Wydarzenia

Chmurowe systemy obsługi klienta

przeczytasz w 1 min.

Dobre prognozy dla rozwoju rynku chmurowych rozwiązań obsługi klienta

Według raportu Frost & Sullivan w latach 2013-2019 średnie tempo rozwoju rynku chmurowych systemów contact center w regionie EMEA osiągnie 16,9 proc., a w krajach Europy Wschodniej 22,5 proc.

Firma analityczna Frost & Sullivan szacuje, że w 2013 roku rynek hostowanych rozwiązań contact center w regionie EMEA osiągnął wartość 983,5 milionów dolarów. Rynek ten obejmujący Europę, Bliski Wschód i Afrykę generuje 28,8 proc. globalnych dochodów i ustępuje tylko Ameryce Północnej (57,4 proc. dochodów). Warto zauważyć, że takie kraje jak Anglia, Niemcy, Francja oraz Skandynawia mają największe udziały w tym rynku. Z kolei najszybszy wzrost obserwuje się w Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Europie Wschodniej i Rosji.

„Niższe koszty, istotne szczególnie w świetle niepewnej sytuacji ekonomicznej na rynkach naszego kontynentu, większa elastyczność biznesowa i możliwość dostosowywania zasobów do bieżących potrzeb, krótszy czas wdrożenia i szybki dostęp do aktualizacji to tylko niektóre z korzyści chmury, stojących u podstaw szybkiego wzrostu tego rynku” – powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence. – „Chmura nie jest przelotną modą – to trend, który zrewolucjonizuje świat rozwiązań technologicznych dla biznesu.”

Analitycy z Frost & Sullivan porównują obecną systuację na rynku EMEA do tego co działo się jeszcze 3-4 lata temu w Ameryce Północnej. Charakterystyczną cechą rynku EMEA jest silne rozdrobnienie – wiele nowych, lokalnych firm próbuje swoich sił w obszarze hostowanych contact center i szybko kończy działalność z braku odpowiednich środków finansowych.

Konsumenci coraz częściej wykorzystują nowe kanały komunikacji nie tylko w kontaktach prywatnych, ale również podczas interakcji z działami obsługi klienta. W rezultacie w całej Europie rośnie popyt na rozwiązania multimedialne, umożliwiające zarządzanie wszystkimi kanałami kontaktu z klientem w jednym interfejsie. Frost & Sullivan przewiduje, że w ciągu najbliższych 12 – 24 miesięcy zwiększy się wykorzystanie wszystkich kanałów komunikacji w obsłudze klienta, jednak największy wzrost zaobserwujemy w przypadku mediów społecznościowych.

źródło: Grupa Interactive Intelligence

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login