Samochody elektryczne

BYD: ładowanie w czasie zwykłego tankowania. Tesla ma powody do obaw?

przeczytasz w 1 min.

Marka BYD rzuca wyzwanie branży samochodów elektrycznych, prezentując możliwości swojej nowej architektury ładowania. Super E-Platform 3.0 Evo ma dwukrotnie przewyższać możliwościami Tesla Supercharger V4 i ładować w czasie porównywalnym do zwykłego tankowania.

BYD: superszybka ładowarka zapewni 400 km zasięgu w 5 minut ładowania

Elektryki to temat wciąż nieoswojony i mający szerokie grono sceptyków. Jednym z argumentów, wysuwanych przeciwko elektromobilności są ograniczony zasięg oraz problem z dostępnością ładowarek. Chiński koncern samochodowy BYD doskonale czyta te nastroje i proponuje rozwiązanie, rzucające wyzwanie całej branży. 

Mowa o technologii ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych o napięciu rzędu 1000 V, natężeniu 1000 A i mocy 1000 kW, dzięki której 400 kilometrów zasięgu można zapewnić sobie w zaledwie 5 minut, a więc w czasie porównywalnym do tradycyjnego tankowania (od strony praktycznej warto zadać jeszcze pytanie, jak będzie wyglądać krzywa ładowania). Tymczasem ładowarki Tesla Supercharger V4 obsługują ładowanie z prędkością do 350 kW, co jest niemal trzykrotnie mniejszą wartością. Wygląda na to, że Elon ma powody do obaw…

Na dobry początek superszybka ładowarka BYD znajdzie zastosowanie w przypadku dwóch modeli samochodów: Han L oraz Tang L, przeznaczonych na rynek chiński, gdzie planuje się budowę 4000 ultraszybkich ładowarek.

Superszybka ładowarka BYD – co z Europą?

W Europie na ten moment brak odpowiedniej infrastruktury, umożliwiającej czynienie użytku z wprowadzanej przez BYD innowacji. Najwyższym dostępnym na kontynencie standardem są bowiem ładowarki o mocy +/- 350 kW. 

Źródło: BYD

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kenjiro
    2
    1 MW na auto. Mają rozmach sk...

    Niewielkie miasteczko można tym zasilić, a tu ma być jedno auto.
    • avatar
      Dragonik
      1
      400 kilometrów ale z jaką prędkością przy jakich warunkach czy klimatyzacja włączona. Tyle pytań a tak mało odpowiedzi.
      • avatar
        Haveaniceday
        -2
        Taaak, Tesla ma duży problem, dobrze że Anecia, specjalistka od 4rech kółek, im to objawiła.

        Witaj!

        Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
        Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

        Połącz konto już teraz.

        Zaloguj przez 1Login