Metro 2033

Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) | |
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | |
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | |
| Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) | |
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | |
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | |
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | |
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | |
| Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) | |
Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) | |
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | |
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | |
| Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) | |
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | |
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | |
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | |
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | |
| Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) | |
Nowość firmy Sapphire odgrywa się w Metro 2033 za poprzednią przegraną, oferując przewagę nad konkurentem. Akcelerator w tej wymagającej strzelance pozwolił na całkiem przyjemną grę w rozdzielczości 1920x1080. Sprawdziliśmy również zachowanie autorskiego Radeona 7970 w wyższej rozdzielczości i powyżej przedstawiamy wyniki. Niestety, wielkość obrazu 2560x1600 pikseli to zbyt duży orzech do zgryzienia nawet dla tak drogiej karty, jaką jest prezentowany Sapphire.
Shogun 2

Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) | |
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | |
| Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) | |
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | |
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | |
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | |
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | |
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | |
| Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) | |
Shogun 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) | |
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | |
| Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) | |
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | |
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | |
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | |
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | |
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | |
| Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) | |
W tej strategicznej grze dużą rolę odgrywa zarówno karta graficzna, jak i procesor. Na tym drugim wielka rola spoczywa podczas zbliżania kamery w momencie walk dużej liczby żołnierzy. Sapphire wykorzystujący najszybszy jednordzeniowy chip z serii Radeon zapewniał znakomitą wydajność w rozdzielczości 1920x1080 i dobrą w 2560x1600 pikseli. Tym samym okazał się porównywalny lub nawet szybszy od GeForce'a GTX 680 - ale tylko w trybie obrazu, który jest zarezerwowany dla 30-calowych monitorów.
Stalker: Zew Prypeci

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | |
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) | |
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | |
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | |
| Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) | |
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | |
| Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) | |
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | |
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) | |
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | |
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | |
| Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) | |
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | |
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | |
| Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) | |
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | |
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | |
Dość zaskakujące były rezultaty w testach tej gry. Niższy tryb wielkości obrazu zadecydował o lepszej wydajności akceleratora firmy Nvidia. Znów zwiększenie poprzeczki sprawiło, że to podkręcony Radeon Sapphire'a osiągnął przewagę nad rywalem. Liczba osiąganych kl./s była na tyle duża, że bez większych kłopotów możemy pogrywać w ostatnią jak dotąd część Stalkera w maksymalnych detalach i rozdzielczości 2560x1600 pikseli.



