Standard Settings:
3D Preview: Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).
Zakładka Standard Settings umożliwia zmianę jakości wyświetlanego obrazu bez potrzeby zagłębiania się w zaawansowane ustawienia. Gdy przesuniemy suwak maksymalnie w lewo, jakość obrazu będzie niska, natomiast wydajność znacząco wzrośnie. Przesunięcie suwaka maksymalnie w prawo spowoduje wzrost jakości obrazu kosztem spadku wydajności. Nie zalecam jednak korzystanie z tej metody przy konfiguracji obrazu. Lepsze efekty osiągniemy „bawiąc się” ustawieniami zaawansowanymi, jak np.:
Anti-Aliasing:
3D Preview: Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).
SMOOTHVISION HD Anti-Aliasing (AA) decyduje o stopniu wygładzania krawędzi. Zalecane jest zaznaczenie opcji Use application settings, gdyż możemy wtedy dostosować te wartości bezpośrednio w grze. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by wymusić AA poprzez sztywne ustawienie wartości w sterownikach. Pamiętajmy jednak – im wyższa wartość, tym mniejsza wydajność.
Znajduje się tutaj też ciekawe menu Filter, dzięki któremu możemy określić programowalną metodę wygładzania:
- Box: Najprostszy z filtrów. Wszystkie piksele znajdujące się w zasięgu centralnego punktu przyjmują jego wartość. Obejmuje najmniejszy obszar ekranu (odpowiednik AA x2).
- Narrow-Tent, Wide-Tent: Obejmują swym zakresem działania bardzo dużą część ekranu, co przekłada się na jeszcze większą jakość wygładzania krawędzi. Odpowiedniki kolejno: 12xCFAA, 16xCFAA.
- Edge-detect: Narzuca AA wyłącznie na wystające krawędzie. Wykorzystane są w tym celu skomplikowane algorytmy. Generuje obraz najwyższej jakości. Odpowiednik 24 krotnego AA. Niestety, jest bardzo „zasobożerny”.
Adaptive Anti-Aliasing:
3D Preview. Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).
Adaptive Anti-Aliasing polepsza wygląd scen zawierających przezroczyste tekstury (np. płot druciany). Po aktywowaniu tej funkcji jakość obrazu wzrośnie, jednak spadnie wydajność. Zaleca się wyłączenie, jeżeli potrzebujemy kilku klatek więcej.
Anisotropic Filtering:
3D Preview: Podgląd ustawień. Pozwala zauważyć różnice między aktualnymi ustawieniami (lewa strona), a wybranymi (prawa strona).
Filtrowanie anizotropowe polega na polepszeniu jakości tekstur poprzez ich wyostrzenie. Zaleca się pozostawienie opcji Use application settings, przez co gra, czy też aplikacja, sama dobierze odpowiednie wartości.