Battlefield 3

Battlefield 3 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
| XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | |
| Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | |
| Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | |
| Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | |
| GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | |
| Radeon 7950 3GB (800/1250) | |
| Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | |
| Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | |
| Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | |
Battlefield 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
| XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | |
| Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | |
| Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | |
| Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | |
| GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | |
| Radeon 7950 3GB (800/1250) | |
| Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | |
| Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | |
| Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | |
W pierwszej prezentowanej przez nas grze Radeon HD 7950 ustąpił pola rywalowi, zarówno w niższej, jak i wyższej rozdzielczości obrazu. W przypadku akceleratorów autorskich, u których zegar taktujący rdzeń graficzny jest o 100 MHz wyższy, odnotowaliśmy o kilka kl./s więcej. To wystarczyło do zrównania się z GeForce GTX 580.
Crysis

Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
| XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | |
| Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | |
| Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | |
| Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | |
| Radeon 7950 3GB (800/1250) | |
| GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | |
| Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | |
| Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | |
| Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | |
Crysis - DX10
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
| XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | |
| Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | |
| Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | |
| Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | |
| Radeon 7950 3GB (800/1250) | |
| GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | |
| Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | |
| Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | |
| Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | |
Tym razem przewaga nowych „Radków” jest już dobitna. Nawet HD 7950 o podstawowej częstotliwości taktowania jest wyraźnie lepszy od układu GTX 580, nie mówiąc już o akceleratorach Asus Radeon 7950 TOP DCUII i Sapphire Radeon 7950 OC.
Crysis 2

Crysis 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16
| XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | |
| Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | |
| Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | |
| Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | |
| Radeon 7950 3GB (800/1250) | |
| GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | |
| Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | |
| Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | |
| Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | |
Crysis 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
| XFX Radeon 7970 Black Edition 3GB (1000/1425) | |
| Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | |
| Sapphire Radeon 7950 OC 3GB (900/1250) | |
| Asus Radeon 7950 TOP DCUII 3GB (900/1250) | |
| Radeon 7950 3GB (800/1250) | |
| GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | |
| Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | |
| Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | |
| Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | |
Radeony dobrze wypadły w tym teście, natomiast standardowy model HD 7950 nieco słabiej niż GeForce GTX 580. Spadki wydajności były zauważalnie większe, co wpływało na pogorszenie komfortu w czasie grania. Sytuację ratują karty fabrycznie podkręcone, choć pod względem minimalnej liczby kl./s nadal przegrywają z GeForce GTX 580. Natomiast średnio podczas naszego testu najnowsze Radeony osiągały lepsze rezultaty.
Warto porównać HD 7950 z HD 6950, gdzie różnice w minimalnej liczbie kl./s są aż dwukrotne na korzyść tego pierwszego.



