23 16 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 22 15 |
Metro 2033 w najwyższych ustawieniach graficznych (bez AA) działa sprawnie dopiero wtedy, gdy w komputerze siedzą najszybsze karty graficzne. Rozdzielczość 1920x1200 jest w zasadzie grywalna tylko na podkręconym przez nas MSI GeForce GTX 480 Lightning bądź Radeonie HD 5970.
W niższym trybie, czyli 1680x1050, można całkiem swobodnie grać mając do dyspozycji standardowego GeForce’a GTX 480. Niestety, ta gra działa obłędnie wolno i tylko najdroższe akceleratory graficzne pozwalają na rozgrywkę w najwyższych detalach.