Pojazdy

Do wyboru, do koloru. W nowym VW Tayron możesz mieć taki napęd, jaki chcesz

przeczytasz w 2 min.

Volkswagen Tayron był już wcześniej dostępny w Państwie Środka. Teraz kupimy go także w Europie. Ma ogromny bagażnik, może ważyć aż dwie i pół tony, a wyposażenie jest bardzo bogate.

Jeszcze niedawno wydawało się, że samochody benzynowe i diesle czeka rychły koniec. Wizja coraz popularniejszego napędu elektrycznego cieszyła ekologów, martwiła natomiast zwolenników “prawdziwej, spalinowej motoryzacji”. Europejska premiera Volkswagena Tayron pokazuje natomiast, że bardziej tradycyjne rodzaje napędu wciąż mają się dobrze. A jeśli ktoś chce jeździć także na prąd - proszę bardzo, w nowym VW może mieć napęd z "miękką" hybrydą lub PHEV ze sporym zasięgiem.

Europejska premiera dużego SUV-a: oto Volkswagen Tayron

Już wkrótce sporych rozmiarów SUV-a będziemy mogli kupić również na europejskich rynkach. Dotychczas auto było natomiast dostępne m.in. na rynku chińskim. Nowy Tayron bazuje na tej samej płycie podłogowej, co wiele nowych modeli Grupy VW, w tym Tiguan. Jest natomiast od niego większy, na długość o ponad 20 cm.

Nowy SUV VW w Europie

Dobrą wiadomością jest obecność różnych rodzajów napędu. Nowe samochody coraz częściej są oferowane tylko jako “elektryki” lub hybrydy. Tayron pozwala natomiast na wybór. Klienci mogą liczyć zarówno na różne sposoby napędu, jak i dużą rozpiętość mocy:

  • silnik benzynowy 1,5 TSI (150 KM) z układem mild hybrid
  • silnik benzynowy 2,0 TSI (204 lub 265 KM), z napędem na cztery koła
  • silnik diesla 2,0 TDI (150 lub 193 KM), także z napędem na wszystkie koła
  • napęd hybrydowy (Tayron eHybrid) - mocy 204 lub 272 KM

W modelu hybrydowym mamy baterię o pojemności 19,7 kWh i maksymalny zasięg przekraczający 100 km. Takie rozwiązanie wydaje się niemal idealne. Łączy niedrogie i przyjazne dla środowiska dojazdy do pracy lub w ruchu miejskim z opcją dalekich podróży, czy szybkiego uzupełnienia paliwa. Mówimy zatem o praktycznym połączeniu zalet napędu spalinowego i elektrycznego.

Premiera dużego SUV VW Tayron

Brak wyłącznie elektrycznego napędu mógłby świadczyć o tym, że nowy Tayron nie jest pojazdem nowoczesnym. Jest wręcz przeciwnie - duży SUV został naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami Volkswagena:

  • cyfrowe zegary są standardem w każdej wersji
  • ekran dotykowy o przekątnej 12,9” lub 15” pełni funkcję centrum multimedialnego
  • asystent głosowy połączony z ChatGPT
  • bezprzewodowe Apple Car PlayAndroid Auto
  • zaawansowani asystenci jazdy - adaptacyjny tempomat, utrzymanie na pasie ruchu, wykrywanie pieszych i inne
  • klimatyzacja z trzema strefami standardem w każdej wersji
  • przednie i tylne światła LED

Wnętrze VW Tayron

Najbogatsza wersja największego SUV-a Volkswagena w europejskiej ofercie może ważyć ponad 2500 kg (w wersji 4Motion z napędem na wszystkie koła). Imponujące rozmiary ma również bagażnik o pojemności do 880 l.

Polska cena tego modelu nie jest jeszcze znana.

Źródło: VW

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    patryk1011
    2
    Dramat... duży suv i największy silnik to 2.0...
    • avatar
      youkai20
      1
      Chcę taki napęd jak Fred Flintstone.
      • avatar
        Przem0l
        0
        Rozmiary i masa sugeruja ze to klon tuarega/s7 ale z inna nazwa.
        • avatar
          GejzerJara
          0
          Ostatnia fota w artykule to jest mega :D wtopa oczywiście. jakiś screen z gry.

          A tak na serio, chciałbym aby też wydali z silnikiem fabrycznie zgazowanym, wraz ze wzmocnioną głowicą silnika. Ale nie ma, trzeba samemu robić, albo ....... kupować Seata, ale wyłącznie we Włoszech bo tam takie są, a w pozostałej UE nie ma.

          Witaj!

          Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
          Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

          Połącz konto już teraz.

          Zaloguj przez 1Login