Do mierzenia ilości klatek posłużył mi program Fraps. Test polegał na przebiegnięciu z punktu A do punktu B ostrzeliwując przeciwników podczas drugiej misji po treningu. W tym teście stworzyłem podział na dwie wartości – max i niskie. Stało się tak, ponieważ nie ma najmniejszego sensu testowanie ww. kart graficznych przy najniższych ustawieniach. Poniższa tabelka przedstawia wartości ustawień do testów:
| Max | Niskie | |
| Szczegóły tekstur | B. wysoko | Normalnie |
| Pamięć wideo | Domyślne | Domyślne |
| Filtr. Anizotropowe | B. wysoko* | Normalnie* |
| Antyaliasing | B. wysoko* | Normalnie* |
| Szczegóły terenu | B. wysoko | Normalnie |
| Szczegóły obiektów | B. wysoko | Normalnie |
| Detale cieni | B. wysoko | Normalnie |
| Postefekty | B. wysoko | Normalnie |
| Rozmiar interfejsu | Bardzo mały | Bardzo mały |
| Tryb wyświetlania | Panorama | Panorama |
| Widoczność | 50% | 50% |
| *Wyłączone do testów bez AA i bez Anizo | ||


Ustawienia maksymalne naprawdę potrafią świetnie obciążyć maszynę. Niestety, silnik graficzny nie jest idealny i nawet na szybkich konfiguracjach wartość „B. wysoko” przysparza problemy. Jak widać na wykresach, wyłączenie Anizo i AA (wykres z gwiazdką) powoduje przyrost około 7-8 klatek.


Rozdzielczość bez zmian, zmniejszone wartości ustawień – zauważamy ogromny przyrost wydajności. Co zmienia się oprócz tego? Grafika nie wygląda wiele gorzej, jedynie cienie rzucają się w oczy, gdyż wyglądają jak jednolite plamy, ale coś za coś – w tym wypadku ~25fps więcej.



