Mobile

Od tych sieci uciekają Polacy. Rekordzista stracił 50 tys. numerów

przeczytasz w 1 min.

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował najnowszy raport dotyczący przenoszenia numerów w sieciach komórkowych. Dane za trzeci kwartał 2025 roku pokazują, że tylko dwóch operatorów z tzw. wielkiej czwórki wyszło na plus.

W ciągu trzech miesięcy, od lipca do września, na przeniesienie numeru zdecydowało się łącznie 399 338 klientów. Miesiącem o największej mobilności okazał się wrzesień, z wynikiem 137 709 przeniesionych numerów.

Wielka czwórka operatorów z trzecim kwartale 2025. Kto stracił najwięcej numerów?

Pozycję niekwestionowanego lidera pod względem pozyskiwania nowych klientów utrzymała sieć P4 (Play), która zakończyła kwartał z imponującym dodatnim bilansem +26 082 numerów. Na plusie znalazł się również Orange Polska, powiększając swoją bazę o 9 212 klientów.

Niestety nie wszyscy mają powody do zadowolenia. Największą stratę odnotował Polkomtel (operator sieci Plus), który w ciągu trzech miesięcy stracił na rzecz konkurencji aż 51 735 numerów. To najgorszy wynik w całym zestawieniu. Pod kreską znalazł się również T-Mobile, kończąc kwartał z ujemnym bilansem -11 331 numerów.

OperatorOddane numeryPrzyjęte numeryBilans
Play (P4)91 266117 348+26 082
Orange91 569100 781+9 212
T-Mobile79 61568 284-11 331
Plus (Polkomtel)111 39759 662-51 735

Wirtualni operatorzy znów mają się z czego cieszyć

Sumarycznie czterech największych graczy oddało 373 847 numerów, a zyskało 356 075. W ciągu kwartału baza klientów wielkiej czwórki skurczyła się więc o 27 772 numery. 

Gdzie się podziali ci klienci? Spore wzrosty odnotowali operatorzy wirtualni, których w naszym kraju jest już ponad 100. Najlepsze wyniki wykręcili:

  • Mobile Vikings  z bilansem +7 439 numerów.
  • Vectra z bilansem +5 336 numerów.
  • Netia z bilansem +4 975 numerów.
  • Premium Mobile z bilansem +3 569 numerów.
  • Fonia z bilansem +1 458 numerów.

Z czego wynika rosnące zainteresowanie operatorami wirtualnymi i usługami VoIP? Dzięki temu, że nie utrzymują własnej infrastruktury i szeroko rozwiniętych sieci sprzedaży, sieci te mogą sobie często pozwolić na oferowanie bardziej atrakcyjnych cen i ofert łączonych, np. z internetem stacjonarnym lub telewizją.

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    bbkr_pl
    12
    Plus za januszowanie z oplatami za brak aktywnosci powinien miec ZERO klientow.
    Wiekszego cwaniactwa i kombinatorstwa nie widzialem.

    Doladowujesz konto za 50 PLN, co przedluza czas waznosci konta o 90 dni.
    Krotko mowiac zaplaciles za to, ze przez 90 dni siec bedzie gotowa na obsluzenie Twojego telefonu.
    Ale gdy nie wykonasz zadnej aktywnosci przez 30 dni to oni sobie... nalicza 5 PLN.
    Przykladowy scenariusz to karta SIM uzyta w monitoringu, ktora wysyla SMSy tylko gdy cos istotnego sie wydarzy.
    Albo karta SIM w laptopie/tablecie, z ktorego korzystasz w podrozy raz na 2 miesiace.

    I placisz PODWOJNIE.
    Mimo ze masz wazne konto.
    Mimo ze juz zaplaciles za gotowosc ich sieci do obslugi Twojego telefonu za ten okres.

    Niemal mozna sobie wyobrazic smrod niemytych zebow spod wasa Janusza ktory to wymyslil.
    • avatar
      Janisz
      8
      Tak fatalnej jakości usługi jak w Plusie nie uświadczysz nigdzie. Ta sieć z roku na rok jest coraz gorsza. Ich zasięg jest na poziomie lat 2000. Telefon gubi zasię W MIEŚCIE! O necie na autostradzie ZAPOMNIJ!! To wręcz aż nieprawdopodobne żeby zarząd tego nie widział. Jeżeli prześledzić historię migracji na przestrzeni ostatnich kilku lat, to Plus stracił już ponad milion klientów chyba... Gratulacje...
      • avatar
        rangut
        4
        Coraz gorzej z Plusem. Zasięg od lat, nic się nie zmieniło, tam gdzie nie było tam go nadal nie ma, a dotyczy miejscowości uzdrowiskowych! Ostatnia innowacja dostępu do usług poraża! żeby korzystać z dotychczasowych usług straciłem dwa dni na rozmowach z konsultantami po zakupie nowego dekodera. Wcześniej żeby uzyskać fakturę za ostatni okres rozliczeniowy straciłem trzy dni na rozmowach z konsultantami, nim po utworzeniu nowego konta udało mi się ją pozyskać.
        • avatar
          cattani43
          4
          Miałem numer w Plusie i kiedyś zmuszony byłem napisać reklamację bo już na starcie chcieli mnie oszukać wrzucając na siłe dopłatę za drugi numer. Pierwsza reklamacja oczywiście odmowna -"po wnikliwym rozpatrzeniu itd..." Napisałem kolejną i powołałem się na przepisy ustawy, moje prawa oraz wszystkie dokumenty jakie przedstawiła mi osoba, która zawierała ze mną umowę w tym zrzuty ekranowe i inne przesłane na moją pocztę. Ta sama osoba co za pierwszym razem napisała"po wnikliwym rozpatrzeniu..." uznajemy reklamację i w ramach rekompensaty coś mi tam zdjęli z kolejnej płatności. Straciłem na te reklamacje kilka godzin szukania po przepisach i pisaniu reklamacji. Obiecałem sobie, że nigdy nie będę już w Plusie. Jednym słowem - bagno. Teraz nie liczą się usługi i klienci tylko walka o władzę trwa - w końcu to Polsat.
          • avatar
            slawekjas!
            2
            pracowałem w Polkomtelu kilka lat 2001-2005 i mogę szczerze napisać: TAKICH ZACHŁANNYCH DZIADÓW NIE POZNAŁEM DO DZIŚ, a mam już 51 lat.
            • avatar
              piotrrodzoch
              0
              Dziwne że Play ma taki skok na plus. Moja ostatnia przygoda była dosyć zabawna z tą siecią i irytująca jednocześnie. 1000 lat temu miałem numer prywatny. W formie, w której pracowałem dali mi możliwość cesji na firmę. Firma miała warunki "dla firm", płaciła 30zl za numer i nie musiałem martwić się o rachunki za telefon. Po prawie 10 latach współpracy rozstaliśmy się i chciałem odzyskać numer. Udało się w końcu zdobić ponownie cesję z firmy na mnie. O teraz dostałem "ofertę" tymczasową do momentu podpisania nowej umowy. Tzn po cesji numer był w takim stanie jak skończy ci się umowa i jeszcze nie podpisałeś nowej... Dostałem rachunek na 150zl - 50zl opłaty za zrobienie cesji, i stówa za nowy okres rozliczeniowy... Widząc te ceny zacząłem szukać alternatyw. W międzyczasie zadzwoniła do mnie konsultantka z ukraińskim akcentem i mówi że ma szałową ofertę za 70zl nielimitowane wszystko... Liczę to na szybko w głowie i cos mi nie pasuje. Mam jeszcze drugą kartę w VikingMoblile i za 35zl mam 10x tego co mi oferuje... Zapytałem o najtańszą ofertę - 40zł i w tym zabójcze 6Gb internetu. Tak - sześć.
              Grzecznie dziękuję za rozmowę i mówię, że nie lubię takich spraw załatwiać przez telefon, pójdę na spokojnie do salonu. I od razu atak ze słuchawki ale jak to taka oferta tylko u niej, w salonie nie dostanę tak "dobrej"

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login