Dzisiaj do sieci trafił najnowszy pakiet sterowników Forceware dla kart graficznych firmy NVIDIA z rodziny GeForce 6, 7, 8, 9, serii 100, 200, 300, 400 i 500 oraz ION 1 i 2. Nowa wersja sterowników otrzymała certyfikat WHQL.
Sterowniki wnoszą duże poprawki w kwestii wydajności m.in. w grze Dragon Age II, w której to liczba generowanych klatek ma wzrosnąć blisko kilkunastokrotnie.
Nowości w wersji 270.61
Obsługa GPU
- Dodano obsługę nowo wprowadzonej karty graficznej GeForce GTX 590 oraz układów GPU , GeForce GTX 560 Ti i GeForce GTX 550 Ti GPUs.
 
Wydajność
- W porównaniu do sterowników w wersji 266.58 WHQL, zwiększa wydajność układów GPU z serii GeForce 400 i 500 w szeregu gier PC. Poniżej zamieszczono przykłady niektórych spośród najbardziej znaczących wzrostów wydajności zmierzonych w Windows 7. Rezultaty będą zmieniać się w zależności od Twojego układu GPU i konfiguracji systemu:
 
GeForce GTX 580:
- Wzrost do 516% w Dragon Age 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
 - Wzrost do 326% w Dragon Age 2 (1920x1200 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
 - Wzrost do11% w Just Cause 2 (1920x1200 8xAA/16xAF, Concrete Jungle)
 - Wzrost do 11% w Just Cause 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Concrete Jungle)
 - Wzrost do 7% w Civilization V (1920x1200 4xAA/16xAF, Max settings)
 - Wzrost do 6% w Far Cry 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Max settings)
 - Wzrost do 5% w Civilization V (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Max settings)
 - Wzrost do 5% w Left 4 Dead 2 (1920x1200 noAA/AF, Outdoor)
 - Wzrost do 5% w Left 4 Dead 2 (SLI 2560x1600 4xAA/16xAF, Outdoor)
 - Wzrost do 4% w H.A.W.X. 2 (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Max settings)
 - Wzrost do 4% w Mafia 2 (SLI 2560x1600 AA on/16xAF, PhysX = High)
 
GeForce GTX 560 Ti:
- Wzrost do 461% w Dragon Age 2 (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Very High)
 - Wzrost do 241% w Dragon Age 2 (1920x1200 4xAA/16xAF, Very High)
 - Wzrost do 19% w Just Cause 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Concrete Jungle)
 - Wzrost do 13% w Just Cause 2 (1920x1200 4xAA/16xAF, Concrete Jungle)
 - Wzrost do 6% w Far Cry 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Max settings)
 - Wzrost do 5% w Call of Duty: Black Ops (1920x1200 noAA/AF, Jungle Map)
 - Wzrost do 5% w H.A.W.X. 2 (SLI 1920x1200 4xAA/16xAF, Max settings)
 - Wzrost do 4% w Call of Duty: Black Ops (SLI 2560x1600 4xAA/16xAF, Jungle Map)
 - Wzrost do 4% w Civilization V (1920x1200 noAA/AF, Max settings)
 - Wzrost do 4% w Left 4 Dead 2 (SLI 1920x1200 4xAA/16xAF, Outdoor)
 - Wzrost do 4% w Metro 2033 (SLI 1920x1200 4xAA/16xAF, PhysX on)
 
NVIDIA Update
- Jest to nowa funkcjonalność sterowników z serii 270 i nowszych. Narzędzie NVIDIA Update dba o to, by Twój komputer PC był na bieżąco z najnowszymi sterownikami NVIDIA, informując Cię o dostępności nowego sterownika i przenosząc do witryny www.nvidia.com, skąd będziesz mógł go pobrać. Instalując sterownik GeForce z serii 270 lub nowszy z witryny www.nvidia.com, otrzymasz możliwość zainstalowania narzędzia NVIDIA Update .
 
NVIDIA 3D Vision
- W przypadku sterowników z serii 270, sterownik kontrolera 3D Vision jest obecnie instalowany wraz ze sterownikiem GPU. Użytkownicy nie muszą odtąd instalować oddzielnego sterownika kontrolera 3D Vision lub sterownika z zestawu CD.
 - Nowe  możliwości trybu okienkowego 3D Vision
    
- Dodaje obsługę telewizorów 3D z interfejsem HDMI 1.4 za pośrednictwem oprogramowania 3DTV Play, obejmującą gry DirectX 9, Google Earth i 3DVisionLive.com
 - Tryb okienkowy 3D Vision współpracuje obecnie z interfejsem Windows Aero
 - Nowa opcja Panelu sterowania NVIDIA służąca do aktywowania i dezaktywowania trybu okienkowego 3D Vision
 
 - Wzrost  wydajności
    
- Aplikacje DirectX 9 w przypadku korzystania z NVIDIA SLI
 - Wyższa wydajność w przypadku korzystania w trakcie rozgrywki z celownika w grach Half-life 2, Left4Dead i Left4Dead2
 
 - Dodaje obsługę nowego wyświetlacza LCD typu 3D Vision: Tongfang LM2230W
 - Dodaje obsługę nowych projektorów typu 3D Vision: Acer X1261P, Acer X1261-3D, DepthQ HDs3D-1, NEC NP-V300X, Sanyo PDG-DXL2000
 - Usunięto usterkę dotyczącą współpracy odbiorników HDTV typu DLP z SLI, która powodowała występowanie problemów z synchronizacją z okularami
 - Dodaje obsługę nowych komputerów AIO PC typu 3D Vision: Acer Aspire Z5673, Lenovo B520
 - Dodano profile  3D Vision dla następujących gier:
    
- Alice Madness Returns
 - Assassin’s Creed: Brotherhood
 - Battle: Los Angeles
 - Breach
 - Cars 2
 - Crysis 2 (including multi-player demo)
 - Dead Space 2
 - DeathSpank
 - Deep Black
 - Dirt 3
 - Dragon Age II
 - Duke Nukem Forever
 - Dungeon Defenders
 - Dungeon Siege III
 - Fable III
 - Faxion Online
 - F.3.A.R.
 - Final Fantasy XIV
 - Homefront (DirectX 9 and DirectX 10)
 - Hunted: Demon’s Forge
 - Lego Star Wars III: The Clone Wars
 - Lego Universe
 - Need for Speed World
 - Oil Rush
 - Portal 2
 - RaidersSphere
 - Red Faction: Armageddon
 - Richard Burns Rally
 - Rift
 - Section 8: Prejudice
 - Shift 2 Unleashed
 - Shogun 2: Total War
 - Star Wars: Clone Wars Adventures
 - Test Drive Unlimited 2
 - The Sims Medieval
 
 - Zaktualizowano  profile 3D Vision dla następujących gier:
    
- MX vs. ATV Reflex
 - Monster Hunter Frontier Benchmark
 
 
NVIDIA Surround
- Dodaje wsparcie dla 3D Vision Surround w przypadku korzystania z monitorów 3D Vision z wbudowanymi nadajnikami podczerwieni
 - W porównaniu do sterowników z serii 265, zwiększa wydajność układów GPU z serii GeForce 200, 400 i 500 w szeregu gier DirectX 9 dla komputerów PC. Poniżej zamieszczono przykłady niektórych spośród najbardziej znaczących wzrostów wydajności zmierzonych w 64-bitowym systemie Windows 7. Rezultaty będą zmieniać się w zależności od Twojego układu GPU i konfiguracji systemu.
 
GeForce GTX 480 SLI w 3D Vision Surround:
- Wzrost do 109% w Aliens vs. Predator (5760x1080 1xAA / 16xAF)
 - Wzrost do 107% w Burnout Paradise (5760x1080 2xAA / 16xAF)
 - Wzrost do 267% w Call of Duty Black Ops (5760x1080 2xAA / 16xAF)
 - Wzrost do 177% w Call of Duty: Modern Warfare 2 (5760x1080 2xAA / 16xAF)
 - Wzrost do 15% w Far Cry 2 DirectX 9 (5760x1080 2xAA / 16xAF)
 - Wzrost do 250% w Left4Dead2 (5760x1080 2xAA / 16xAF)
 - Wzrost do 159% w Need for Speed Shift 2 (5760x1080 2xAA / 16xAF)
 
CUDA
- Dodaje wsparcie dla aplikacji wykorzystujących funkcje CUDA 4.0, takie jak ujednolicone adresowanie wirtualne (UVA – Unified Virtual Addressing) i GPUDirect™ 2.0.
 
Inne
- Instaluje sterownik HD Audio w wersji 1.2.22.1
 - Zawiera Oprogramowanie systemowe PhysX w wersji 9.10.0514.
 - Obsługa nowych akcelerowanych przez GPU funkcji w Adobe CS5.
 - Obsługa akcelerowanego przez GPU odtwarzania wideo w formacie Adobe Flash 10.1, zapewniająca płynniejsze odtwarzanie zasobów wideo HD w Internecie.
 - Dodane wsparcie dla nowej wersji oprogramowania firmy MotionDSP służącego do poprawiania jakości wideo – vReveal – która to wersja wprowadza obsługę wyjściowej jakości HD. Klienci NVIDIA mogą pobrać stąd bezpłatną wersję programu vReveal, umożliwiającą generowanie materiału wynikowego w formacie SD.
 - Dodana obsługa OpenCL 1.0 (Open Computing Language) dla wszystkich układów GPU z serii GeForce 8 i późniejszych.
 - Obsługa OpenGL 3.3 dla wszystkich układów GPU z serii GeForce 8 i późniejszych.
 - Obsługa pojedynczego GPU oraz technologii NVIDIA SLI w DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11 i OpenGL, włączając technologie 3-way SLI, Quad SLI oraz SLI, na płytach głównych z chipsetem Intel X58 posiadających certyfikat SLI.
 - Wsparcie dla podkręcania procesora graficznego i monitorowania temperatury pracy po zainstalowaniu oprogramowania NVIDIA System Tools.
 
Pobierz: NVIDIA ForceWare 270.61 WHQL  | Rozmiar pliku: 106 MB  | 

Źródło: NVIDIA




Komentarze
33mialem troche malych problemikow (no. tragiczna wydajnosc w NFS hot pers.) ale jest lepiej... i chyba cos poprawili w spaningu monitorow... ;) narazie smigaja :d
Ty idź że do lamusa
XD