Procesory

Testy: Obróbka audio/wideo i grafika 3D

przeczytasz w 1 min.

MediaCoder

Technologia GPGPU wiele zmieniła w zastosowaniach wideo, jednak obróbka/konwersja materiału audio i wideo to wciąż dziedzina w której wielordzeniowe procesory mają sporo do powiedzenia. Pomimo, że NVidia CUDA i ATI Stream podbijają kolejne podwórka, to jednak wciąż nie są technologiami które są w powszechnym użyciu.

Do konwersji materiału wideo posłużył nam darmowy program MediaCoder  w wersji 0.7.2.4536 (z dnia 13 listopada 2009). Jako plik wejściowy wykorzystaliśmy wideoreportaż z PGA 2009 – był to plik MPEG audio/wideo o wielkości 1047 MB. Wybór formatu wyjściowego padł na H.264.

Jeśli przy obróbce materiałów wideo nie zamierzamy korzystać z technologii NVidia CUDA lub ATI Stream, każdy rdzeń procesora będzie tu na wagę złota i wydatnie skróci czas dokonywania konwersji.

Cinebench R10

  

W tym przypadku wyniki były łatwe do przewidzenia. Rozdział zadań na różne rdzenie w przypadku renderingu scen 3D jest bardzo prosty – po prostu każdy rdzeń zajmuje się wybranym fragmentem obrazu.W przypadku grafiki 3D ponownie potwierdza się zasada, że im więcej rdzeni tym lepiej.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login