Poprzednia generacja procesorów AMD FX nie imponowała wydajnością w grach. Obecnie powstaje jednak coraz więcej gier wykorzystujących wiele rdzeni. Czy Vishera jest znacznie bardziej wydajniejsza w zastosowaniach rozrywkowych od Zambezi i jakie będą różnice pomiędzy topowym modelem Core i5?
Wiedźmin 2 – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia wysokie
Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) | ![]() ![]() |
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) | ![]() ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz | ![]() ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz | ![]() ![]() |
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Nowy AMD FX radzi sobie zdecydowanie lepiej od starego, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w średnich, jak i minimalnych klatkach na sekundę. Intel radzi sobie jednak jeszcze lepiej, chociaż różnice nie są duże. W rozdzielczości Full HD różnica wyniosła odpowiednio 2/7 klatek na sekundę (średnie/minimalne). Możemy minimalnie polepszyć wynik stosując szybsze pamięci RAM, ale oczywiście to samo można zrobić z układami Intela.
Wiedźmin 2 – 1680 x 1050
[kl./s] ustawienia wysokie
Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) | ![]() ![]() |
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) | ![]() ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz | ![]() ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz | ![]() ![]() |
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Im niższa rozdzielczość, tym różnice pomiędzy pomiędzy AMD a Intelem są większe - widać to zwłaszcza przy minimalnych klatkach na sekundę. Podkręcenie pozwala zniwelować tę różnicę, jednak nie pozwala na prześcignięcie Core i5.
Dishonored – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne, MLAA
Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) | ![]() ![]() |
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) | ![]() ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz | ![]() ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz | ![]() ![]() |
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
W czasie testów wyszło na jaw, że gra ma blokadę na poziomie 130 klatek na sekundę. Przy użyciu w Dishonored karty graficznej tej klasy wyłączanie synchronizacji pionowej nie ma sensu. Generowanie większej ilości klatek na sekundę powoduje jedynie zwiększone zużycie energii.
The Last Remnant – 1920 x 1080
[średnie kl./s]
Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) | ![]() |
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) | ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz | ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz | ![]() |
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) | ![]() |
The Last Remnant – 1280 x 720
[średnie kl./s]
Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) | ![]() |
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) | ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz | ![]() |
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz | ![]() |
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) | ![]() |
Oczywiste jest, że im większa liczba klatek na sekundę, tym różnice będą większe. Im bliżej magicznej granicy 60 klatek na sekundę, tym różnice w rozgrywce pomiędzy procesorami będą mniejsze. W praktyce nie będzie to miało większego znaczenia, bo kto gra przy 300 klatkach na sekundę? Niemniej na prośbę naszych czytelników publikujemy również wyniki przy wyższym framerate.