• benchmark.pl
  • Mobile
  • Polacy masowo przenoszą numery. Ta sieć straciła najwięcej klientów
Mobile

Polacy masowo przenoszą numery. Ta sieć straciła najwięcej klientów

przeczytasz w 2 min.

Urząd Komunikacji Elektronicznej dostarczył nowych danych na temat przenoszenia numerów w pierwszym kwartale 2025. Klientów ubyło aż trzem dużym operatorom, a tylko jeden zyskał więcej niż stracił.

Raport UKE dotyczy okresu od 1 stycznia do 31 marca 2025 roku. W tym czasie przeniesionych miało zostać niemal 445 tys. numerów, co jest wartością ogromną jak na zaledwie trzy miesiące. 

Tak prezentuje się dokładna liczba przeniesionych numerów w pierwszych kwartałach kolejnych lat:

  • 2021 - 401 355 numerów;
  • 2022 - 343 342 numery;
  • 2023 - 360 137 numerów;
  • 2024 - 367 567 numerów;
  • 2025 - 444 690 numerów.

Z roku na rok liczba migracji wzrosła aż o 20 proc. 

Przenoszenie numerów komórkowych w pierwszym kwartale 2025 roku - ranking

Oto liczba numerów, które zyskali i stracili przedstawiciele tzw. "wielkiej czwórki": 

OperatorOddane numeryPrzyjęte numeryBilans
Play (P4)108 837115 3966 559
Orange100 59097 812-2 778
Plus (Polkomtel)108 44692 162-16 284
T-Mobile100 56780 296-20 271

Powody do zadowolenia ma jedynie Play, który jako jedyny więcej numerów zyskał niż stracił. Operator ma dobrą passę, bo cały 2024 rok również jako jedyny zakończył nad kreską. 

Największym przegranym okazał się natomiast T-Mobile. Na początku 2025 na ucieczkę z tej sieci zdecydowało się co prawda mniej klientów niż w przypadku Plusa, Orange i Playa, ale jednocześnie najmniej numerów do tej sieci przeceniono. W efekcie magentowi zakończyli kwartał mając przeszło 20 tys. numerów na minusie, czyli więcej niż cała reszta razem wzięta. 

Nietrudno jednak zauważyć, że Play zyskał mniej numerów niż reszta straciła. Gdzie się podziały pozostałe? 

Wirtualni operatorzy rosną w siłę

UKE ujęło w swoim raporcie 102 sieci działające jako operatorzy wirtualni (korzystający z infrastruktury telekomunikacyjnej innych sieci) lub VoIP (korzystający z infrastruktury chmurowej). Aż 65 z nich zakończyło pierwszy kwartał 2025 z bilansem dodatnim. 

Z tych sieci najwyższy bilans dodatni zanotowały:

  1. PLFON (+7708 numerów);
  2. Mobile Vikings (+5567 numerów);
  3. Vectra (+4605 numerów);
  4. Netia (+4322 numery);
  5. Tide (+3005 numerów).

Skąd bierze się rosnące zainteresowanie operatorami wirtualnymi i usługami VoIP? Dzięki temu, że nie utrzymują własnej infrastruktury i szeroko rozwiniętych sieci sprzedaży, operatorzy ci często mogą oferować bardziej atrakcyjne ceny. Ponadto coraz częściej lokalni dostawcy telewizji czy internetu decydują się na wprowadzenie własnych planów komórkowych, umożliwiając klientom połączenie kilku usług w jednym abonamencie.

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Komar_2
    2
    Jestem w ERA/T-mobile od 96 roku. Lecz polityka jak stosuje ta sieć sprawia, że mam serdecznie ich dość. Mieli problem z abonentami którzy byli na czas nieokreślony i mają mniejsze opłaty niż najtańszy obecnie proponowany abonament to zaczęli rozsyłać informacje, że jak nie podpisze nowej umowy to mają teraz prawo zerwać moją umowę. A pies was je*** jak tak zrobicie.
    • avatar
      saser
      1
      Sprzedam Wam ciekawostkę. Mam znajomego który pracował w pionie technicznym w jednym dużym telekomie. U operatora jest priorytetowanie SIM przez rodzaj umowy podpisanej z operatorem. Najwyższy priorytet dostępu do sieci (zasięg, transfer, priorytet logowania) mają klienci instytucjonalni np. służby, organizacje rządowe. Taki sam priorytet maja pracownicy sieci żeby był z nimi kontakt nawet podczas awarii. Kolejni są klienci korporacyjni. Później klienci biznesowi. Dalej Klienci prywatni (abonamnet). Kolejni to prepaid w sieci. Na samym końcu klienci sieci wirtualnych działących na nadajnikach telekomu np. Plusz, Heya itp. Na tym poziomie jest też roaming PLAY.
      W razie problemów z siecią (np. zapchanie nadajnika) odcinani są najniżej położeni w hierarchi.
      Sorry, ale z tą wiedzą nie przejdę do wirtualnego operatora. Nie ma zmiłuj. Niższa cena = niższa jakość sieci
      • avatar
        Aquagen
        0
        W dłuższym terminie wspomaganie wirtualnych operatorów będzie dla nas niezbyt dobre, bo kto będzie inwestował w nowocześniejszą infrastrukturę.
        • avatar
          Asshole
          -5
          Play chyba nie ma nawet swoich nadajników.....Więc jak to coś może być najlepsze ? Najlepszy to jest plus gamonie
          • avatar
            GejzerJara
            0
            Play jedzie na reklamie, i ich salony są pod nosem niemal w każdym hipermarkecie. poza tym sprzedają prepaidy niemal w każdym sklepie z elektroniką, a nawet kartoflami. ale to jeden z gorszych operatorów jakiego obecnie znam. kiedyś byli świetni, teraz to dno. cały czas coś zmieniają w ofertach, po to aby cię z domysłu zepchnąć na najgorszą z nich, a ty co chwila musisz z nimi aktywnie walczyć.

            w pewnym momencie powiedziałem dość. przeniosłem się do operatora wirtualnego INEA. Za wszystko włącznie z netem stacjonarnym płacę niewiele więcej, niż wcześniej za najdroższy z 7dmiu moich numerów w Play. Wyniosłem się ze wszystkim, wreszcie święty spokój. w PL, zero problemów z zasięgiem. Za granicą? akurat miałem okazję sprawdzić w Niemczech i Słowacji, jest OK.

            nie widzę sensu by być u któregoś z wielkiej 4rki. moja wirtualka jest ok. ponad rok już się zejdzie.

            a play? głupole wycieli mi numer. poszedłem do salonu wyjaśnić sytuację, a gdzie tam. nic nie da się odzyskać. poszedłem do orange, przejęli numer bez problemu. był wycięty jakiś tydzień. tylko że orange jest bardzo drogi, chciałem się do nich przenieść ze wszystkimi 7 numerami, ale nie w takiej cenie.

            Rozważałem też Viking Mobile, też są ok. niestety Virgin Mobile już nie polecam, to już tylko marka w Play, tak jak UPC. jest tylko gorzej.

            nie chcecie tracić kasy, a także czasu z ogłupiającymi telemarketerami, to podejmijcie jakąś decyzję.

            btw. u tych naciągaczy z play miałem naliczaną każdą sekundę, każdy bajt na neta. było drogo. teraz w INEA mam wszystko w pakiecie bez limitu, plus neta 20GB na miesiąc. mi się jeszcze dało złapać na 15zł od numeru, teraz mają chyba po 20zł. podobnie vikingowie, ale chyba dają nieco więcej neta.

            mają też droższe opcje z większym netem.

            a play? co zobaczę ich reklamę, to po głowie tłucze mi się słowo "naciągacze".
            klienci UPC którzy zostali wciągnięci do play, jakoś kiepsko odczuwają tę zmianę. też byłem w UPC i się pożegnałem, zaraz po tym jak się reklamowali że "upc przeszło do play". po prostu ich wykupili i tyle.

            Dodam że byłem wieloletnim klientem w play. większej wtopy w telekomach niż play nie miałem okazji zaliczyć.

            Witaj!

            Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
            Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

            Połącz konto już teraz.

            Zaloguj przez 1Login