• benchmark.pl
  • Netflix
  • Netflix Was podgląda, ale będziecie mu za to wdzięczni. Wyczekiwana zmiana nadciąga
Filmy / seriale / VOD

Netflix Was podgląda, ale będziecie mu za to wdzięczni. Wyczekiwana zmiana nadciąga

przeczytasz w 1 min.

Lepiej późno niż później. Netflix wprowadza zmiany, na które wielu z pewnością czekało. Koniec z narzekaniem, że nie ma czego oglądać?

Impressions – nowe zmiany na Netflix. Koniec z bezsensownym scrollowaniem?

Na pewno znacie to uczucie, gdy entuzjazm na filmowy lub serialowy seans opada z każdą kolejną minutą bezowocnego przeglądania biblioteki Netflixa – zwłaszcza gdy ta zdaje się składać z tych samych, rekomendowanych Wam po wielokroć tytułów.

Choć na tle konkurencji serwis może pochwalić się bardzo obszerną ofertą treści – zwłaszcza oryginalnych – problem ten jest zauważalny i potrafi skutecznie zniechęcić do dalszej eksploracji. Teraz ma się to zmienić. 

Impressions Netflixa – o co w ogóle chodzi? 

Wyobraź sobie przewijanie Netflixa, gdzie każdy plakat filmowy lub baner promocyjny konkuruje o twoją uwagę. Każdy obraz, na który najedziesz kursorem, to nie tylko wizualny symbol zastępczy; to krytyczny punkt danych, który napędza nasz zaawansowany silnik personalizacji.

Tymi właśnie słowami Netflix zapowiada tzw. “impressions” – personalizowany system rekomendacji, poparty analizą Waszego zachowania na platformie. Serwis prześledzi treści, z jakimi się stykacie i z którymi wchodzicie w interakcję. Te, które nie zdołały Was zainteresować, nie będą dłużej eksponowane, co uczyni interfejs bardziej przejrzystym. Nie chodzi wyłącznie o Waszą historię oglądania. Znaczenie będzie miało również to, w co klikacie, co czytacie i jak wiele uwagi poświęcacie danej treści. 

Wszystko to ma przekształcić interakcję z serwisem z prostego przeglądania we wciągające doświadczenie oglądania, dostosowane do Waszych unikalnych gustów. Z jakim skutkiem? Przekonamy się już niebawem. 

Źródło: Netflix

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    trollhunter
    5
    I w czym mamy byc wdzieczni niby? Kolejny serwis ktory bedzie tworzyl banki, te algorytmy sa do bani, kazdy kto uzywa instagrama, fejsa, tik toka o tym wie. Znikaja tresci, ktore nas interesuja, bo raz kliknelismy cos co przyciagnelo nasza uwage i nagle algorytm mysli ze caly czas chce to ogladac. Poza tym podziekuje za kolejne szpiegowanie moich preferencji do czegokolwiek.
    • avatar
      GejzerJara
      2
      @Aneta, nie bądź jak wodzowie tego serwisu. nie pisz durnych tytułów jak ten, bo one z daleka no tego no. ..... cuchną clickbajtem. Pisz normalne tytuły, i w tytule nie pytaj bo to jest największa dziennikarska porażka.

      nabywaj jak najlepszych doświadczeń, i zobaczysz. szefowie prasowi sami będą się do ciebie zgłaszać a nie na odwrót :)
      • avatar
        GejzerJara
        1
        że to? netflix mnie podgląda? niby jak???? przecież nie używam.

        btw. to samo możesz napisać o spotify, google, youtube i youtube play, bing a nawet windows11 - patrz telemetria.
        • avatar
          Naruto1
          1
          Czyli zachęcony jakimś tytułem kliknę, zadzwoni telefon i wrócę za pół godziny by przekonać się, że to jakiś indyjski film o zombie, wyjdę z opisu ale algorytm uzna, że spędziłem pół godziny na czytaniu opisów indyjskich filmów o zombie i zacznie polecać? :)

          Witaj!

          Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
          Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

          Połącz konto już teraz.

          Zaloguj przez 1Login