Deficyt dostępności i biznes w chmurze - przedsiębiorcy boją się przestoju aplikacji
Zarówno liczba przestojów, jak i czas ich trwania zwiększyły się w porównaniu do wyników analizy opublikowanej rok wcześniej.
Przeniesienie biznesu do chmury i korzystanie z centrów danych to zarówno zwiększenie wygody pracy, jak i uzależnienie jej od technologii. Chwilowa awaria może oznaczać poważny paraliż dla firmy. Nieplanowane przestoje w dostępie do aplikacji kosztują przedsiębiorstwa nawet 16 mln dolarów rocznie – wynika z raportu Veeam.
Ponad połowa osób na stanowiskach kierowniczych w polskich firmach przyznaje, że pomimo inwestycji poczynionych w centra danych w ich organizacjach występuje tzw. „deficyt dostępności”. Oznacza on różnicę między tym, co może zapewnić dział IT a tym, czego domagają się użytkownicy.
Przerwa w dostępie do aplikacji to strata dla firmy
Według raportu "Veeam Availability Report 2016" istnieje rozbieżność między wymaganiami użytkowników, a zdolnością działów IT do zapewnienia nieprzerwanego, całodobowego funkcjonowania przedsiębiorstw. Zarówno liczba przestojów, jak i czas ich trwania zwiększyły się w porównaniu do wyników analizy opublikowanej rok wcześniej.
Opisany „deficyt dostępności” oznacza dla firmy przede wszystkim straty, spowodowane brakiem możliwości wykonywania obowiązków. Według raportu Veeam w grę wchodzą astronomiczne sumy rzędu 14 milionów dolarów rocznie. Godzina przestoju krytycznych aplikacji kosztuje od 76 tys. do 92 tys. dolarów. Ankietowani przedsiębiorcy wspominają także o utracie zaufania pracowników i spadku wartości akcji.
Ankietowani z Polski przyznali, że ich organizacje doświadczają rocznie od 21 do 50 nieplanowanych przestojów, które są spowodowane awariami IT lub czynnikami zewnętrznymi. Tylko z 7% polskich firm napłynęły głosy, że przedsiębiorstwo w ciągu roku nie doświadczyło żadnego przestoju. Dla porównania światowa średnia wynosi 3%.
Przedsiębiorcy boją się przestoju aplikacji
Z odpowiedzi analizowanych przez Veeam wynika, że od dwóch lat trwa trend minimalizowania przestojów aplikacji i zagwarantowania stałego, nieprzerwanego dostępu do danych. Mimo zwiększenia wymagań przez firmy „deficyt dostępności” nie zniknął.
Polacy w ramach modernizowania centrów danych najchętniej inwestują w aktualizację systemów operacyjnych oraz infrastrukturę wirtualnych desktopów (70%). Jednocześnie serwery wirtualizuje 65% przedsiębiorstw, a 47% z nich stawia na ochronę danych i backup.
Źródło: ITBC Communication, Freerange Stock Archives
Komentarze
1