Studio Firaxis Games przedstawiło pełne wymagania sprzętowe dla nadchodzącej gry Civilization 7. Czy naprawdę potrzeba mocnego PC, by uruchomić grę? Otóż nie!
Civilization 7 dołącza do elitarnego grona gier, które zadebiutują w 2025 r. Dokładnie to 11 lutego 2025 r. - tego dnia odbędzie się premiera nowej odsłony kultowej serii. Studio Firaxis Games już teraz publikuje wymagania sprzętowe dla Civilization 7.
Civilization 7: wymagania minimalne (1080p, 30 FPS)
- System operacyjny: Windows 10 lub 11 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i5-4690 / Intel Core i3-10100 / AMD Ryzen 3 1200
- Karta graficzna: Nvidia GTX 1050 / AMD RX 460 / Intel Arc A380
- Pamięć RAM: 8 GB RAM
- Miejsce na dysku: 20 GB (rekomendowany dysk SSD)
- DirectX: wersja 12
Civilization 7: zalecana konfiguracja (1080p, 60 FPS)
- System operacyjny: Windows 10 lub 11 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i5-10400 / AMD Ryzen 5 3600X
- Karta graficzna: Nvidia RTX 2060 / AMD RX 6600 / Intel Arc A750
- Pamięć RAM: 16 GB RAM
- Miejsce na dysku: 20 GB (rekomendowany dysk SSD)
- DirectX: wersja 12
Civilization 7: wymagania dla ustawień ultra (4K, 60 FPS)
- System operacyjny: Windows 10 lub 11 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i7-14700F / AMD Ryzen 9 5950X
- Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 7800 XT
- Pamięć RAM: 32 GB RAM
- Miejsce na dysku: 20 GB (rekomendowany dysk SSD)
- DirectX: wersja 12
Ciekawostką jest fakt, że aktualna odsłona, czyli Civilization 6, trafia do oferty Netflix. Tak, Netflix to nie tylko filmy i seriale, ale również gry. Inna ciekawostka, którą warto przytoczyć, ma związek z Neuralink - pierwszy pacjent z tym implantem potrafi grać w Civilization 6.
Źródło: X/CivGame
Komentarze
5"Czy naprawdę potrzeba mocnego PC, by uruchomić grę? Otóż nie!" - CO ZA BZDURY!!!
Osoba "edytująca" tego newsa chyba nie ma pojęcia czym jest Cywilizacji i na czym polega. Mamy tam prostą grafikę (jak na 2024) w której jednostki przesuwają się lub atakują z pola A na B i kilkusekundowe animacje nie wymagają wydajnych kart graficznych. Z drugiej strony podczas rozbudowanej kampani szybko zaobserwujecie "zdychanie" silnika gry, który musi wygenerować nową turę. Czas oczekiwania wynosi często pół minuty co zabija całą zabawę. Nie wierzę, by twórcom tej gry chciało się przenieść obliczenia na GPU i raczej nic tu się nie poprawi. Wcześniejsza 6 wersja, przypominała mi oprogramowanie do gry w szachy, gdzie zamiast komputera przydałby nam się jakiś serwer z ogromną mocą obliczeniową.
A teraz dołująca część..
Jeżeli praca redaktora portalu technologicznego polega na trzech kilkusekundowych czynnościach:
1. Wklejenie newsa znalezionego na innej stronie do ChatGPT
2. Poproszenie o napisanie tego newsa innymi słowami
3. Wklejenie "nowej" treści wraz z obrazkami jako swój news
... to przykro mi to mówić, ale praca takich pseudo-redaktorów (kopiowaczy), stanie się zbędna w przeciągu najbliższego roku i będziecie musieli poszukać zatrudnienia u kogoś innego. Ja na pewno nie płaciłbym komuś za taką "pracę" i pozostawił tylko jednego "kopiowacza" w redakcji. Oczywiście ktoś musi pisać normalne artykuły i siedzieć przy testach, więc potencjalnie może uda wam się uratować stanowisko pracy. Powodzenia!