Battlefield 3
Battlefield 3 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AAx4 AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | ![]() ![]() |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Battlefield 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AAx4 AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | ![]() ![]() |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Po wynikach w syntetykach przyszła pora na wyniki w rzeczywistych testach, czyli w grach. Battlefield 3, który w kwestii wymagań sprzętowych nie jest pobłażliwy i stawia duże wyzwania (nawet nowym) akceleratorom, działał na serii HD 7800 bez większych problemów. Radeon 7850 pozwalał na bezkompromisową zabawę w trybie 1680x1050 z włączonymi wszelkimi opcjami graficznymi. Dość przyzwoicie pograliśmy także w rozdzielczości Full HD, aczkolwiek jak w każdej grze z gatunku FPS, wymagana jest duża liczba kl./s. W tym przypadku znacznie lepiej zaprezentował się mocniejszy brat, który radzi sobie w 1920x1080 już dobrze.
Radeon 7850 osiągał wydajność na poziomie GeForce’a GTX 560 Ti i Radeona 6970, natomiast karta Radeon 7870 oferowała wyniki na poziomie GeForce’a GTX 570.
Podkręcone modele udostępnione nam przez Asusa i Sapphire pozwoliło na osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów. Warte wymienienia jest fakt, że autorski HD 7870 o taktowaniu 1100/1250 MHz oferował wydajność na poziomie HD 7950.
Crysis
Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Crysis - DX10
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | ![]() ![]() |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
W wymagającej grze Crysis nowości firmy AMD oferowały niezłą wydajność zarówno w rozdzielczości 1680x1050, jak i 1920x1080. W tej wyższe nie zawsze da się płynnie grać na układzie HD 7850. Czasami trzeba liczyć się ze spadkami wyświetlanych kl./s. Wyraźnie lepiej poradził sobie Radeon 7870, który zakończył test z lepszym rezultatem niż wyraźnie GeForce GTX 580.
Niezłymi wynikami może pochwalić się Sapphire Radeon 7850 OC, który wyświetlał podobną liczbę kl./s, co droższy GeForce GTX 570.
Crysis 2
Crysis 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | ![]() ![]() |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Crysis 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | ![]() ![]() |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | ![]() ![]() |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | ![]() ![]() |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | ![]() ![]() |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Najnowsze akceleratory „czerwonych” w tym wymagającym teście poradziły sobie nieźle. Radeon 7870 oferował średnio więcej kl./s od GeForce’a GTX 570, choć pod względem minimalnej liczby kl./s, obie kartą są porównywalne. Zadowalającą wydajność prezentuje również układ HD 7850 – zwłaszcza w niższym trybie rozdzielczości obrazu. Jej wydajność stoi na poziomie układu GTX 560 Ti.
Ponadto zauważyliśmy mniejsze spadki wydajności na karcie HD 7870 w porównaniu do droższego HD 7950. Czyżby to za sprawą nowszych sterowników? W następnym artykule przeprowadzimy testy HD 7950, używając tego samego oprogramowania, co dziś prezentowane HD 7800.
Crysis 2 w wyraźny sposób reaguje na podkręcenie częstotliwości taktowania kart. Widać to zwłaszcza po akceleratorze Sapphire Radeon 7850 OC na tle referencyjnego modelu.