Pewna plotka na temat PlayStation Portable głosi, że każda konsola dostępna na rynku uruchamia gry przy "niedotaktowanym" procesorze. Mimo że urządzenie sprzedawane jest z procesorem MIPS opartym na R4000 zaprojektowanym dla częstotliwości 333MHz, prawie każda PlayStation Portable działa z częstotliwością 222MHz.
Sony ujawniła podczas GDC 2005, że ich pakiety rozwojowe ograniczyły częstotliwość zegara przyznaną twórcom oprogramowania. Nie podano jednak oficjalnych przyczyn takiego stanu rzeczy. Niektórzy wierzą, że praca z niższymi częstotliwościami obniży zużycie baterii w porównaniu do procesora pracującego pełną parą.
Możliwe że Sony chce powoli udostępniać większą moc obliczeniową swoim partnerom w miarę rozwoju PSP na rynku. 'Ratchet & Clank: Size matters' firmy High Impact Games ma pracować z częstotliwością 266MHz, co sprawia, że jest najbardziej wymagającą grą w historii niewielkich urządzeń przenośnych.
Jak potwierdziła SCEA, najnowsze uaktualnienie dla PlayStation Portable w postaci firmware'u v3.5, które niesie ze sobą także funkcję Remote Play z PlayStation 3, pozwala w końcu twórcom oprogramowania wykorzystać pełne 333MHz osiąganych przez procesor PSP. Świeżo uwolnione możliwości PSP nie mają żadnego wpływu na już wypuszczone gry, jednakże, przyrost mocy obliczeniowej będzie wykorzystany tylko przez te tytuły, które faktycznie tego wymagają.
Podczas gdy licencyjne oprogramowanie nie wymusiło na Sony pracy z częstotliwością 333MHz, dokonał tego
zmodyfikowany firmware. Oprogramowanie wypuszczone przez entuzjastów PlayStation Portable pozwala na domowe przetaktowanie konsoli do częstotliwości 333MHz, dzięki czemu zauważalny jest przyrost klatek na sekundę i większa płynność animacji. Wszystko oczywiście kosztem czasu pracy na bateriach.
Sony nie przedstawiła jeszcze listy gier, które będą wykorzystywać zwiększoną moc obliczeniową PlayStation Portable.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!