Karty graficzne

Ustawienia 3D: podgląd 3D, Anti-Aliasing, Anisotropic Filtering

przeczytasz w 2 min.

Standard Settings:

3D Preview: Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).

Zakładka Standard Settings umożliwia zmianę jakości wyświetlanego obrazu bez potrzeby zagłębiania się w zaawansowane ustawienia. Gdy przesuniemy suwak maksymalnie w lewo, jakość obrazu będzie niska, natomiast wydajność znacząco wzrośnie. Przesunięcie suwaka maksymalnie w prawo spowoduje wzrost jakości obrazu kosztem spadku wydajności. Nie zalecam jednak korzystanie z tej metody przy konfiguracji obrazu. Lepsze efekty osiągniemy „bawiąc się” ustawieniami zaawansowanymi, jak np.:

Anti-Aliasing:

3D Preview: Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).

SMOOTHVISION HD Anti-Aliasing (AA) decyduje o stopniu wygładzania krawędzi. Zalecane jest zaznaczenie opcji Use application settings, gdyż możemy wtedy dostosować te wartości bezpośrednio w grze. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by wymusić AA poprzez sztywne ustawienie wartości w sterownikach. Pamiętajmy jednak – im wyższa wartość, tym mniejsza wydajność.

Znajduje się tutaj też ciekawe menu Filter, dzięki któremu możemy określić programowalną metodę wygładzania:

  • Box: Najprostszy z filtrów. Wszystkie piksele znajdujące się w zasięgu centralnego punktu przyjmują jego wartość. Obejmuje najmniejszy obszar ekranu (odpowiednik AA x2).
     
  • Narrow-Tent, Wide-Tent: Obejmują swym zakresem działania bardzo dużą część ekranu, co przekłada się na jeszcze większą jakość wygładzania krawędzi. Odpowiedniki kolejno: 12xCFAA, 16xCFAA.
     
  • Edge-detect: Narzuca AA wyłącznie na wystające krawędzie. Wykorzystane są w tym celu skomplikowane algorytmy. Generuje obraz najwyższej jakości. Odpowiednik 24 krotnego AA. Niestety, jest bardzo „zasobożerny”.


Adaptive Anti-Aliasing:

3D Preview. Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).

Adaptive Anti-Aliasing polepsza wygląd scen zawierających przezroczyste tekstury (np. płot druciany). Po aktywowaniu tej funkcji jakość obrazu wzrośnie, jednak spadnie wydajność. Zaleca się wyłączenie, jeżeli potrzebujemy kilku klatek więcej.
 

Anisotropic Filtering:

3D Preview: Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).

Filtrowanie anizotropowe polega na polepszeniu jakości tekstur poprzez ich wyostrzenie. Zaleca się pozostawienie opcji Use application settings, przez co gra, czy też aplikacja, sama dobierze odpowiednie wartości.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login