
Intel vPro ma umilić życie firmowym helpdeskom. Mimo że większość napraw wykonywana jest zdalnie, to pozostałe są usterkami generującymi największe koszty obsługi – zarówno pieniężne, jak i czasowe. vPro daje serwisantom szansę zdalnego zdiagnozowania maszyny, nawet w momencie usterki sprzętowej, np. uszkodzenia twardego dysku.
Możliwe jest zdalne uruchomienie komputera. Zarządzanie kompterem z vPro, a zatem i jego włączenie, nie jest możliwe bez odpowiedniego uwierzytelnienia. W zależności od ustawień może odbywać się przy odpowiednio wysokim poziomie zabezpieczeń, na przykład z użyciem klucza PGP.
Całość może być zarządzana spoza firmowej sieci LAN, przy zapewnieniu bezpiecznej transakcji. Komputer wyposażony w vPro może nawet sam wykryć symptomy niepoprawnej pracy i samodzielnie wysłać alert pod zdefiniowany adres. Miny administratorów rzedną? Maszyna nie śpi, admini też nie muszą. :-) Na szczęście granice czułości wykrywania awarii są definiowalne.
W rękach serwisanta pracującego zdalnie vPro stanowi potężne narzędzie. Rozwiązanie pozwala na przesyłanie tekstu wyświetlanego na ekranie już od momentu uruchomienia komputera. Idą za tym możliwości takie, jak zmiana ustawień BIOS-u, czy choćby podgląd komunikatu wystawionego przez POST (Power-On Self Test). Wszystko bez pośrednictwa systemu operacyjnego.
A skoro mowa już o systemie, to oczywiście można go uruchomić z dowolnego, wskazanego miejsca sieci – może być nim nawet udostępniony napęd CD-ROM komputera serwisanta. Otwiera to możliwości pozwalające zdalnie uruchomić system diagnostyczny lub nawet, dysponując odpowiednim łączem, przeinstalować oprogramowanie.
Administrowanie
Odpowiednie rozszerzenia programowe w połączeniu z możliwościami vPro umożliwiają m.in. zdefiniowanie alertów związanych z niedozwoloną działalnością na komputerze: uruchomieniem danej aplikacji czy zabiciem jakiegoś procesu. Obecnie istnieje już spora liczba programów potrafiących wykorzystywać potencjał vPro w procesie zarządania komputerami. Co więcej, podstawowe czynności związane z konfiguracją komputera administrator może wykonać poprzez interfejs WWW.
Firma Intel stawia sobie za cel maksymalne uproszczenie obsługi zarówno dużych flot komputerów, jak i sprzętu służbowego w małych firmach. Dostarcza między innymi panel kontrolny, który według zapewnień producenta może być zarządzany przez osoby niebędące specjalistami w branży IT. Panel jest źródłem informacji o kondycji urządzeń, umożliwia łatwą konfigurację zapezpieczeń i sporządzanie kopii zapasowych.
Intel Remote PC Assist Technology
Załóżmy, że zauroczony inteligentnym panelem szef zwolni cały helpdesk. Intel zaoferował firmom okazjonalnie potrzebującym natychmiastowej pomocy w rozwiązaniu problemów usługę Intel Remote PC Assist Technology. Służy ona bezpiecznemu łączeniu przez internet będących w potrzebie firm z usługodawcami, którzy mogą od ręki zaoferować pomoc. Sprytne, chociaż nie u wszystkich może wzbudzać zaufanie.
Na pierwszy rzut oka entuzjazmu może nie budzić także fakt, że serwisant może mieć dostęp do danych znajdujących się na dysku. Ma to oczywiste uzasadnienie w procesie naprawy komputera, osoby ceniące prywatność danych mogą być jednak spokojne: użytkownik może kontrolować poziom uprawnień serwisu lub szyfrować część dysku.
Zobacz prezentacje technologii Intel vPro